Vaiko mokyklinio brandumo tyrimas
Ištrauka
Priešmokyklinio amžiaus vaikas išgyvena gana sudėtingą raidos laikotarpį, kurį lemia tolesnio ugdymosi mokykloje sėkmę. Pirmųjų mokslo metų pradžia neretam pirmokui – sunkių išbandymų, nerimo ir baimės metas, kada jis mokosi pritapti prie naujų draugų, rasti savo vietą klasės bendruomenėje, suprasti kitus ir būti kitų suprastas. Būtent todėl svarbu yra svarbu atsižvelgti į vaiko mokyklinę brandą, jo pasiruošimą, suvokimą ir mąstymą (Valeckienė, 2004).
Vaiko brandumas mokyklai reiškia skirtingus dalykus skirtingiems žmonėms. Vieniems svarbiausiu brandumo kriterijumi yra amžius ar raidos stadija, kiti pabrėžia vaiko sugebėjimą atlikti arba žinoti tam tikrus dalykus prieš einant į mokyklą (Dockett & Perry, 2006; cit. pagal Myers, 2008). Pasak tam tikrų autorių režimo (Hansen, Kaufmann, Saifer, 1997; cit. pagal Zolubienė, 2011) mokyklinis brandumas tai fizinis, intelektinis, socialinis bei praktinis subrendimo lygis, kuris įgalina vaiką sėkmingai lankyti mokyklą ir mokytis pagal nustatytą programą, laikytis nustatyto. O. Monkevičienė (1996) vaiko brandą mokyklai apibrėžia panašiai, tik vietoje griežtai skambančio „laikytis režimo“ ji mini prisitaikymą prie mokyklos gyvenimo.
Iki šiol diskutuojama daugeliu vaiko brandumo mokyklai klausimų. Nuo kokio amžiaus galima ir reikalinga vaikui mokykla? Mokslininkių teigimu, negalime nustatyti visiems vaikam vieno subrendimo amžiaus, nes subrendimas priklauso nuo vaiko brendimo tempo, nuo jo psichinės veiklos tipo, bendro pajėgumo, mokymo metodų ir pan. kaip žinia, vaikas vystosi pagal tam tikrus dėsningumus, jo vystymasis turi tam tikrą seką. Bet vaikų vystymosi tempai gali labai skirtis. To paties amžiau vaikai gali būti išsivystę skirtingai. Vienoje srityje vaikas gali būti labiau pažengęs nei kitoje. Vadinasi, apie vaiko brandumą mokykloje derėtų spręsti ne vien pagal amžių. (Grigaitė, 1998; cit. pagal Zolubienė, 2011). Nors kai kurie autoriai pabrėžia, kad dėmesio intensyvumas, koncentracija ir perkėlimas skiriasi, priklausomai nuo amžiaus (Misiūnienė ir Grigaitė, 2010).
Mokyklinės veiklos sėkmė priklauso nuo daugelio veiksnių. Kartais vaikui, kuris vaikų darželyje puikiai susitvarkė su jam pavedamomis užduotimis, mokykloje gali iškilti sunkumų. Viena sėkmingo mokymosi prielaidų – vaiko subrendimas mokyklai.
Turinys
- Įvadas3
- Metodika5
- Rezultatai6
- Rezultatų apibendrinimas8
- Rezultatų aptarimas9
- Išvados10
- Literatūros sąrašas11
Reziumė
- Autorius
- argentum
- Tipas
- Tyrimas
- Dalykas
- Pedagogika
- Kaina
- €1.71
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Sau 11, 2014
- Publikuotas
- 2013 m.
- Apimtis
- 11 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų