Ugdymo institucijos, kaip inovatyvios švietimos organizacijos, vystymo strategija

13 psl. / 2869 žod.

Ištrauka

Įvadas

Mokyklos pristatymas

Liepių pradinė mokykla buvo įkurta 1998 m. Jonavos rajone, Liepių mistelyje. 2013 m. rugsėjo 1 d. duomenys: mokykloje mokosi 97 mokiniai (lietuvių - 93, rusų - 4). Mokykloje vykdomos pradinio ir neformaliojo ugdymo programos, mokiniai aktyviai dalyvauja įvairiose (projektinėse, socialinėse ir prevencinėse) veiklose. Vykdomi tokie būreliai vaikams: sporto, dainavimo, šokio, rankdarbių (neformalusis ugdymas mokykloje tiek mokiniams, tiek jų šeimos nariams yra nemokamas). Mokykla bendradarbiauja su Jonavos sporto ir kūno kultūros klubu, kultūros centru, Jonavos laikraščiu „Naujienos“ ir kt. Ugdymas vyksta įvairiuose ugdymui vertingose aplinkose: muziejuose, koncertų salėse, teatruose, parkuose ir kt. Mokiniams organizuojamos įvairios pažintinės bei mokomosios ekskursijos ir išvykos, praturtinančios vaikų gebėjimus, žinias, kompetencijas.

Situacijos analizė

Veiklos kokybės įsivertinimas ir aplinkos analizė (PEST analizė). Išoriniai veiksniai: politinis - teisinis aspektas. Pradinė mokykla, kaip biudžetinė švietimo paslaugas teikianti institucija, yra priklausoma nuo šalyje ir rajono savivaldybėje formuojamos švietimo ir ekonomikos politikos, Švietimo ir mokslo ministerijos bei steigėjo (Jonavos r. savivaldybės tarybos) sprendimų. Svarbiausiais veiklą reglamentuojančiais dokumentais laikytini Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymas, Valstybės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatos.

Liepių pradinei mokyklai savivaldybės tarybos sprendimu priskirta teritorija. Kartu su ugdytiniais keisis ir ugdymo tikslai bei uždaviniai.

Tiesioginę įtaką įstaigos veiklai daro šie veiksniai:

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas;priimtas LR Vyriausybės nutarimas „Dėl nacionalinės darnaus vystymosi švietimo 2007-2015 metų programos patvirtinimo“;patvirtinta Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcija;Jonavos rajono savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo programa 2013-2015 metams;Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos;Jonavos r. pradinės mokyklos nuostatai;Lietuvos švietimo koncepcija;Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030 “;,,Valstybinės švietimo 2013-2022 metų strategijos projekto nuostatai.

Mokyklos veiklą reglamentuoja steigėjo patvirtinti nuostatai, darbo ir vidaus tvarkos taisyklės, mokytojų etikos kodeksas. Ugdymo turinio įgyvendinimą, buhalterinę veiklą, prevencinę veiklą, neformaliojo ugdymo organizavimą reglamentuoja specialistų parengtos ir direktoriaus patvirtintos tvarkos.

Ekonominis aspektas. Prastėjanti demografinė padėtis neigiamai įtakoja ne tik valstybės, Jonavos rajono, bet ir mokyklos raidą. Mokyklos išlaikymas tiesiogiai priklauso nuo valstybės bei rajono savivaldybės biudžeto. Mokinio krepšelio skaičiavimo metodika mūsų mokyklai nepalanki, todėl pritrūksta lėšų naujausių mokymosi priemonių įsigijimui. Mokykloje daugėja socialiai remtinų moksleivių. 2013 m. sausio mėn. nemokamą maitinimą gauna 68 mokiniai. Tiesioginę įtaką įstaigos veiklai daro šie veiksniai:

bloga valstybės ekonominė padėtis;nepakankamas aplinkos krepšelio finansavimas;blogos aptarnaujančiojo ir iš aplinkos krepšelio apmokamo personalo darbo sąlygos (sumažinti koeficientai, trumpesnis darbo laikas); mažėjančios mokinio krepšelio lėšos.


Turinys

  • Liepių pradinės mokyklos 2014-2015 m. m. Strateginis švietimo planas
  • Įvadas
  • Mokyklos pristatymas
  • Situacijos analizė
  • Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo ir išorės įvertinimo analizė. Ugdymas ir mokymasis.
  • Mokyklos strateginė pozicija
  • Strateginiai tikslai, uždaviniai ir prioritetai
  • Strategijos realizavimo priemonių planas
  • Mokyklos strateginio plano realizavimas ir vertinimas

Reziumė

Autorius
longevity
Tipas
Rašinys
Dalykas
Pedagogika
Kaina
€2.37
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lap 5, 2016
Publikuotas
2014 m.
Apimtis
13 psl.

Susiję darbai

Ugdymas kaip socialinis reiškinys

Pedagogika Referatas 2012 m. baksas21
Įvairiuose moksliniuose šaltiniuose pastebėta, kad ugdymas yra socialinis reiškinys, kuriantis žmogų, kaip asmenybę tuo metu, kai jis bendraudamas sąveikauja su jį supančia aplinka...

Formalus, neformalus ir savaiminis ugdymas švietimo įstaigose

Pedagogika Referatas 2011 m. rasa13
Įvadas....................................................................................................................................................3 1.FORMALUS, NEFORMALUS IR SAVAIMINIS UGDYMAS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE ...4 1.1. Formalus ugdymas.........................................................................................................................4 1.2. Neformalus ugdymas ....................................................................................................................9 1.3. Savaiminis ugdymas (mokymas/-is)............................................................................................11 FORMALIOJO,...

Darnaus vystymosi idėjos švietime

Pedagogika Referatas 2019 m. silvija*mi
Temos aktualumas. Nuo XX amžiaus antrosios pusės, žmogaus, atskirų socialinių grupių bei visos visuomenės gyvenimo kokybės gerinimo klausimas įgauna vis didesnę prasmę, sprendžiant...