UAB“ŽAIMA“ Mėsos gaminių paskirstymo tobulinimas

46 psl. / 8380 žod.

Ištrauka

Darbo aktualumas. Darbo pasidalijimu pagrįstame ūkyje paskirstymas yra būtina ūkinė veiklą, gaminamas prekes siejanti su varotuoju. Prekę gaminanti įmonė visuomet yra daugiau ar mažiau nutolusi nuo vartotojo, todėl prekę prie pirkėjo būtina priartinti. Norint išspręsti šią problemą, reikia nemažų pastangų, nes vartotojų pageidavimai ir reikalavimai prekių paskirtymui yra paskirtymo kaip rinkodaros komplekso elemento, pagrindas ir su juo susijusių sprendimų pradinis taškas. Kaip pažymi Gudanavičienė ir Būčiūnienė (2003) gamintojui, į rinką pateikiančiam prekes, paprastai reikalingos trys funkcijos: pardavimo, transportavimo (pristatymo) ir aptarnavimo. Šias funkcijas gali vykdyti net keletas aptarnaujančių kompanijų. Gamintojas savo prekėms turi „nutiesti“ kelią iki vartotojo, o tai pasiekiama įmonei suformavus teoriniais metodais peremtą paskirtymo kanalą.

Paskirstymo kaip specifinės ūkinės veiklos būtinumas kyla dėl atotrūkio, neatitikimo, kuris yra tarp prekių gamybos ir vartojimo vietos, laiko, kiekio, informacijos ir kokybės (asortimento). Šie neatitikimai būdingi visiems paskirstymo sferoje vykstantiems procesams: realių prekių (prekybos objektų) judėjimui, su juo susijusiam nominalių prekių (pinigų ir įsipareigojimų) judėjimui bei su šiais abiem srautais susijusiam informacijos judėjimui (Gaižutis, 2008).

Paskirstymo sferos uždavinys - pašalinti šiuos atotrūkius, išlyginti susidarančius neatitikimus. Šį uždavinį konkretizuoja paskirstymo arba prekybos plačiąja prasme (kaip mainų tarp ūkio subjektų) funkcijos .

Darbo problematika. Svyruojant gaminamų prekių paklausai rinkoje, keičiasi ir paskirstymo kanalų apkrovimas. Stabiliai dirbančios įmonės rinkodara turi numatyti su augančios gamybos apimtimis susijusį produkcijos pardavimų, o tai reiškia jos paskirstymo kanalo apkrovimo, didėjimą. Tam, kad įmonė efektyviai paskirstytų vis dedesnius prekių srautus būtina modifikuoti jau esamą paskirstymo kanalą arba kurti naujus kanalus. Be to, paskirstymo kanalų modifikavimas arba kūrimas neišvengiamas tais atvejais, kai įmonė nori įvesti į rinką naują prekę, padidėja konkurencija rinkoje, esamas paskirstymo kanalas dirba neefektyviai ir pan.

Nevisada lengva pasirinkti kuria kryptimi plėtoti paskirstymo kanalus – kurti naujus arba modifikuoti senuosius. Šiai dilemai išspręsti būtina ištirti įmonės produkcijos pardavimo/paskirstymo kanalo – didemeninės ir mažmeninės prekybos centrų, prekiaujančių įmonės produkcija – apkrovą ir veiklos efektyvumą, t.y. nustatyti ar efektyviai skirstomą vartotojams įmonės produkcija: kiek įmonės pagamintos produkcijos parduoda prekybos tinklai (t.y.pardavimų dinamika), ar nereikia papildomų paskirstymo taškų, ar galima apsiriboti tik esamų modifikacija.

Darbo tikslas – Išanalizuoti ir įvertinti UAB „Žaima“ produkcijos paskirstymo sistemą bei numatyti priemones ir būdus jos tobulinimui.

Darbo objektas – UAB „Žaima“ gaminamos produkcijos paskirstymas

Darbo uždaviniai. Iškeltam tikslui pasiekti formuojami tokie baigiamojo darbo uždaviniai:

  1. Atskleisti paskirstymo sampratą rinkodaros moksle;
  2. Identifikuoti paskirstymo kanalo sąvoką bei nustatyti jo pasirinkimo metodinius aspektus;
  3. Įvertinti esasmą UAB „Žaima“ produkcijos paskirstymo kanalo - prekybos įmonių, parduodančių UAB „Žaima“ produkciją – skirstomosios veiklos efektyvumą;
  4. Nusakyti UAB „Žaima“ produkcijos paskirstymo kanalo funkcionavimo efektyvumo tobulinimą.

Darbo metodai ir šaltiniai. Baigiamajame darbe analizuojama Lietuvos ir užsienio mokslinė literatūra bei atliekama lyginamoji UAB „Žaima“ produkcijos paskirstymo kanalo funkcionavimo analizė.

Darbo struktūra. Baigiamąjį darbą sudaro dvi dalys. Pirmoje (analytinėje) darbo dalyje analizuojama paskirtymo samprata ir svarba rinkodaroje, o taip pat įvertinami esminiai paskirtymo kanalų pasirinkimo aspektai. Antroje (tyriamojoje) darbo dalyje analizuojama ir įvertinama UAB „Žaima“ produkcijos paskirstymo sistema bei siūlomi jos tobulinimo sprendimai. Darbo pabaigoje suformuluojamos bendros išvados.


Turinys

  • ĮVADAS3
  • BAIGIAMAJAME DARBE PASIEKTŲ KOMPETENCIJŲ SĄRAŠAS5
  • 1.PASKIRSTYMO SAMPRATA IR VIETA RINKODAROJE6
  • 1.1Paskirstymo samprata6
  • 1.2Paskirstymo vieta rinkodaros komplekse9
  • 1.3.Paskirstymo kanalo samprata10
  • 1.4. Paskirstymo kanalų pasirinkimo ir funkcionavimo techniniai sprendimai13
  • 1.5.Paskirstymo kanalo efektyvumo užtikrinimas16
  • 2. UAB “ŽAIMA” PASKIRSTIMO BŪKLĖ IR PLĖTROS PERSPEKTYVOS19
  • 2.1UAB “Žaima” istorija ir struktūra19
  • 2.2.Įmonės veiklos 2007-2011 metų lyginamoji analizė20
  • 2.3.UAB „Žaima“ produkcijos paskirstymo sistema21
  • 2.4.UAB „Žaima“ paskirtsymo sistemos efektyvumo tyrimas23
  • 2.4.1.Tyrimo tikslas ir metodai23
  • 2.4.2.Tyrimo rezultatų aptarimas24
  • 2.4.3.Tyrimo išvadų apibendrinimas39
  • IŠVADOS IR SIŪLYMAI41
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS43
  • PRIEDAI44

Reziumė

Autorius
denis
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Vadyba
Kaina
€10.95
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Bir 27, 2016
Publikuotas
2012 m.
Apimtis
46 psl.

Susiję darbai

Gydytojų motyvavimo įvertinimas ir tobulinimas

Vadyba Diplominis darbas 2008 m. teraja
Darbuotojų motyvacija yra ar bent turi būti vienas iš svarbiausių klausimų direktoriams, vadovams, personalo vadovams ir vadybininkams. Vadovas turi sugebėti rasti jautrias stygas...