Virtualaus pasaulio įtaka paaugliams: socioedukacinis aspektas

46 psl. / 11319 žod.

Ištrauka

Temos aktualumas. Atsiradus kompiuteriui pasaulis susitraukė, pradėjo augti „informacinės sferos, informacinių paslaugų paklausa ir pasiūla <...>, o išpopuliarėjus kompiuterių tinklams „suspaudė“ erdvę – žmonės bendrauja nepaisydami sienų ir atstumų, pasaulis tampa „globaliu kaimu“. Visa tai lemia ir naujos socialinės kultūros formavimąsi“ (Švietimo ir mokslo ministerija, 1997, 12 p.). Tačiau tai ne tik palengvino gyvenimą, bet kartu atnešė įvairių problemų. „Vaikai nebeturi galimybių stebėti visos veiksmų eigos, nemato tarpusavio ryšių, jau nekalbant apie tai, kad jie patys galėtų išmokti atlikti kokius nors prasmingus tarpusavyje susijusius veiksmus“ (Langas P., 2004, 7p.). Priklausomybė – viena iš didžiausių bendravimo virtualioje erdvėje problema (Lekavičienė R., ir kiti, 2010, 288 p.). Reikia pažymėti, kad didelę grėsmę įgyti priklausomybę nuo socialinių tinklų turi paaugliai, nes jie yra linkę skirti daug dėmesio komunikacinėms naujovėms, lengvai keičia tiesioginį bendravimą į virtualų, o tai turi įtakos jų psichinei, fizinei ir socialinei raidai (Bacys T., 2012, 9 p.). Socialiniai tinklai sukelia ne tik priklausomybę, bet ir atsiribojimą nuo kitų: mūsų mintyse sukelia neapykantą, susvetimėjimą, vienišumo jausmą ir socialinę krizę.

Paauglystė - ypatingas gyvenimo tarpsnis tarp vaikystės ir suaugusiojo, kai šiuo laikotarpiu ne tik pasikartoja ankstyvosios raidos konfliktai, bet vyksta ir saviti raidos procesai (pvz. didėja kūno masė, intelekto bei savojo „Aš“ pokyčiai, identiškumo jausmo formavimas). Paauglys greitai gaudosi besikeičiančioje informacijos amžiaus technologijose, kurios atveria daugybę galimybių ir pasirinkimų. E. Eriksono teigimu, paauglystėje pagrindinė užduotis yra naujo integruoto savęs vaizdo sukūrimas, o vis mažėjantis pasaulis sustipriną pagrindinį paauglystėje keliamą tapatumo klausimą „Kas aš esu?“, todėl pradedama eksperimentuoti ir ieškoti savęs. „Yra dalykų, kurie yra pavojingi kai kuriems jaunuoliams, tad eksperimentuojama, stengiamasi jų išvengti ir žmonės arba tampa aukomis, arba ne. Nesvarbu ar kalbama apie kompiuterinius žaidimus, ar apie televiziją, narkotikus“ (Juul, J., 2010, 117 p.).

Neseniai ypač susidomėta virtualaus pasaulio įtaka mokiniams, pradėta organizuoti projektus, kaip „Saugumas man patinka“, „Saugaus interneto diena“, kuriais siekiama išmokyti pedagogus, tėvus ir mokinius saugiai naudotis internetu ir socialinėmis svetainėmis, kokiais būdais kovoti prieš patyčias virtualioje erdvėje. "Virtualus pasaulis – tai viena iš pasaulio, kuriame gyvename, formų. Svarbu jį atskirti nuo fantazijų ir realaus socialinio gyvenimo. Internetas vaikui gali tapti mentalinių bei socialinių – pavyzdžiui, bendravimo su bendraamžiais – įpročių formavimosi erdve“, – teigė socialinių mokslų daktaras, psichologas Liepuonius A. (http://www.ve.lt [žiūrėta 2014m. balandžio 16d.]).

  1. Socialiniai tinklai jaunimui tampa kasdienybė ir užima didžiąją dalį dienos (Vasiliauskaite Z., Lekavičienė R. ir kiti, 2010, 283 p.). Pagal Žibinienės G. ir Brasienės D. tyrimą (2012) 60 proc. paauglių naudojasi internetu iš neturėjimo ką veikti, kas leistų galvoti apie vaikų laisvalaikio problemas. Psichologė Ananjevaitė A. (http://www.onkopsichologas.lt [žiūrėta 2014m. balandžio 15d.]) teigia, kad tėvai yra susirūpinę dėl savo vaikų priklausomybės kompiuteriui, uždarumo, asmeninio gyvenimo viešinimo socialiniuose tinkluose bei agresyvumo (G. Smallas, www.technologijos.lt [žiūrėta 2014m. balandžio 15d.]), o mokytojai - dėl dėmesingumo stokos, krentančio pažangumo, pamokų nelankymo. Todėl nereguliuojamas žalingas turinys internete yra opi problema. Socialiniams pedagogams, mokytojams, tėvams svarbu žinoti kaip saugiai naudotis internetu ir įvairius būdus, kurie padėtų išspręsti virtualaus pasaulio keliamus pavojus paaugliams.

Probleminiai klausimai:

  1. Kokia yra virtualaus pasaulio įtaka paaugliams?
  2. Kokios yra socialinio pedagogo veiklos galimybės, mažinant virtualaus pasaulio pavojų paaugliams daromai įtakai?
  3. Kaip socialinis pedagogas plėtoja savo profesinę veiklą, mažinant virtualaus pasaulio pavojus paaugliams?

Darbo objektas – socioedukacinė veikla mokykloje mažinant virtualaus pasaulio pavojus paaugliams.

Darbo tikslas – išanalizuoti socioedukacinę veiklą mokykloje mažinant virtualaus pasaulio pavojus paaugliams.

Darbo uždaviniai:

  1. Atskleisti virtualaus pasaulio įtaką paaugliams teoriniu aspektu;
  2. Ištirti paauglių nuomonę apie virtualaus pasaulio įtaką;
  3. Ištirti socialinio pedagogo veiklą mažinant virtualaus pasaulio pavojus paaugliams.

Darbo metodai:

  • Mokslinės literatūros analizė.
  • Pusiau struktūrizuotas interviu.
  • Apklausa raštu (anketa).

Turinys

  • Socialinės pedagogikos studijų programos rezultatų, įgyvendintų baigiamajame darbe, sąrašas3
  • Santrauka4
  • Summary5
  • Įvadas6
  • 1. VIRTUALAUS PASAULIO ĮTAKOS PAAUGLIAMS SOCIOEDUKACINIU ASPEKTU TEORINĖ ANALIZĖ8
  • 1.1 Virtualus pasaulis - nauja bendravimo galimybė8
  • 1.2 Paauglių veikla virtualiame pasaulyje10
  • 1.3 Virtualaus pasaulio įtaka paaugliams ir pavojai slypintys už ekrano13
  • 1.4 Socialinio pedagogo veiklos aspektai apie virtualaus pasaulio pavojus15
  • 2. VIRTUALAUS PASDAULIO ĮTAKOS PAAUGLIAMS SOCIOEDUKACINIU ASPEKTU EMPIRINIS TYRIMAS18
  • 2.1. Tyrimo metodika18
  • 2.2 Virtualaus pasaulio įtakos paaugliams tyrimo rezultatų analizė21
  • 2.3 Socialinio pedagogo veiklos, mažinant virtualaus pasaulio pavojus paaugliams, tyrimo rezultatų analizė36
  • Išvados ir pasiūlymai42
  • Terminų ir sąvokų žodynas43
  • Literatūros sąrašas:44

Reziumė

Autorius
laume93
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Pedagogika
Kaina
€11.67
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Spa 4, 2015
Publikuotas
2015 m.
Apimtis
46 psl.

Susiję darbai

Socioedukacinio darbo praktikos ataskaita

Pedagogika Praktikos ataskaita 2013 m. longevity
2.2. Animacinė veikla ugdytinių grupėje (klasėje). 2.2.1. Suplanuoti ir įgyvendinti vieną pasirinktos veiklos renginį. Mano užduotis buvo pravesti linksmą ir smagią pramoginę pamokėlę...

Tėvų emigracijos įtaka vaiko socialiniai raidai

Pedagogika Diplominis darbas 2013 m. mvilijute
Lietuvoje vis opesnė problema tampa emigracija. Užgožiamos šeimos vertybės, nes pasitaikius galimybei užsidirbti daugiau, ir taip užtikrinti materialinę gerovę, pasirinkimų laisvę. Vis daugiau...