Marketingo tyrimai „Starbucks“ įmonėje
Ištrauka
Marketingas egzistuoja jau daug šimtmečių, nuo tada, kai žmonės pradėjo keistis prekėmis, tačiau atsiradus masinei gamybai marketingas pradėjo formuotis kaip atskiras mokslas. 1960 - 1970 metais, kaip specifinė marketingo šaka, iškilo marketingo tyrimų mokslas.
Ypatingai svarbų vaidmenį marketingo tyrimai atlieka šiandieniniame gyvenime. Marketingo tyrimus naudoja anaiptol ne vien verslo įmonės ir organizacijos, bet ir visuomeninės, politinės, valstybės valdymo ar net religinės organizacijos bei institucijos, kurios nori sužadinti pageidautiną žmonių reakciją. Pavyzdžiui, valstybės valdžia kuria ir įgyvendina aplinkos apsaugos, kovos su nusikalstumu ar nuosavybės apsaugos įstatyminę bazę ir apie tai informaciją skleidžia ją dominančiose šalyse bei tarptautinėse organizacijose. Taip ji, siekdama skatinti užsienio investicijas arba gerinti šalies prestižą, vykdo savo šalies populiarinimo ir įvaizdžio gerinimo darbą.
Daugelis žmonių, pasirinkdami sprendimus ką ir kur pirkti, už ką balsuoti, kur ir kaip atostogauti ir pan., dalyvauja marketinge ir patiria jo poveikį kaip prekių ir paslaugų pirkėjai ir vartotojai. Dėl to marketingo žinios yra naudingos ne tik tiems, kurie jį vykdo, bet ir tiems, kurie patiria ir priima jo poveikį.
Beveik visos dabar veikiančios organizacijos ir įmonės ieško marketingo sprendimams reikalingos informacijos apie konkurentus, apie pirkėjų rinką ir jų poreikius. Sugebėjimas surinkti tinkamą bei patikimą informaciją sąlygoja galimybę priimti geresnius sprendimus ir laimėti konkurencinę kovą. Todėl visada prieš darant sprendimus būtina organizuoti atitinkamą tyrimą.
Marketingo literatūroje dažniausiai aptinkamas į praktikinių problemų sprendimą orientuotas apibrėžimas.
Marketingo tyrimai – tai marketingo sprendimams reikalingos informacijos paieška, rinkimas, apdorojimas ir interpretavimas [8, p. 95].
Šio kursinio darbo tikslas – remiantis marketingo tyrimams skirtos teorinės medžiagos analize atlikti empirinius tyrimus „Starbucks“ įmonės pavyzdžiu bei nustatyti analizuojamos bendrovės veiklos tobulinimo būdus panaudojant marketingo instrumentus.
Kursinio darbo uždaviniai:
- Atlikti lietuvių ir užsienio autorių marketingo tyrimų problematikai skirtos teorinės medžiagos lyginamąją analizę;
- Pristatyti nagrinėjamos verslo šakos specifiką, vystymosi tendencijas bei spręstinas problemas;
- Pristatyti nagrinėjamos verslo šakos įmonę ir pateikti veiklos analizę;
- Atlikti empirinius marketingo tyrimus nagrinėjamos įmonės pavyzdžiu;
- Remiantis teorinės ir praktinės medžiagos analize pateikti išvadas ir rekomendacijas sprendžiant reikšmingas problemas.
Šiame darbe bus pateikta bei nuosekliai aprašyta ne tik kompanijos vadyba bei kuriamos marketinginės strategijos (PEST analizė, SWOT (SSGG) analizė, segmentavimas, pozicionavimas, konkuravimas, Bostono matrica ir kt.), bet ir grafiškai pavaizduota respondentų apklausa apie „Starbucks“ įmonę.
Šio kursinio darbo atlikti tyrimai:
- Įmonėje savarankiškai atlikti marketingo tyrimai;
- Kiekybinis tyrimas;
- Kokybinis tyrimas;
- Ekspertinė apklausa.
Rengiant šį kursinį darbą ir siekiant įvykdyti išsikeltą tikslą bei uždavinius, buvo naudojamasi Howardo Beharo knyga „Starbucks smegenys“, Vytauto Dikčiaus paskaitų konspektu „Marketingo tyrimai“, Vytauto Pranulio, Arvydo Pajuodžio, Sigito Urbonavičiaus ir Reginos Virvilaitės knyga „Marketingas“, Philip Kotler, Gary Amstrong, John Saunders ir Veronica Wong vadovėliu „Rinkodaros principai“ ir internetiniais šaltiniais. Siekiant išlaikyti kursinio darbo reikalavimus, rašant šį darbą buvo remtasi Vilniaus verslo ir vadybos akademijos kursinių darbų rašymo metodiniais nurodymais bakalaurams.
Turinys
- ĮVADAS3
- 1 TEORINĖ/ PROBLEMINĖ DALIS5
- 1.1 Marketingo tyrimų aktualumo pagrindimas5
- 1.2 Sprendžiamos problemos pristatymas8
- 2 PRAKTIKINĖ DALIS10
- 2.1 Pramonės/ verslo šakos ar paslaugų sektoriaus pristatymas10
- 2.2 Tendencijos ir problemos, egzistuojančios verslo sektoriuje10
- 2.3 Įmonės pristatymas ir veiklos analizė10
- 2.4 Makroaplinkos PEST analizė11
- 2.5 Įmonės misija, vizija ir tikslai13
- 2.6 Įmonės pozicionavimo žemėlapis13
- 2.7 Mikroaplinkos subjektų SWOT (SSGG) analizė14
- 2.8 Vartotojo apibūdinimas17
- 2.9 Vartotojo rinkos segmentavimas18
- 2.10 Vartotojo žemėlapio sudarymas21
- 2.11 Konkurencinės aplinkos analizė22
- 2.12 Konkurencijos intensyvumo analizė (M. Porter‘io 5 jėgų modelis)24
- 2.13 Konkurencijos koncentravimo analizė24
- 2.14 Konkurentų profiliavimas25
- 2.15 Įmonės produkcijos portfelio analizė (Bostono matrica)26
- 2.16 Konkurentų masyvo analizė26
- 3 TIRIAMOJI DALIS28
- 3.1 Apklausa (kiekybinis tyrimas)28
- 3.2 Giluminis interviu (kokybinis tyrimas)32
- 3.3 Ekspertinė apklausa34
- IŠVADOS35
- REKOMENDACIJOS36
- LITERATŪROS SĄRAŠAS37
- PRIEDAI38
Reziumė
- Autorius
- misbehave
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €9.48
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Vas 9, 2015
- Publikuotas
- 2013 m.
- Apimtis
- 49 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų