Konkurencinių pranašumų tyrimas
Ištrauka
Temos aktualumas. Konkurencinio pranašumo siekimas ir tyrimas yra vienas iš svarbiausių įmonių uždavinių. Planuojant įmonės veiklą ateityje, padeda rūpėti galimi pasikeitimai prekių ir paslaugų rinkoje, gerinami įmonės pasiekti rezultatai. Vis didesnę ekonominę reikšmę įgauna tos įmonės, kurios sugeba savo gamybinę ir prekinę veiklą priderinti prie greitai besikeičiančių rinkos ekonomikos sąlygų. Todėl norėdama išgyventi, įmonė privalo pastoviai tobulinti, efektyvinti gamybą remdamasi kompetetingų specialistų prognozėmis, kurie atlieka konkurencinių pranašumų tyrimą, kad galėtų konkuruoti su kitomis įmonėmis.
Mokslinė tyrimo problema. Šio darbo problema yra nustatyti ką duoda konkurencinis pranašumų tyrimas, kaip ir kokiais būdais jo siekiama ir kaip jis kuriamas. Taip pat akcentuota konkurencio pranašumo teorijų tyrimo ir pritaikymo svarba šiuolaikinėse įmonėse. Siekiant gamybos efektyvumo įmonei reikia pasirinkti tokį konkurencinio pranašumo modelį, kuris jai leistų išlikti lydere bei teiktų maksimalų pelną. Konkurencinio pranašumų tyrimų problematika yra plačiai nagrinėjama, tačiau pati verslo realybė yra sudėtinga ir reikalingi tolesni tyrimai siekiant integruoti esamus ir siūlyti naujus konkurencinio pranašumų tyrimo modelius. Tad šioje srityje dirbančių mokslininkų atlikti tyrimų rezultatai sudaro prielaidas parengti koncepcinį konkurencinio pranašumų teorijos taikymą ir pranašumų tyrimo modelį nustatymą, integruojant jų pateiktas įžvalgas.
Tyrimo objektas. Konkurencinio pranašumų tyrimas.
Tyrimo tikslas. Išanalizuoti ir įvertinti konkurencinio pranašumų teorijų palyginamąją analizę teoriniu aspektu ir jų taikymą pasirinktose įmonėse praktiniu aspektu, bei remiantis šiuo įmonių konkurencinio pranašumų tyrimu, atlikti konkurencinio pranašumų tyrimą taikant M. Porterio konkurencinės analizės struktūros modelį.
Tyrimo uždaviniai:
- Išanalizuoti konkurencinio pranašumo teorijas bei atlikti jų palyginamąją analizę
- Atlikti X (vienos iš įmonių) analizę;
- Atlikti palyginamąją analizę konkurencinio pranašumų pasirinktose didžiausiose Lietuvos pieno pardavimo įmonėse;
- Pateikti konkurencinio pranašumų tyrimą AB „Rokiškio sūris“ bei įrodyti jo ekonominę naudą.
Tyrimo metodai. Magistro baigiamajame darbe siekiant išanalizuoti pasirinktą temą naudojami įvairūs teoriniai ir empiriniai tyrimo metodai. Teoriniai metodai: lyginamasis metodas naudojamas siekiant palyginti konkurencinio pranašumo teorijas, sisteminės analizės metodas naudojamas tirti darbo objektą – konkurencinio pranašumų tyrimą; statistinės analizės metodas naudojamas analizuojant statistinius duomenis, nustatant konkurencinį pranašumą pasirinktose įmonėse nagrinėjant trijų didžiausių Lietuvos pieno perdirbimo įmonių veiklos rezultatatus; apibendrinimo metodas naudojamas ištirtam darbui apibendrinti ir išvadoms suformuluoti ir apibendrinti. Empirinis metodas: mokslinės literatūros analizės metodas yra naudojamas analizuojant Lietuvos Respublikos įmonių teisės ir veiklos dokumentus.
Informacijos šaltiniai. Analizuojamos temos klausimais apie konkurencinio pranašumo teorijas ir jų tyrimą, bei taikymą rašė tokie žymūs pasaulio ekonomistai kaip: P. Kotler (2000); P. Kotler, K. L. Keller (2006); M. E. Porter (1998, 1996, 2003); Lietuvoje šiuos klausimus analizavo R. Jucevičius (1998).
Tyrimo naujumas ir rezultatai. Darbe remiamasi šiuolaikiniu požiūriu į konkurencinio pranašumo tyrimus, kaip galimybę įmonei įsitvirtinti rinkoje ir pasiekti ilgalaikių tikslų. Siekiant išryškinti konkurencinių pranašumų tyrimą buvo atliekama mokslinės literatūros analizė. Darbe apibendrinamos konkurencijos ir konkurencinio pranašumo sąvokos, analizuojami konkurencinių pranašumų teorijų taikymas 3 įmonėse, o taip pat konkurencinių pranašumų įgijimo ir išsaugojimo galimybės paslaugų įmonėje siūlant sukurti konkurencinio pranašumo modelį. Manau, kad šis darbas padės įstaigos vadovui suprasti konkurencinių pranašumų tyrimo svarbą, o remiantis pateiktomis išvadomis vadovas bei kiti administracijos darbuotojai galės susidaryti konkurencinių pranašumų formavimo modelį bei jį pritaikyti konkurencinėje kovoje.
Tyrimo apimtis ir struktūra. Darbą sudaro įvadas, dėstomąją dalį sudaro trys skyriai: pirmame skyriuje įvertinta konkurencinio pranašumo teorijos; antrame skyriuje analizuojamas konkurencinio pranašumų teorijų taikymas 3 įmonėse; trečiame skyriuje pateiktas AB „Rokiškio sūris“ konkurencinio pranašumo tyrimas ir konkurencinio pranašumų modelio sudarymas. Darbo gale pateikiamos išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas, santrauka lietuvių ir anglų kalba, priedai. Darbo apimtis – 80 psl., pagrindinis tekstas – 74 psl., 10 paveikslų, 14 lentelių, 59 literatūros šaltiniai, 4 priedai.
Turinys
- 1. KONKURENCINIS PRANAŠUMAS TEORINIU ASPEKTU8
- 1.1. Konkurencijos ir konkurencinio pranašumo apibūdinimas8
- 1.2. Šiuolaikinės konkurencinės teorijos14
- 1.2.1. „Granto“ teorijos aspektai14
- 1.2.2. „Kotlerio“ teorijos aspektai16
- 1.2.3. „Porterio“ teorijos aspektai24
- 1.2.4. „Jucevičiaus“ terijos aspektai37
- 1.3. Konkurencinių pranašumų teorijų palyginamoji analizė38
- 2. ĮMONĖS KONKURENCINIO PRANAŠUMŲ ANALIZĖ40
- 2.1. Pieno perdirbimo įmonių rinkos analizė40
- 2.2. Įmonė X143
- 2.3. Įmonė X245
- 2.4. Įmonė X348
- 2.5. Įmonių pranašumų palyginimo matrica49
- 3. KONKURENCINIO PRANAŠUMŲ TYRIMAS51
- 3.1. Konkurencingumo pranašumo finansinių rodiklių įvertinimas51
- 3.2. Sudarytas AB „Rokiškio sūrio“ konkurencinių pranašumų modelis remiantis M.Porter konkurencinės analizės struktūra55
Reziumė
- Autorius
- rasa13
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €16.23
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Sau 5, 2017
- Publikuotas
- 2015 m.
- Apimtis
- 79 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų