Vartotojų elgsenos tyrimas
Ištrauka
Istorinės vartotojų elgsenos kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Gana ilgai marketologus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato. Vartotojo elgsenos studijos yra vienos iš marketingo krypčių, įgalinančių padėti pažinti vartotoją, pirkėją, klientą ir kartu įmonei kryptingiau veikti, ypač siekiant vartotoją paveikti arba mėginti jo elgseną keisti.
Vartotojų elgsenos tyrimo srityje aktyviai dirba ir sociologai,psichologai,teisininkai ir kiti specialistai. Įvairiapusis domėjimasis elgsena neleidžia šios sąvokos traktuoti vienareikšmiškai .
Dabartiniame Lietuvių kalbos žodyne aiškinama, jog elgsena yra „gyvenimo ir veikimo būdas, elgimasis”. Elgimasis suprantamas kaip elgesys, t.y. vienoks ar kitoks veikimas, santykiavimas.
Vartotojų elgsena – tai žmogaus veikla, įsigyjant, vartojant produktą, paslaugą, apimanti sprendimų priėmimo procesus, kurie atliekami iki pirkimų ir po jų.
Vartotojo elgsena - mokslo sritis, atsiradusi ekonomikos ir psichologijos sandūroje. Vartotojų elgseną, pasitelkus modelius ar metodus, galima studijuoti įvairiais aspektais, pvz. vartotojo poveikį, motyvaciją, apsisprendimo procesą, elgesį po pirkimo ir pan.
Moksliniuose vartotojo elgsenos tyrimuose dominuoja loginio mąstymo metodai, kuriais siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną; išsiaiškinti priežasties ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją (1, p. 5).
Mūsų darbo tikslas – išanalizuoti vartotojų elgsenos ypatybes. Savo 29 puslapių apimties darbe pateikėme teorinę ir metodinę medžiagą apie vartotojų elgsenos sampratą, vartotojų asmeninių ir aplinkos veiksnių įtaką elgsenai, sprendimo priėmimo procesą, jo etapus.
Turinys
- Įvadas3
- 1. Vartotojų elgsenos sąvokos, apibrėžimai4
- 1.1 Vartotojų elgsenos samprata4
- 1.2 Vartotojų elgsenos modeliai4
- 1.3 Vartotojų tipai ir pagrindiniai vartotojų elgsenos bruožai6
- 2. Aplinkos veiksnių įtaka vartotojų elgsenai8
- 2.1 Grupė, jos samprata8
- 2.2 Grupių įtaka9
- 2.3 Šeimos narių įtaka pirkiniams10
- 2.4 Kultūros samprata ir jos reikšmė vartotojų elgsenai11
- 3. Vartotojų asmeniniai veiksniai ir jų įtaka elgsenai13
- 3.1 Vartotojo asmenybė13
- 3.2 Informacijos suvokimas ir pertvarkymas.14
- 3.2.1 Informacijos suvokimo svarba vartotojui14
- 3.2.2 Informacijos priėmimo ir pertvarkymo procesas15
- 4. Vartotojų sprendimo priėmimo procesas19
- 4.1 Vartotojų sprendimai ir jiems įtakos turintys veiksniai19
- 4.2 Vartotojų sprendimo priėmimo etapai20
- 4.3 Vartotojų sprendimo proceso sudedamosios dalys22
- 5. Vartotojų elgsenos analizės taikymas praktikoje27
- 6. Išvados29
- 7. Literatūros sąrašas30
Reziumė
- Autorius
- rasa13
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Rinkodara
- Kaina
- €8.52
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Lie 11, 2018
- Publikuotas
- 2011 m.
- Apimtis
- 30 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų