Sociometrinis tyrimas

18 psl. / 1535 žod.

Ištrauka

Tikslas – išsiaiškinti ketvirtos klasės mokinių tarpasmeninius santykius.

Uždaviniai:

  1. Pagal kiekvieną klausimą nustatyti kiekvieno vaiko sociometrinį statusą ir priskirti jį atitinkamam pogrupiui.
  2. Išsiaiškinti grupės lyderius, mėgstamus, priimtuosius, atstumtuosius ir izoliuotuosius.
  3. Nustatyti mokinių tarpusavio ryšius grupėje.

Tyrimo metodai ir metodika. Tarpasmeninių santykių tyrimui pasirinktas Dž. Moreno sociometrinės apklausos metodas. Pasirinkti trys kriterijai: veiklos, draugystės ir pasitikėjimo.

Kriterijų klausimai:

  1. Su kuriuo vaiku iš klasės norėtum daryti bendrą namų darbą?
  2. Tavo tėvai tau surengė gimtadienio šventę, bet leidžia pakviesti tik vieną bendraklasį. Kurį klasės draugą tu pakviesi į šventę?
  3. Kuriam klasės draugui tu patikėtum kelioms dienoms pasaugoti savo pasiekimų knygelę? (žr. 1 priedą).

Pagal šiuos klausimus bus išsiaiškinti ketvirtos klasės mokinių lyderiai, mėgstamieji, priimtieji, atstumtieji ir izoliuotieji. Kiekvieno mokinio statusas bus nustatytas pagal specialią lentelę (matricą), o vaikų tarpusavio ryšiai bus pavaizduoti sociogramoje.

Asmens statusas (S) nustatomas pagal formulę S = asmenų, pasirenkančių tą individą skaičius.

I pogrupis „Lyderis“ – tai individas, kuriam tenka didžiausias pasirinkimų skaičius, jo statusas pats didžiausias.

II pogrupis „Mėgstamieji“ – tai klasės nariai, kurie gavo mažiau pasirinkimų už klasės lyderį, bet daugiau už klasės vidurkį.

III pogrupis „Priimtieji“ – tai klasės nariai, kurių statusas žemesnis už klasės vidurkį, bet juos surinko daugiau nei vienas asmuo ir bent vienas iš pasirinkimų yra pirmu prioritetu.

IV pogrupis „Atstumtieji“ – klasės nariai nei karto nebuvo pasirinkti pirmu prioritetu arba gavę tik vieną pasirinkimą.

V pogrupis „Izoliuotieji“ – tai nariai, negavę nei vieno pasirinkimo.


Turinys

  • ĮVADAS3
  • 1. GRUPĖS SĄRAŠAS5
  • 2. REZULTATŲ ANALIZĖ5
  • 2.1. Pagal veiklos kriterijų5
  • 2.2. Pagal draugystės kriterijų6
  • 2.3. Pagal pasitikėjimo kriterijų6
  • 3. REZULTATŲ ANALIZĖS APIBENDRINIMAS7
  • LITERATŪRA8
  • PRIEDAI9

Reziumė

Autorius
longevity
Tipas
Tyrimas
Dalykas
Pedagogika
Kaina
€1.55
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgs 16, 2016
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
18 psl.

Susiję darbai

Tyrimų metodologija

Pedagogika Tyrimas 2010 m. deimanteb
Temos aktualumas. Socialinis pedagogas, naudodamasis socialinės komunikacijos metodais ir mechanizmais, valdydamas pozityviosios socializacijos procesus, kasdien susiduria su sudėtingais iššūkiais, kurie susiję ne tik...

Neformaliojo vaikų ugdymo poreikių tyrimas

Pedagogika Tyrimas 2008 m. džonas
Dabartiniu metu didžiausias dėmesys skiriamas formaliam švietimui, tačiau norint paruošti mokinius gyventi ir veiksmingai dirbti XXI amžiuje, turi funkcionuoti neformalus ugdymas, kaip neatsiejama...

Vaiko mokyklinio brandumo tyrimas

Pedagogika Tyrimas 2013 m. argentum
Priešmokyklinio amžiaus vaikas išgyvena gana sudėtingą raidos laikotarpį, kurį lemia tolesnio ugdymosi mokykloje sėkmę. Pirmųjų mokslo metų pradžia neretam pirmokui – sunkių išbandymų,...