Inovatyvumas, kūrybiškumas smulkiose ir vidutinėse įmonėse
Ištrauka
Šiandieniniame pasaulyje viskas greitai keičiasi. Kitimo tempai nuolat auga. Atsiranda perversmą sukeliančios technologijos, nauji produktai, nauji klientų reikalavimai, nauji darbuotojų poreikiai, finansavimo galimybės. Verslo aplinka įgauna chaoso bruožų. Šiuolaikinei ekonomikai būdinga: spartus verslo aplinkos kitimas, trumpėjantis produktų ir paslaugų gyvenimo ciklas, pasaulio ekonomikų, technologijų ir inovacijų globalizacija, pereinama nuo pramoninės ekonomikos arba didelių įmonių prie žiniomis paremtos ekonomikos, kurios varomoji jėga yra inovacijos, tačiau visa tai suteikia ir begales naujų galimybių. Tam, kad valdyti situaciją ir laimėti konkurencinę kovą, įmonių vadovai turi pasitelkti naujas žinias, naujus valdymo metodus, atskleisti ir pasitelkti tiek savo, tiek įmonės darbuotojų kūrybinį potencialą.
Galima teigti, kad šiuolaikinėmis sąlygomis tik inovacijos gali garantuoti išlikimą ir plėtrą, kas svarbu yra ne tik įmonėms, bet ir kiekvienam asmeniškai. Inovacinės veiklos išskirtinis bruožas – siekis kažko naujo, o nuo naujumo laipsnio tiesiogiai priklauso veiklos rizikos mastas. Inovacinė veikla – praktiškai vienintelė veikla, akumuliuojanti savyje padidintą riziką. Svarbūs visi inovacinės veiklos aspektai, dedamosios.
Inovacinės veiklos sėkmės sąlyga − kompleksas žmogiškųjų, oganizacinių, vadybinių, techninių ir pan. veiksnių. Žinoma, lemiama įtaka, dažniausiai, tenka žmogiškajam faktoriui – asmenų dalyvaujančių inovacinėje veikloje gebėjimai, kompetencija, motyvacija ir pan.
Inovacinė veikla remiasi žinių panaudojimu. Inovatyvios įmonės turi būti pajėgios šią riziką ne tik prisiimti, bet ir efektyviai valdyti. Įmonių veikla turi būti orientuota į visų tiek vidinių, tiek išorinių (pvz., palaikant partneriškus santykius su specifines žinias turinčiomis įmonėmis ir organizacijomis) inovacinių išteklių panaudojimą. Įmonės inovacinės veiklos sėkmę sąlygoja ir šalies kultūrinė aplinka, t. y. kaip darbuotojai/vartotojai toleruoja novatoriškas idėjas, jų įvairovę, geba efektyviai bendradarbiauti vienas su kitu. Sėkminga šiuolaikinė inovacijų veikla yra susijusi su įmonių, valdžios institucijų, inovacijų paramos, švietimo bei mokymo organizacijų dalykinėmis, socialinėmis bei vadybos kompetencijomis, kurių dėka individualios žinios yra apjungiamos ir paverčiamos konkurencingais produktais.
Inovacijos – vienas svarbiausių šalies ekonomikos ar įmonės sėkmingo vystymosi veiksnių. Inovacinės veiklos plėtojimas ir aktyvinimas suteikia galimybę įvairiapusiškai modernizuoti gamybos bei paslaugų teikimo struktūras, kurti naujus bei tobulinti gaminamus produktus, naudojamas technologijas ir drauge didinti jų tarptautinį konkurencingumą, kuris yra vienas svarbiausių šalies ekonomikos plėtros veiksnių. Inovatyvios į pokyčius ir naujausių žinių panaudojimą orientuotos įmonės yra šalies ūkio ir ekonomikos augimo pagrindas, produktyvumo šaltinis.
Inovacijų valdymui reikalingi kiti vadovavimo įgūdžiai lyginant su tais, kurie yra reikalingi vadovauti įprastiems procesams. Inovacijų diegimas užtikrina įmonės konkurencinį pranašumą bei suteikia tvirtą pagrindą sparčiai įmonės plėtrai.
Inovacijos nėra vienkartinis veiksmas, bet nuolatinis atsakas į besikeičiančias aplinkybes. Gerai veikianti inovacijų diegimo sistema ne tiktai padeda išspręsti įmonėje iškylančias problemas, bet taip pat atveria galimybes plėtrai.
Inovacijas gali diegti tiek didelės, tiek ir mažos įmonės, tačiau dažniausia didelės įmonės yra inertiškos ir konservatyvios naujų produktų kūrimui ir marketingui. Rinkoje veikiančios didelės inovatyvios įmonės, dažniausia naujų produktų kūrimą bei įdiegimą finansuoja iš įmonės vidinių išteklių, nesiekiant pritraukti tam išorinius investuotojus.
Darbo objektas – inovatyvumas, kūrybiškumas smulkiose ir vidutinėse įmonėse.
Darbo tikslas – išanalizuoti inovacijų ir kūrybiškumo plėtojimo galimybes smulkiose ir vidutinėse įmonėse.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti inovacijų, kūrybiškumo sampratą.
2. Atskleisti kūrybiškumo ir inovacijų ryšį.
3. Išanalizuoti kūrybiškumo ir inovacijų svarbą smulkiajame ir vidutiniame versle.
4. Išanalizuoti kūrybiškumo skatinimo sąlygas.
5. Atlikti inovacijų ir kūrybiškumo plėtojimo galimybių smulkaus ir vidutinio verslo įmonėse tyrimą.
Darbo metodai: mokslinės literatūros, įmonės duomenų analizė, anketinė apklausa.
Turinys
- Įvadas7
- 1. Inovacijų ir kūrybiškumo ugdymas: teorinis pagrindimas9
- 1.1 Inovacijų vadyba: samprata ir aktualijos9
- 1.2 Inovacijų įvairovė ir jų klasifikavimas11
- 1.3 Inovacinės veiklos kompleksiškumas14
- 1.4 Inovacinės veiklos valdymo problematika16
- 2. Inovacijų vadyba versle19
- 2.1 Klasikiniai inovacijų vadybos modeliai19
- 3. Inovacinės veiklos valdymo versle funkcijos22
- 3.1 Inovacijų planavimo procesas22
- 3.2 Personalo organizavimas inovacinėje veikloje25
- 4. Darbuotojų kūrybiškumo ugdymas31
- 4.1 Kūrybiškumo sampratos analizė31
- 4.2 Asmenybės kūrybiškumą skatinantys veiksniai34
- 5. Inovacijos ir kūrybiškumas smulkiajame ir vidutiniame versle37
- 5.1 Smulkios ir vidutinės įmonės samprata bei didėjanti inovacijų svarba smulkių ir vidutinių įmonių konkurencingumui37
- 6. Inovacijų ir kūrybiškumo plėtojimo galimybės smulkaus ir vidutinio verslo įmonėse tyrimas43
- 6.1 Tyrimo metodologija43
- 6.2 Tyrimo rezultatų analizė ir interpretacija44
- Išvados ir pasiūlymai50
- Literatūra51
- Priedai52
- 1 PRIEDAS ……………………………………………………………………………………….54
Reziumė
- Autorius
- dalia123
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €10.92
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Gru 10, 2016
- Publikuotas
- 2009 m.
- Apimtis
- 50 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų