Virtualus identitetas socialiniuose tinkluose
Ištrauka
Dalyvavimas socialiniuose tinkluose – tai vis labiau populerėjantis komunikacijos bei komunikavimo būdas, galimybė bendrauti su nutolusiais, rasti naujų draugų, plėsti pažįstamų ratą, kurti bendraminčių grupes. Socialinį tinklą galima apibūdinti kaip erdvę, kur lengvai bendrauja skirtingi, įvairaus amžiaus, rasės, kultūros žmonės, kuriuos sieja bendri pomėgiai, draugai, darbas, mokslas, laisvalaikis. Socialiniame tinkle galima ne tik bendrauti, bet ir žaisti, diskutuoti, komentuoti, dalintis savo gyvenimu, jo akimirkomis, įspūdžiais.
Socialinių tinklų populiarumą iliustruoja jų įvairovė. Lietuvoje paprastas vartotojas žino ne daugisu dešimties ar dvylikos, o pasaulyje tokių tinklų yra daug daugiau ir įvairesnių. Ne vien tik One, Facebook, Twiter , Twoo, bet daugelis kitų vilioja vartotojus galimybe lengvai bendrauti, nepaisant valstybių sienų, lyties ar, jei moki nors vieną užsienio kalbą, tautybės. Taigi, socialiniai tinklai suteikia neribotai komunikacijai.
Socialiniuose tinkluose bendravimas yra kitoks nei realybėje. Virtualioje tikrovėje galima tapti bet kuo. Gal todėl socialiniuose tinkluose paplitę „profiliai vaiduokliai“ arba apgaulingi, netikri profiliai. Jais naudojasi aferistai, žmonės norintys pasipelnyti iš kitų.
Žmogaus identitetą lemia ir formuoja jo tautybė, šeima, pasaulėžiūra,bendravimas, draugai ir aplinkiniai, charakterio bruožai. Identitetas formuojasi visą gyvenimą, jis gali kisti priklausomai nuo aplinkybių, svarbių gyvenimo įvykių. Asmens identitetas formuojamas ir elektroninėje erdvėje, pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose. Čia jis formuojamas iš talpinamų nuotraukų, informacijos, draugų, rašomų ir gaunamų komentarų, to, ką žmogus veikia elektroninėje socialinėje terpėje. Žinoma, virtualioje terpėje kuriama asmenybė gali būti pagražinta, ar netikra. Tad socialiniuose tinkluose publikuojamos nuotraukos kartais gali būti netikros, o asmeninė informacija taip pat klaidinga. Tad virtualioje terpėje draugų ieškantys žmonės turėtų būti atsargūs.
Tiriamąjį darbą „Virtualus identitetas socialiniuose tinkluose“ paskatino atlikti keletas priežasčių. Pirmiausia, socialinių tinklų fenomeno paplitimas, kai žmonės mieliau bendrauja internetu, nei gyvai. Tyrimą atlikti taip pat paskatino žiniasklaida, kurioje vis dažniau pasirodo informacijos apie asmenybės pasisavinimą, o tai padaryti interneto erdvėje, socialiniuose tinkluose, yra visai nesudėtinga.
Šiemet rinkos tyrimų agentūros RAIT iniciatyva atlikta 15 – 74 metų Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad socialiniuose tinkluose yra užsiregistravę jau 48,8 % šios amžiaus grupės šalies gyventojų. O populiariausiame Lietuvoje socialiniame tinkle „Facebook“ teigė besilankantys daugiau nei 34% apklaustųjų .
Turinys
- I. Įvadas3
- II. Socialiniai tinklai: įvairovė ir įtaka4
- 2.1 Virtualus identitetas ir socialiniai tinklai4
- 2.2 Socialiniai tinklai užkariauja pasaulį4
- 2.3 Socialinių tinklų įvairovė6
- III. Anketinės apklausos „Virtualaus identiteto raiška socialiniuose tinkluose“ rezultatai8
- Išvados22
- Literatūra23
Reziumė
- Autorius
- moksliuke_aj
- Tipas
- Tyrimas
- Dalykas
- Sociologija
- Kaina
- €2.51
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Bal 6, 2013
- Publikuotas
- 2012 m.
- Apimtis
- 23 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų