Informacinių sistemų diegimas “X” oro uoste
Ištrauka
Šiuolaikinis pasaulis neįsivaizduojamas be patogumų, kuriais mes pripratę naudotis. Vienas jų tai transportas, kuris yra gyvybiškai svarbus šalies ekonomikai ir visuomenei. Vienas iš pagrindinių transporto veiklos ekonominių rodiklių – transporto paslaugų balansas 2012 m. 9 mėn. Buvo teigiamas, paslaugų eksportas siekė 7,03 mlrd. Lt, importas – 4,74 mlrd. Lt. Lietuva uždirbo 2,29mlrd. Lt (teigiamas saldo). Beje, transporto sektoriui tenka 59,6 % viso Lietuvos paslaugų eksporto. O tuo tarpu BVP (bendrasis vidaus produktas) per 2012 m. 9 mėn, sudarė 12,4 proc.
Siekiant išnaudoti visas gyvenimo suteiktas galimybes, turime teisę ne tik laisvai keliauti, tačiau galime pasirinkti ir transporto rūšį. Įmonių teikiančių transportavimo paslaugas yra begalė renkamės ne tik tarp rūšių: oro, vandens, kelių, geležinkelių, tačiau ir tarp atskirų įmonių kokybės pasiūlymų. Renkamės kekvienas pagal savo poreikius. Transportas yra globalus, todėl norint imtis našių veiksmų būtinas aktyvus tarptautinis bendradarbiavimas. Greitas, kokybiškas susisiekimas yra gyvybiškai svarbus, dėl to, kad nutrūkus tiekimo grandinei negautume produktų, kurie svarbūs mūsų išlikimui.
Tam kad, užtikrinti transporto veiklos sklandumą yra diegiamos informacinės sistemos. Jų dėka užtikrinamas greitis, saugumas, patogumas, informacijos apdorojimas, formavimas, sklaidumas, patikimumas ir pristatymo laikas, žmogiškieji ištekliai.
Temos aktualumas: Kiekviena įmonė siekia išlikti konkurencinga ir patraukli vartotojams. O šių dienų salygomis, kuomet rinka sparčiai kinta, pagrindinė įmonių problema yra aplinkos pokyčiai ir inovacijos (įtakojami tiek vidinių, tiek išorinių veiksnių). Apie įmonių teikiamų paslaugų būklę galima spręsti tik turint tam tikrą informaciją. Tam, kad įmonė suderintų teikiamų paslaugų kokybę su klientų poreikiais ir lūkesčiais ji turi užtikrinti, kad efektyviai veiktų: informacijos pateikimas, inovacijos, profesionalumas, įvaizdis, aptarnavimas, nauda vartotojui. Šiems veiksniams sklisti įmanoma tik įsidiegus informacines sistemas, tokias kaip: oro eismo valdymo sistemą (SESAR), Europos pasaulinę palydovinės navigacijos sistemą (Galileo).
Oro uostas yra valstybės strateginės reikšmės objektas, todėl ypač svarbu, skirti ypatingą dėmesį, informacinių sistemų atnaujinimui ir užtikrinimui. Klientai mato ir vertina tai su kuo susiduria, dėl to normalu ir natūralu, kad oro uostai tam skiria daug laiko ir lėšų.
Darbo problema: Nepakankama informacinių sistemų veiklos kontrolė ir priežiūra „X“ oro uoste.
Darbo objektas: Informacinių sistemų veikla ir būklė oro uoste.
Darbo tikslas: Nustatyti neatitikimus „X“ oro uosto informacinių sistemų veikloje, bei jų veiklos svarbą oro uostui, kaip strateginės reikšmės objektui.
Darbo uždaviniai:
1. Apibrėžti informacinių sistemų diegimą Lietuvos oro uostose aptariant informacijos šaltinius;
2. Išsiaiškinti, kaip valstybės strateginės reikšmės objektas taiko ir prižiūri informacių sistemų bazes;
3. Parengti „X“ oro uosto apžvalgą, pritaikant SSGG analizę;
4. Atlikti kokybinį tyrimą, apie informacinių sistemų svarbą oro uosto veiklai, apklausiant jo vidinę ir išorinę aplinką;
Tyrimo metodai:
1. SSGG analizė;
2. Intervių tyrimas;
Tyrimo struktūra:
Pirmoje kursinio darbo dalyje pateikiama Lietuvos oro transporto sistema, Lietuvos oro uostų palyginimas, „X“ oro uosto veikla, įmonių kurios teikia diegimo paslaugas veikla, bei pačių sistemų darbas. Antroje darbo dalyje nurodomi darbo metodai ir priemonės (SSGG analizė, interviu tyrimas), taip pat pateikiamas oro uosto pristatymas, o trečioje dalyje – darbo rezultatai ir jų aptarimas: SSGG analizės ir interviu tyrimo rezultatų analizė.
Profesinių kompetencijų sąrašas:
1. Įgyti ir taikyti bendrąsias ekonomikos, finansų, vadybos ir verslo organizavimo žinias,
bendruosius ir specialiuosius gebėjimus, reikalingus sėkmingai profesinei veiklai bei nuolatiniam tobulėjimui.
2. Gebėti vertinti verslo aplinką, įkurti logistinę ar transporto įmonę (padalinį) bei organizuoti jos veiklą.
3. Mokėti naudoti informacines technologijas transporto ir logistikos srityse bei gebėti valdyti logistikos informacijos srautus.
4. Gebėti organizuoti kelių ir kitų transporto rūšių sąveiką
Turinys
- ĮVADAS3
- 1. INFORMACIJOS ŠALTINIŲ APŽVALGA5
- 1.1. Lietuvos Respublikos oro transporto sistema5
- 1.2. Informacinės sistemos „X“ oro uoste7
- 1.3. Įmonių teikiančių sistemų diegimą pasiūla9
- 1.4. Lietuvos oro uostų informacinių bazių palyginimas15
- 2. DARBO METODAI IR PRIEMONĖS19
- 2.1. Tyrimo eigos pristatymas19
- 2.2. ,,X“ oro uosto pristatymas19
- 2.3. SSGG analizė21
- 2.4. Interviu tyrimas22
- 3. DARBO REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS24
- 3.1. SSGG analizės rezultatai24
- 3.2. Kokybinio tyrimo rezultatai27
- IŠVADOS IR PASIŪLYMAI31
- LITERATŪROS SĄRAŠAS32
Reziumė
- Autorius
- rolandas
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €9.48
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Kov 24, 2014
- Publikuotas
- 2011 m.
- Apimtis
- 34 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų