Įmonės konkurencingumo pranašumo įgijimo ir išlaikymo galimybės
Ištrauka
Tiriamojo darbo aktualumas. Ekonominės krizės sąlygomis ūkio subjektai siekdami didesnio pelno ir vartotojų lojalumo privalo ieškoti naujų būdų savo veiklai efektyvinti. Tai yra sudėtingas procesas, todėl suprantant konkurencingumo svarbą įmonėms, darbe gilinamasi į konkurencinių pranašumų įgijimo ir išlaikymo galimybes, kurios kintant aplinkos sąlygoms, taip pat keičiasi. Todėl yra svarbu sukurti ir pritaikyti praktiškai konkurencinių pranašumų įgijimo ir išlaikymo metodiką.
Aprangos ir tekstilės pramonė Lietuvoje turi ilgametes tradicijas ir sudaro itin svarbią valstybės ūkio dalį. Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, šiai pramonės šakai atsivėrė užsienio rinkos, tačiau, tuo pačiu, išaugo ir konkurencija, nes liberalizavus prekybą, trečiųjų šalių produkcijos importas į Europos bendrijos šalis sumažino Lietuvos aprangos ir tekstilės pramonės sektoriaus konkurencinius pranašumus. Ypatingai pigi trečiųjų šalių produkcija tampa perkama ekonominio nuosmukio metu, kai mažėja vartotojų perkamoji galia.
Tyrimo problema. Dėl didėjančios konkurencijos ir nepalankių aplinkos sąlygų Lietuvos aprangos ir tekstilės pramonės įmonės priverstos mažinti kainas, perkelti gamybą į pigesnių išteklių turinčias šalis ar visai nutraukti veiklą. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje veikiančių aprangos ir tekstilės įmonių mažėja: 2009 m. palyginus su 2008 m. Lietuvoje veikiančių tekstilės gaminių gamyba užsiimančių įmonių skaičius sumažėjo 10, o drabužių siuvimu (gamyba) – net 30. Tai rodo, kad ekonominio sunkmečio sąlygomis įmonėms sunku įgyti ir išlaikyti konkurencinius pranašumus.
Tam, kad būtų galima sėkmingai konkuruoti, būtina iš naujo nustatyti konkurencinius pranašumus lemiančius veiksnius bei numatyti priemones jų išlaikymui ilgą laiką.
Tyrimo objektas: AB „Utenos trikotažas“ konkurencinio pranašumo įgijimas ir išlaikymas.
Tyrimo tikslas: nustatyti įmonės AB „Utenos trikotažas“ konkurencinio pranašumo įgijimo ir išlaikymo galimybes.
Šio tikslo pasiekimui buvo suformuluoti tyrimo uždaviniai:
- Išskirti pagrindinius įmonės konkurencinį pranašumą lemiančius veiksnius ir šaltinius;
- Pateikti įmonės aplinkos analizės metodiką bei strategijas leidžiančias įmonėms įgyti ir išlaikyti konkurencinį pranašumą;
- Atskleisti ir įvertinti AB „Utenos trikotažas“ konkurencinį pranašumą lemiančius veiksnius ir šaltinius;
- Nustatyti AB „Utenos trikotažas“ konkurencinio pranašumo išlaikymo galimybes.
Tyrimo metodai. Darbe atlikta palyginamoji, sisteminė ir loginė Lietuvos ir užsienio autorių mokslinės literatūros analizė. Tyrimui atlikti buvo renkami duomenys, atliekamas jų stebėjimas, vertinimas. Gauta informacija buvo apdorota, sisteminta ir apibendrinta. Naudojami šie mokslinio tyrimo metodai:
- sisteminė palyginamoji duomenų analizė;
- kokybiniai metodai – analizė ir sintezė;
- analitinis – kritinis metodas, kada įvertinami esami įmonės trūkumai.
Darbo struktūra. Darbą sudaro 3 pagrindinės dalys. Pirmoje dalyje išskiriama įmonių konkurencingumo didinimo problema bei atskleidžiama konkurencinio pranašumo svarba įmonėms. Antroje dalyje apibrėžiama konkurencinio pranašumo samprata, analizuojami jo įgijimo ir išlaikymo veiksniai. Trečioje darbo dalyje ištirtos AB „Utenos trikotažas“ konkurencinių pranašumų įgijimo ir išlaikymo galimybės.
Apjungiant įvairių autorių požiūrius į analizuojamą problemą ir jų pagrindu įvertinus nagrinėjimą įmonę bei jos aplinką, priimami sprendimai, kurie gali būti panaudoti tiriant įmonės konkurencinio pranašumo įgijimo bei išlaikymo galimybes.
Turinys
- SANTRAUKA1
- ĮVADAS…2
- 1. PROBLEMOS ANALIZĖ. KONKURENCINIO PRANAŠUMO SVARBA ĮMONĖMS………………………………………………………………………………4
- 2. TEORINIAI SPRENDIMAI. ĮMONĖS KONKURENCINIO PRANAŠUMO ĮGIJIMO IR IŠLAIKYMO TEORINĖ ANALIZĖ6
- 2.1. Konkurencijos ir konkurencinio pranašumo samprata6
- 2.2. Konkurencinio pranašumo įgijimas10
- 2.2.1. Konkurencinio pranašumo įgijimo šaltiniai10
- 2.2.2. Konkurencinį pranašumą lemiantys veiksniai15
- 2.2.3. Konkurencinio pranašumo įgijimo strategijos18
- 2.2.4. Konkurencinio pranašumo suderinimas su įmonės aplinka ir strategija27
- 2.3. Įmonių užsienio prekybos teorinė analizė44
- 2.4. Konkurencinio pranašumo išlaikymas42
- 3. TYRIMAI IR JŲ REZULTATAI. AB „UTENOS TRIKOTAŽAS“ KONKURENCINIO PRANAŠUMO ĮGIJIMO IR IŠLAIKYMO GALIMYBIŲ TYRIMAS47
- 3.1. AB „Utenos trikotažas“ charakteristika47
- 3.2. AB „Utenos trikotažas” veiklos analizė51
- 3.2.1. Žmogiškųjų išteklių analizė51
- 3.2.2. Finansinė veiklos analizė52
- 3.2.3. AB „Utenos trikotažas“ užsienio prekybos analizė55
- 3.3. AB „Utenos trikotažas“ konkurencinių pranašumų įgijimo galimybės61
- 3.3.1. Konkurencinės aplinkos analizė61
- 3.3.1.1. M. Porterio penkių konkurencinių jėgų modelis61
- 3.3.1.2. M. Porter „Nacionalinio deimanto“ modelis68
- 3.3.2. AB „Utenos trikotažas“ konkurencinių pranašumų identifikavimas73
- 3.4. AB „Utenos trikotažas“ konkurencinio pranašumo išlaikymo galimybės76
- IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS79
- LITERATŪRA80
- PRIEDAI……………………84
Reziumė
- Autorius
- guoba
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €18.15
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Gru 19, 2019
- Publikuotas
- 2010 m.
- Apimtis
- 92 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų