Informacijos valdymo iššūkiai šiuolaikiniam pedagogui
Ištrauka
Darbo aktualumas. Informacijos valdymo iššūkiai pedagogo profesinėje veikloje auga. Pastaraisiais metais informacijos valdymo srityje įvyko esminių pokyčių: suklestėjo socialiniai tinklai, padidėjo ryšio linijų pralaidumas, mobilumas ir nuolatinė prieiga, pinga, spartėja jų integracijos ir taikymo profesiniams pedagogo poreikiams galimybės. Šios naujovės sąlygoja vis platesnį informacijos taikymą šiuolaikiniams pedagogams pamokų metu, leidžia informaciją perteikti vaizdais ir animacija, kas spartina suvokimą. Sparčiai didėjant naujos informacijos srautui, akivaizdu, kad vienas iš svarbiausių ugdymo uždavinių yra ne žinių kaupimas, bet mokėjimas racionaliai, savarankiškai, pagrįstai mąstyti, naudotis informacija (ją skaityti, vaizduoti), mokėti ją pasirinkti (Gal, 2002; Monterio, 2002). Pečiuliauskienės teigimu (2009), „informacijos gausa, greita jos apytaka kelia reikalavimus pedagogams ir įgyti naujų įgūdžių ir gebėjimų valdyti informaciją. Būtini įgūdžiai savarankiškai susirasti informaciją, analizuoti, struktūruoti ir praktiškai naudotis ja“. Mečkauskienė (2010) mano, kad informacijos valdymo iššūkiai šiuolaikiniam pedagogui yra kompiuterinės programinės įrangos įvaldymo ir informacijos perdavimo – aspektais. Anot Evans, Wurster (1999), „informacinių kvalifikacijų augimas didina šiuolaikinės veiklos humanitarizavimo mastą: veiklos pobūdis vis labiau subjektyvinamas ir priklauso nuo paties žmogaus santykio su informacija ir informacijos technologijomis“.
Darbo problema. Pasaulyje daug dėmesio skiriama informacijos valdymo gebėjimams, ugdymo proceso organizavimui, atskirais atvejais tyrinėjami mokinių gebėjimai duomenis skaityti, vaizduoti priskiriant juos informacijos valdymo ar komunikacinėms kompetencijoms. Tačiau edukologiniuose tyrimuose nėra akcentuojami informacijos valdymo iššūkiai su kuriais susiduria šiuolaikiniai pedagogai.
Darbo objektas. Informacijos valdymas.
Darbo tikslas. Išanalizuoti informacijos valdymo iššūkius šiuolaikiniam pedagogui.
Baigiamojo darbo tikslui pasiekti keliami uždaviniai:
1. Apžvelgti mokslinę literatūrą apie informacijos valdymą;
2. Išnagrinėti informacijos valdymo iššūkius šiuolaikiniam pedagogui;
3. Apibendrinti išvadas ir pasiūlymus.
Darbo metodai ir priemonės. Darbe naudoti metodai: literatūros analizė bei apibendrinimo analizė. Darbo priemonės: tekstinių duomenų sąvokos, informacijos pateikimas grafiškai ir duomenų analizavimas, nagrinėjami internetiniai šaltiniai.
Darbe naudoti informacijos šaltiniai. Rengiant darbą buvo naudojami literatūros šaltiniai: mokslinė literatūra, straipsniai, publikacijos, informaciniai šaltiniai internete.
Darbo struktūra ir tyrimo rezultatų taikymo sritys. Darbo pradžią sudaro įvadas. Darbas suskirstytas į du skyrius: pirmame skyriuje yra apžvelgiama mokslinė literatūra apie informacijos valdymą; antrame skyriuje yra nagrinėjami informacijos valdymo iššūkiai šiuolaikiniam pedagogui. Darbo gale pateikiamos išvados ir literatūros sąrašas.
Turinys
- Pedagoginių studijų baigiamojo darbo santrauka………………………………………………2
- Įvadas4
- 1 skyrius. INFORMACIJOS VALDYMO TEORIJOS ANALIZĖ6
- 1.1. Informacijos samprata6
- 1.2. Informacijos rūšys………………………………………………………….…………….11
- 1.3. Informacinių technologijų poveikis12
- 1.4. Pasikeitimo informacija ir komunikacijos procesas15
- 2 skyrius. INFORMACIJOS VALDYMO IŠŠŪKIŲ VERTINIMAS ŠIUOLAIKINIAM PEDAGOGUI ……………17
- 2.1. Informacijos paieška ir valdymas mokymo/si procese, ruošiant tekstinę ir vaizdinę informaciją………………17
- 2.2. Informacinis gebėjimų ugdymasis24
- Išvados29
- Literatūra30
- Summary31
- Priedai
Reziumė
- Autorius
- rasa13
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Pedagogika
- Kaina
- €7.56
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Bir 16, 2017
- Publikuotas
- 2013 m.
- Apimtis
- 25 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų