Komunikavimo kompetencijos ugdymas priešmokykliniame amžiuje

26 psl. / 6000 žod.

Ištrauka

„Vienintelė tikra prabanga – žmonių bendravimo prabanga“ (A. de Sent-Egziuperi, 2003)

Darbo aktualumas. Visuomenė neįsivaizduojama be bendravimo. Nuo seniausių laikų gebėjimas sklandžiai, paprastai ir įtaigiai išreikšti mintį buvo laikomas dideliu pasiekimu. Šiuolaikinėje visuomenėje ugdymo kokybė yra siejama su bendraisiais gebėjimais arba kompetencijomis. LR Švietimo įstatyme (2003) kompetencija apibrėžiama kaip mokėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytomis žiniomis arba įgūdžiais. Taigi kiekvienos asmenybės vystymuisi yra labai svarbu socializuotis ir pritapti visuomenėje. Lietuvos Respublikos Švietimo ministerijos parengtoje ir patvirtintoje Bendrojoje priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programoje ypatingas dėmesys skiriamas vaiko kompetencijų ugdymui. Viena iš jų, neatsiejama kiekvieno žmogaus gyvenime, komunikavimo kompetencija. Išvertus iš lotynų kalbos žodį komunikacija, communicatio reiškia pranešimą. Giminingas žodis common reiškia padaryti bendru. Taigi komunikacija – tai bendravimas, keitimasis patirtimi, mintimis, išgyvenimais. Komunikacijos ir bendravimo savokas L. Jovaiša (1993) apibrėžia kaip sinonimus. Jis teigia, kad komunikacija, tai tarpasmeninė veikla, keičiantis patirtimi žodiniais ir nežodiniais signalais, ši veikla vadinama bendravimu. Dabartinės lietuvių kalbos žodynas komunikacijos terminą, taip pat apibrėžia, kaip bendravimą (DLKŽ). Komunikacija - tai keitimasis informacija, naudojant kokią nors ženklų sistemą. Bendraudami žmonės dalijasi žiniomis, nuomonėmis, praneša vieni kitiems apie savo jausmus. Šiai informacijai perduoti naudojami įvairūs būdai: kalba (žodinis bendravimas), mimika, gestai, kai kada netgi aprangos detalės ar aksesuarai (nežodinis bendravimas). Ar keitimasis informacija vyksta sėkmingai, priklauso nuo to, kaip informacijos siuntėjas ir gavėjas supranta tų pačių ženklų - žodžių, gestų ir kt. - prasmę (Almonaitienė, 2005). Tad, komunikavimo kompetencijos ugdymas yra vienas svarbiausių ikimokyklinio ugdymo uždavinių.

Tyrimo objektas – komunikavimo kompetencijos ugdymas priešmokykliniame amžiuje.

Tyrimo tikslas – ištirti komunikavimo kompetencijos raiškos priešmokyklinio amžiaus vaikų veikloje ypatumus.

Tyrimo uždaviniai:

1. Remiantis moksline literatūra apibūdinti ikimokyklinio amžiaus vaikų raidos ypatumus;

2. Pateikti ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ypatumus;

3. Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymo specifiką;

4. Ištirti pedagogų požiūrį į vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymą.

Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė, apklausa, interpretavimas, statistinis duomenų pateikimas stulpeliniuose grafikuose.


Turinys

  • ĮVADAS1
  • 1.IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ RAIDOS YPATUMAI3
  • 1.1 Fizinė raida3
  • 1.2Pažintinė raida4
  • 1.3Psichosocialinė raida7
  • 2.IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KOMUNIKAVIMO YPATUMAI8
  • 2.1Ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencija8
  • 2.2Ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymo specifika12
  • 3.IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KOMUNIKAVIMO KOMPETENCIJOS UGDYMO TYRIMAS15
  • 3.1Tyrimo metodika ir organizavimas15
  • 3.2Tyrimo imties charakteristika15
  • 3.3Pedagogių nuomonės tyrimo duomenų analizė16
  • 3.4Komunikavimo kompetencijų ugdymo galimybių vertinimas17
  • IŠVADOS22
  • REKOMENDACIJOS23
  • LITERATŪRA24
  • PRIEDAI26

Reziumė

Autorius
viduteee
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Pedagogika
Kaina
€7.80
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lap 10, 2016
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
26 psl.

Susiję darbai