“X” įmonės konkurencingumo didinimo galimybės diegiant informacines technologijas
Ištrauka
Šiuo metu nė viena įmonė negali sau leisti nepaisyti objektyvaus konkurencijos būtinumo. Jos turi stengtis suprasti bei išmokti konkurencinės kovos meno. Ne išimtis ir Lietuvos įmonės. Dauguma jų patiria nuolat stiprėjantį konkurencinį spaudimą tiek iš vietinių, tiek iš tarptautinių konkurentų.
Šioje kovoje būtina pamiršti praėjusio amžiaus pradžios nuostatą, jog pagrindinis plėtros garantas yra gaminamos produkcijos kiekio didinimas. Ją keičia naujos idėjos, susijusios su žmogaus kompetencijų ir informacinių technologijų vystymu. Informacija, kaip strateginis išteklius, tampa labai svarbus, o dažnai lemiantis konkurencinio pranašumo veiksnys.
Informacinių technologijų reikšmę konkurencingumui lemia platus jų panaudojimas įmonės veikloje. Svariausia informacinių technologijų panaudojimo priemone tampa internetas, kuris daro vis didesnį poveikį santykiams tarp įmonių ir išorinių objektų, taip pat ir organizuojant vidaus darbo procesus. Internetas padidina informacijos ir žinių kūrimo, saugojimo ir paskirstymo galimybes visai įmonei, visiems jos darbuotojams ir turi galimybių gerokai sumažinti verslo procesų kainą.
Kita svarbi konkurencingumo didinimo panaudojant informacine technologijas sritis – įmonės kompiuterinio tinklo organizavimas, kuris sudaro prielaidas darbo našumui didinti, konkurenciniam pranašumui įgyti, klientų aptarnavimo kokybei gerinti, nes informacija gali būti greitai skleidžiama elektroniniu organizacijos tinklu, ir į vieną visumą sujungiami įvairūs mechanizmai, duomenų bazės, padaliniai, darbo grupės ir atskiros darbo vietos. Šitaip išnaudojamos kompiuterių ir telekomunikacijų galimybės. Kita vertus, kompiuterinės technologijos gali ir mažina įmonės veiklos kaštus bei užtikrina didesnę vertę vartotojui kas yra pagrindinės prielaidos įmonės konkurencinio pranašumo didinimui.
Sparti informacinių technologijų plėtra tiesiogiai įtakoja organizacijų veiklą, atveria naujas galimybes komunikacijai, produktų vystymui, vartotojų poreikių tenkinimui. Galima teigti, jog konkurencingumo didinimas panaudojant informacines technologijas, leidžia įmonei įtvirtinti savo pozicijas rinkoje, aplinkos pokyčiuose ar kylančiuose sunkumuose, įžvelgti ne problemas, o galimybes bei pranokti konkurentus. Gebėjimas panaudoti informacines technologijas turėtų būti Lietuvos įmonių konkurencingumo ir net išlikimo sąlyga. Todėl nėra abejonių, kad šiandieną, ši nagrinėjama tema labai aktuali rinkos sąlygomis veikiančioms įmonėms.
Tyrimo problema. Įmonės susiduria su įvairiomis konkurencingumui būdingomis problemomis, kurias retai pavyksta išspręsti vien vadybiniais ar finansiniais metodais. Įmonių vadovams trūksta žinių apie informacinių technologijų įtaką įmonės konkurencingumui, todėl dažnai jie nepakankamai įvertina jų svarbos įmonės veikloje.
Darbo objektas: įmonės konkurencingumas.
Darbo tikslas: išanalizuoti įmonės konkurencingumo didinimo galimybes diegiant informacines technologijas.
Darbo uždaviniai:
- Pateikti konkurencingumo sampratą, veiksnius ir šaltinius;
- Išanalizuoti konkurencingumo didinimo priemones diegiant informacines technologijas;
- Išaiškinti informacinių technologijų poveikį įmonės vidinei veiklai
Tyrimo metodai: teorinė literatūros analizė.
Turinys
- ĮVADAS
- 1. ĮMONĖS KONKURENCINGUMO DIDINIMO DIEGIANT KOMPIUTERINES TECHNOLOGIJAS TEORINĖ ANALIZĖ
- 1.1. Konkurencingumo samprata
- 1.2. Konkurencingumo didinimo veiksniai ir šaltiniai
- 1.3. Informacinių technologijų samprata ir panaudojimas įmonėje
- 1.4. Informacinių technologijų įtaka įmonės konkurencingumui
- 1.5. Įmonės veiklos tobulinimas diegiant informacines technologijas
- 2. INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ POVEIKIS ĮMONĖS VIDINEI VEIKLAI
- IŠVADOS
- LITERATŪRA
Reziumė
- Autorius
- guoba
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €10.68
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Gru 19, 2019
- Publikuotas
- 2010 m.
- Apimtis
- 42 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų