Nuo pirmosios knygos iki reklamos socialiniuose tinkluose. Medijų evoliucija ir revoliucija

7 psl. / 2017 žod.

Ištrauka

Žmonija nuo seniausių laikų reiškiasi įvairiomis veiklomis. Nesvarbu, ar tai būtų meninė, ūkinė ar socialinė saviraiška, ja ir savo patirtimi joje norima pasidalinti su savo bendruomene. Tokiai komunikacijai ieškoma vis patogesnių būdų ir žmogus tenkindamas savo poreikius ir siekiantis pasidalinti informacija, kuria naujas technologijas. Didėja ne tik poreikių patenkinimo ar sukurto turto kiekis, neįsivaizduojamais tempais didėja ir šių procesų greitis. Informacijos ir mokslo sklaida vyko jau gūdžioje senovėje, bet deja, uždaroje bendruomenėje, o ne masiškai, tad knyga buvo lyg pradinis taškas kalbant apie masinę komunikacijos istoriją. Knygą, kaip ir duoną, gaminti žmonės mokėsi ištisus tūkstantmečius. Prasidėjusi primityviais piešiniais olose, įrašais akmeninėse ir molio plokštėse, palmių lapuose, bambuko lentelėse, knyga vystėsi papiruso ir pergamento lakštuose, o vėliau – popieriuje, kol ranka rašytus lapus pakeitė pirmosios spausdintos knygos. Nei ankstesniais laikais, nei šių dienų knygos kūrėjų kelias nebuvo lengvas. Knyga – daugelio specialybių žmonių kruopštaus ir kūrybiško darbo vaisius. Bet pastaroji nebuvo paskutinysis taškas, komunikacijos raiška ir priemonės evoliucionavo besikeičiant poreikiams.

Kalbant apie medijų evoliuciją ir revoliuciją, reikia pradėti nuo pačios sąvokos. Medija – komunikacijos priemonė arba kanalas; priemonė, naudojama saugoti ir perduoti informaciją, šis terminas dažniausiai vartojamas nagrinėjant komunikacijos priemones medijų teorijų aspektu.[1] Visai informacijos skleidimo evoliucijai įtaką daro globalizacija. Globalizacija suteikia puikią galimybę komunikacinei kultūros funkcijai. Šiuolaikinės technologijos nepaprastai išplečia knyginės kultūros vartojimo galimybes, kompiuterio ekrane galime pamatyti kas dedasi už šimto tūkstančio kilometrų ir taip plėsti savo žinias.[2]

[1] NEVINSKAITĖ, Laima. Šiuolaikinės medijos ir masinės komunikacijos teorijos 2011 VIlnius 13p.

[2] GIDDENS, Anthony Media in global context 1997, Great Britain. 20p.


Reziumė

Autorius
hardole
Tipas
Rašinys
Dalykas
Komunikacija
Kaina
€2.05
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Vas 3, 2017
Publikuotas
2017 m.
Apimtis
7 psl.

Susiję darbai

Vaizdas ir žodis reklamoje

Komunikacija Referatas 2010 m. arualm
ĮVADAS Visagalė reklama, užplūdusi skaitytojus, žiūrovus ir klausytojus iš visų pusių, kišasi į gyvenimą, ugdo naujas nuostatas. Tai vienas iš stipriausių socialinių veiksnių...

Politinė reklama Lietuvoje ir kitose šalyse

Komunikacija Prezentacija girlwithglasses
Politinė reklama – informacija, skleidžiama politiko vardu ar interesais, kuria siekiama paveikti rinkėjų motyvaciją arba propoguojamas politikas ar partija, jų idėjos, tikslai ar...

RSV „AIRBALTIC“ reklaminės kampanijos analizė

Komunikacija Tyrimas 2019 m. gabrielaa
Atliktas „airBaltic“ kompanijos ryšių su visuomene procesų tyrimas: analitinį, veiksmo planavimo bei komunikacijos įvertinimas, ir remiantis gautais duomenimis ,pateikta jų apžvalgą bei tolimesni...