Pragmatizmas - man artimiausia ugdymo filosofinė koncepcija

6 psl. / 1465 žod.

Ištrauka

Kodėl man artimiausia pragmatizmo koncepcija? Nes tai didinga filosofinė kryptis, kuri atnešė dideles permainas ugdymo teorijoje ir praktikoje. Pragmatizmo filosofija susiformavusi JAV sugebėjo ten dominuoti net visą amžių (XX a.). Tuo metu vykstanti mokslo revoliucija sukėlė vienus didžiausių perversmų pasaulinėje ugdymo teorijoje ir jos praktikoje. Iki tol mokykla buvo vieta, kurioje pateikiamos neginčijamos tiesos, o jų visuma suteikia būtiną išsilavinimą. XX a. viduryje daugybė laimėjimų atsiranda fizikos, chemijos, biologijos moksluose, kurie pritaikomi praktikoje, atsiranda naujos mokslo šakos. Daugybė mokslo ir technikos atradimų, sparčiai besivystančios informacinės priemonės nori nenori keičia žmogaus sampratą apie jį supančią aplinką ir pasaulį. Visos iki tol neginčijamos tiesos ima klibėti, jos neigiamos, grindžiamos naujomis. Visuomenė pradeda reikšti nepasitenkinimą mokykla, kuri teikia išsilavinimą kaip neginčijamų tiesų sąvadą. Pedagogai teoretikai pradeda kritiškai vertinti klasikinę koncepciją, neigiamas autoritariškas mokytojas, atmintinas vadovėlių mokymasis, prievartinis mokymasis, ugdytinių asmenybės laisvės laisvės slopinimą.


Turinys

  • Pragmatizmo koncepcijos samprata.
  • Jos formavimasis ir vystymasis.
  • Žmogaus esmė - veiksmas.
  • Ugdymo kaita.
  • Ugdymas - gyvenimo būtinybė.
  • W. H. Kilpatrickas vaikų mokymo skirtymas.
  • Taikomi mokymp metodai.

Reziumė

Autorius
karolin
Tipas
Rašinys
Dalykas
Filosofija
Kaina
€1.89
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Sau 26, 2015
Publikuotas
2014 m.
Apimtis
6 psl.

Susiję darbai

Mirties problema filosofijoje

Filosofija Referatas lukask
Vienas svarbiausių veiksnių, vienijančių žmoniją, yra mirtis. Dar negimė toks žmogus, kuris būtų nemirtingas, ir kuriam visiškai nerūpėtų mirties problema. Visi mes mirštame,...

Ugdymo filosofijos esė

Filosofija Referatas 2019 m. gilmoras13
Vilniaus universitetas Filosofijos fakultetas Ugdymo mokslų institutas Vaikystės pedagogikos bakalauro studijų programos I kurso studentės darbas Ugdymo filosofijos esė