Seimo nario teisinis statusas

33 psl. / 10641 žod.

Ištrauka

Temos aktualumas. Turbūt niekas negalėtų paneigti, jog kone kasdien regime, girdime naujienas apie Seimo narių darbą, pasisakymus, nusižengimus ir kitokią veiklą, kurią esame linkę kritikuoti, pašiepti ir kuri dažniausiai sukelia prieštaringas emocijas visuomenės tarpe. Tokia žiniasklaidos ir žmonių reakcija rodo, kad šie asmenys yra nuolatos stebimi, parlamentarų veikla yra įdomi ir pritraukia daugelio dėmesį. Todėl svarbu atskleisti Seimo nario, kaip Tautos atstovo teisinį statusą, kuris padeda suvokti šių asmenų svarbą, įgaliojimus, indėlį valstybės labui ir, žinoma, ribą, kurią peržengus Seimo narys gali prarasti savo mandatą. Nereikia slėpti, jog nuolatiniai politiniai skandalai, tarpusavio nesutarimai leidžia daryti prielaidą, jog tam tikrais atvejais parlamentarai piktnaudžiauja savo įgaliojimais ir išprovokuoja diskusijas dėl Seimo narių atsakomybės. Šis klausimas sprendžiamas ir nuolat nagrinėjamas Konstitucinio Teismo jurisprudencijoje, kuri užtikrina Tautai apsaugą nuo jos pačios įsteigtos atstovaujamosios institucijos savivalės. Todėl ši tema aktuali ir šiandien, ir kiekvieną dieną, kadangi žinoti demokratiškai išrinktų atstovų teises ir pareigas, kurias jiems suteikia Tauta, įgaliodama veikti, ir jų veiklos ribas bei pasėkmes jas peržengus, yra svarbu kiekvienam piliečiui, turinčiam teisę rinkti atstovus, jog jais galėtume pasitikėti ir tuo pačiu būti užtikrinti, jog asmenys, piktnaudžiaujantys savo galia ir veikiantys priešingai visuomenės interesams neatstovaus Tautai ir sulauks neigiamų teisinių padarinių.

Darbo tikslas. Darbo tikslas - aptarti ir išnagrinėti esminius Seimo nario konstitucinio teisinio statuso bruožus, kuriuos nustato Lietuvos Respublikos Konstitucija ir kiti įstatymai bei atskleisti Tautos atstovo skirtybę nuo kitų valstybės valdžią įgyvendinančių asmenų bei Lietuvos piliečių.

Darbo uždaviniai. Užsibrėžtam tikslui pasiekti yra keliami šie uždaviniai:

  1. išanalizuoti Seimo, kaip Tautos atstovybės koncepciją;
  2. identifikuoti ir plačiau aptarti Seimo nario įgaliojimų įgijimo ir pasibaigimo momentą;
  3. atskleisti Tautos atstovo veiklos ypatumus, kurie apima teises, pareigas, garantijas, ribojimus, Seime;
  4. atlikus mokslinį tyrimą apibendrinti išanalizuotą medžiagą ir pateikti išvadas.

Metodologija. Atliekant mokslinį tyrimą buvo naudotasi šiais metodais: lyginamuoju, istoriniu, sisteminiu, aprašomuoju. Vienas pagrindinių metodų, kuriuo buvo nuolat pasitelkiama analizuojant Seimo nario konstitucinio teisinio statuso koncepciją - lyginamasis metodas. Naudojant šį metodą buvo lyginamos atskirų teisės mokslininkų, Konstitucinio Teismo pozicijos, siekiant išryškinti esminius elementus ir jų reikšmę. Istorinis metodas padėjo atskleisti, kaip formavosi Seimas, kaip Tautos atstovybė, kokia jo samprata buvo ankstesniu laikotarpiu (ypač okupacijos) ir kuo ji skiriasi nuo šiandieninės, priėmus 1992m. Konstituciją. Naudojant sisteminį metodą siekta parodyti, jog tam tikrus su Seimo nario teisiniu statusu susijusius aspektus (ypač su veikla Seime) galima analizuoti ir aiškinti tik pasitelkiant normų visumą, atsižvelgiant ne į vieną konkretų teisės aktą, bet žvelgiant plačiau. Aprašomasis metodas naudotas siekiant atskleisti Seimo nario imuniteto panaikinimo procesą ir pagrindinius aspektus.

Darbo šaltiniai. Seimo nario teisinio statuso elementus, jų svarbą atskleisti ir suprasti padėjo E. Šileikio monografija „Alternatyvi konstitucinė teisė“, V. Sinkevičiaus straipsniai: „Seimas - Tautos atstovybė (konstituciniai pagrindai)“ ir „Seimo nario imunitetas: kai kurios teorinės ir praktinės problemos“, T. Birmontienės ir kitų bendraautorių kolektyvinė monografija ir vadovėlis bei kitų teisės mokslininkų straipsniai, mokslo darbai. Žinoma, suvokti konstitucinį teisinį statusą padėjo Konstitucinio Teismo jurisprudencija bei norminiai aktai: Konstitucija, Lietuvos Respublikos Seimo statutas ir kiti.

Darbo struktūra. Kursinis darbas susideda iš: įvado, trijų dėstymo dalių, o darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir šaltinių sąrašas.


Turinys

  • ĮVADAS3
  • 1. SEIMAS KAIP TAUTOS ATSTOVYBĖ5
  • 2. SEIMO NARIO ĮGALIOJIMŲ ĮGIJIMAS IR PASIBAIGIMAS10
  • 2.1. Seimo nario priesaikos reikšmė įgaliojimų įgijimui10
  • 2.2. Laisvas mandatas12
  • 2.3. Įgaliojimų pasibaigimo pagrindas - apkalta14
  • 3. SEIMO NARIO VEIKLOS YPATUMAI16
  • 3.1. Seimo nario teisės ir pareigos16
  • 3.2. Veiklos garantijos20
  • 3.2.1. Seimo nario imunitetas ir indemnitetas21
  • 3.2.2. Atlyginimas už veiklą ir išlaidas25
  • 3.3. Veiklos apribojimai28
  • IŠVADOS31
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS33

Reziumė

Autorius
beloved
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Teisė
Kaina
€9.96
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lie 15, 2017
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
33 psl.

Susiję darbai

Teismo teisinis statusas

Teisė Praktikos ataskaita sausainis
Teismas, visų pirmiausia, yra teisingumą vykdanti institucija, kuri yra nepriklausoma nuo valstybės valdžios ar valdymo institucijų, politinių partijų, organizacijų, valstybės pareigūnų ar kitų...

Užsieniečių teisinis statusas Lietuvoje

Teisė Prezentacija odesa
Asmens teisinis statusas apima žmogaus teisių, laisvių, teisėtų interesų ir pareigų visumą, kuri yra numatyta įstatymų principuose ir normose. Užsieniečiais vadinami užsienio valstybės...

Seimo nario konstitucinis statusas

Teisė Referatas 2004 m. show-off
“Seimo nario, kaip Tautos atstovo, statusas yra ypatingas” – tokį teiginį dažnai galima sutikti tiek doktrinoje, tiek Konstitucinio teismo praktikoje. Seimo nario –...

Rinkimų teisė renkant savivaldybės tarybos narius

Teisė Diplominis darbas 2015 m. marccain
Temos aktualumas ir problematika. Lietuva, kaip ir daugelis kitų valstybių turi vietos savivalda, kurios reguliavimas grindžiamas savivaldybių ir valstybės interesu derinimu, demokratiniu atstovavimu,...

Policijos komisariato teisinis statusas

Teisė Praktikos ataskaita 2014 m. basari
Išsamiai atliktas darbas, kuris buvo įvertintas aukščiausiu balu. Pristatytas policijos komisariatas, apibūdinta policijos pareigūnų veikla. Aprašyta praktikos eiga, pateiktos išvados, pridėta lokalinių teisės...