Prekės ženklo įtakos pirkimo procese tyrimas
Ištrauka
Šiuo metu žmonės nebedėvi šiaip kelnių, marškinėlių ar kepuraičių, nevalgo šiaip šokolado, negeria kavos. Kiekviena prekė jiems ką nors simbolizuoja, turi savo filosofiją, savo pasaulį. Žmonės jau nebevartoja prekių, jie vartoja simbolius. Tiksliau pasakius, kaip ir anksčiau, jiems reikia apsirengti ir pavalgyti, tik šiandien jie renkasi ne šiaip produktus, o tuos, kurie turi simbolinį užtaisą, yra gerai išreklamuoti ir užima aiškias pozicijas žmonių galvose.
Sukurti stiprų ir įdomų prekės ženklą yra kartu ir sudėtinga, ir paprasta. Vargu ,ar kas abejoja, jog viena svarbiausių prekės ženklo dalių – vardas, kuris vėliau tampa tam tikru simboliu, kartais prarandančiu pirminę reikšmę ir įgaunančiu papildomų niuansų. Žinoma, reikšmingos ir kitos dalys: grafinis dizainas, kuris tampa įvaizdžio dalimi, prekės ženklo įvaizdis arba turinys, lemiantis jo sėkmę, vartotojų elgesį bei požiūrį ir emocinį atpažinimą. Taigi prekės ženklas yra daugelio žmonių, priklausančių įvairioms sferoms, kūrinys.
Kuriant prekės ženklą visada atliekamas paruošiamasis darbas: tiriamos rinkos galimybės, vartotojai, jų elgesys, norai, iliuzijos. Kūrėjams be galo svarbu tą išsiaiškinti, kad prekės ženklas pasiteisintų, duotų naudos. Kadangi vardas prekės ženklui duodamas iš pat pradžių, įdomu, kokią reikšmę jis įgauna laikui bėgant.
Šiandieną prekės ženklas daugiau tampa svarbiu reklaminės grafikos elementu. Tai prekės identifikacija, skirianti gamintojo prekę nuo konkurentų prekės. Pagal Lietuvos įstatymus prekių ženklu laikomas grafiškai išreikštas žymuo, kurio paskirtis- skirti vieno gamintojo gaminamas prekes ir teikiamas paslaugas nuo kito gamintojo prekių ir paslaugų. Konkurencinėje kovoje prekių ženklas tampa vis svarbesnis. Apie juos diskutuoja ir verslininkai, ir rinkodarininkai, spaudoje gausu straipsnių ir komentarų šia tematika.
Ypač svarbūs rinkodaros procese yra prekių ženklai, nes tyrimais nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu vardu (angl. brand) yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, nei sumokėtų už bevardę, tačiau visiškai tokią pačią prekę.
Esant tokiai gausai prekinių ženklų, daugelis iš mūsų dažnai yra tik inertiški ženklų vartotojai, nesigilinantys į produkto ar paslaugos esmę. Todėl svarbu konkretizuoti prekių ženklus, nusakyti jų vartojimo bei pateikimo visuomenei ribas, užtikrinti patikimumą bei identitetą, galų gale įvardinti prekių savininką.
Darbo objektas – prekės ženklo įtaka pirkimui.
Darbo tikslas: ištirti prekės ženklo įtaką pirkimo procese.
Uždaviniai:
- Išnagrinėti prekės ženklo teorinę sampratą ir formavimosi etapus;
- Pateikti alaus rinkos prekės ženklo ypatumus;
- Išanalizuoti alaus rinkos prekės ženklų įtaką vartotojo pasirinkimui pirkti;
- Įvertinti prekės ženklo sėkmės prielaidas.
Tyrimo metodai : Darbo tikslams pasiekti darbe naudojami literatūros šaltinių analizės, statistinės informacijos rinkimo, anketinės apklausos būdu, metodai bei bendros statistinės informacijos analizės, loginio mąstymo ir telmologinis metodai.
Turinys
- TURINYS2
- Marketingo profesinių kompetencijų ir studijų programos tikslų įgyvendinimas baigiamajame darbe4
- Santrauka6
- ĮVADAS7
- 1. INFORMACIJOS ŠALTINIŲ APŽVALGA9
- 2. PREKINIŲ ŽENKLŲ FORMAVIMO YPATUMAI10
- 2.1. Prekių ženklinimo ir vartotojų informavimo teisiniai, rinkodariniai aspektai10
- 2.2. Intelektinės nuosavybės apsauga Lietuvoje ir Europos Sąjungoje14
- 2.3. Alaus daryklos ir prekinių ženklų dizaino ypatumai15
- 2.4. Prekinis alaus pateikimas21
- 2.5. Vartotojų elgsenos formavimas rinkodaros priemonėmis22
- 3. VARTOTOJŲ ELGSENOS TYRIMO METODIKA IR REZULTATŲ ANALIZĖ23
- 3.1. Vartotojų elgsenos ypatumai23
- 3.2. Anketavimo rezultatų apžvalga25
- 4. Sėkmingo prekės ženklo formulė “Kalnapilis”41
- 4.1. Prekės identifikavimas ir identifikavimo strategija bendrovėje „Kalnapilis“41
- 4.1.1 Prekės identifikavimas41
- 4.1. 2. Prekių identifikavimo strategijos41
- 4.2. Prekės ženklas43
- 4.2.1 Grupinis prekės ženklas45
- 4.2.2 Individualus prekės ženklas46
- 4.3. Prekės ženklo sėkmė46
- 4.4. Prekės ženklo pavadinimo parinkimas47
- 4.5. Pripažinimas48
- Išvados50
- Žodynas52
- Literatūros sąrašas53
- Priedų sąrašas55
Reziumė
- Autorius
- dainudis
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €12.39
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Vas 3, 2016
- Publikuotas
- 2007 m.
- Apimtis
- 55 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų