J. A. Komenskis ir jo pedagoginės idėjos
Ištrauka
J. A. Komenskis - žymus čekų mokslininkas, pedagogas, visuomenės veikėjas.
Svarbiausias Komenskio pedagogikos tikslas – kova už žmonių santykių pakeitimą, už taikios, demokratinės ir darbo visuomenės sukūrimą.
Visuose veikaluose atsispindi ir visos jo pedagoginės idėjos pagrindas yra auklėjimo (plačiąja prasme) atitikimas gamtai ir jo liaudiškumas/visuotinumas.
Reikalavo, kad visų tipų mokyklose būtų vienodas mokymo turinys, skirtųsi tik mokymos būdas. Tai reiškia, jog jis pasisakė už koncentrinę mokymo sistemą. Komenskio mokyklų skirstymas remiasi žmogaus fiziniu brendimu, kuris, pasak jo, vyksta iki 25 m.
Labai plačiai suprato mokymo teoriją: mokymo metodai, mokymo organizavimo klausimai, daugelis lavinimo ir auklėjimo dalykų. Jis pirmasis visapusiškai pagrindė klasės pamokos sistemą. Mokymas – vieningas procesas, kuriame mokytojas perteikia mokiniams žinias, o mokiniai jas suvokia ir įsisavina.
Komenskis buvo klasės pamokos sistemos teorijos kūrėjas. Ilgus metus buvo paplitęs individualus mokymas, bet nuo XVI a. kai kur pradėta mokinius skirstyti į grupes, pamokos vyksta pagal tvarkaraštį ir pan.
Turinys
- 1.Biografiją
- 2. Filosofinės pažiūros
- 3. Pedagoginės pažiūros
- 4. bendrosios pedagoginės idėjos
- 5. Mokyklos struktūra
- 6. Didaktikos principai
- 7. Pagrindiniai reikalavimai mokymui
- 8. Pamokos sistema
- 9. Auklėjimo problemos
- 10. Reikalavimai mokytojui ir mokyklos vadovui
Reziumė
- Autorius
- ddominyka
- Tipas
- Konspektas
- Dalykas
- Pedagogika
- Kaina
- €1.67
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Bal 24, 2017
- Publikuotas
- 2017 m.
- Apimtis
- 8 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų