Negrožinio teksto suvokimas 7-8 klasėje

43 psl. / 8588 žod.

Ištrauka

Vilniaus Lazdynų vidurinėje mokykloje ir Vilniaus Gabijos gimnazijoje buvo atlikti tyrimai, kurie padėjo atskleisti tiriamojo darbo temą „Negrožinio teksto suvokimo mokymas7-8 klasėse“ . Šios mokyklos viena nuo kitos labai skiriasi, kadangi Vilniaus Lazdynų vidurinė mokykla – tautinių mažumų mokykla, o Vilniaus Gabijos gimnazija – stipriausių Vilniaus mokyklų sąrašo pradžioje. Todėl mokymo lygis abejose mokyklose buvo labai skirtingas, skirtingai buvo žiūrima ir į negrožinio teksto suvokimo mokymą.
Tokia tiriamojo darbo tema buvo pasirinkta pirmiausia dėl to, kad kiekvienam lituanistikos studentui, kaip būsimam mokytojui, yra svarbu pagilinti žinias apie negrožinio teksto suvokimo mokymą. Be to, atliekant pedagogines praktikas įvairiose mokyklose, teko pastebėti, kad mokiniams teksto suvokimo užduotys dažnai kelia sunkumų. Buvo įdomu išsiaiškinti, kodėl taip yra, ir ką mokytojas turėtų daryti, kaip jis turėtų mokyti, kokius metodus taikyti, kad mokiniams kiltų kuo mažiau klausimų, atliekant negrožinio teksto suvokimo užduotis. Be to, tiriamojo darbo tema yra labai aktuali, svarbi, mažai tyrinėta – tai irgi paskatino pasirinkti šią temą.
Tyrimo problema–kaip tinkamai mokyti negrožinio teksto suvokimo, skatinant kritinį mąstymą ir ugdant mokinių vertybinę sistemą, jų asmenybes?
Tyrimo objektas – negrožinio teksto suvokimas, jo specifika, mokymo metodai. Tyrimui atlikti buvo pasirinktipenki lietuvių kalbos mokytojai, 2 aštuntos klasės (56 mokiniai), 1 septinta klasė (15 mokinių).
Tiriamojo darbo tikslas – atlikti tyrimus, kurių metu būtų išsiaiškinta mokytojų bei 7-8 klasių mokinių požiūris į negrožinio teksto suvokimo mokymą. Buvo siekiama sužinoti, kaip mokytojai moko negrožinio teksto suvokimo, su kokiais sunkumais dažniausiai susiduria mokiniai, atlikdami teksto suvokimo užduotis, ką mokiniai mano apie negrožinius tekstus, kaip jie juos skaito ir nagrinėja.
Tiriamojo darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti, kas apie negrožinio teksto suvokimą rašoma bendrosiose programose ir įvairioje literatūroje;
2. Nustatyti psichologijos ir didaktikos ryšį, kuris yra mokant suprasti negrožinius tekstus ir juos analizuoti;
3. Išsiaiškinti negrožinio teksto suvokimo mokymo metodus;
4. Išanalizuoti, kaip negrožinio teksto suvokimo yra mokoma 7-8 klasėse.
Prieš atliekant tyrimą buvo iškelta hipotezė, kad mokiniai turi nepakankamai žinių apie tai, kaip reikia atlikti negrožinio teksto suvokimo užduotis, kad mokytojai skiria per mažai dėmesio negrožinio teksto suvokimo mokymui 7-8 klasėse.
Tyrimo metodai. Tyrimo metu, visų pirma, buvo analizuojama įvairi literatūra apie negrožinio teksto suvokimą, mokymo metodus, visa svarbiausia informacija susisteminama, tuomet – pateikiami svarbiausi dalykai apie negrožinio teksto suvokimo specifiką. Svarbi tyrimo dalis buvo etapas, kurio metu buvo siekta išsiaiškinti mokytojų požiūrį į negrožinio teksto suvokimo mokymą, sužinoti, kaip jie moko suprasti tekstą 7-8 klasių mokinius. Ne mažiau svarbu buvo ir apklausti mokinius ir išsiaiškinti jų požiūrį į teksto suvokimą, taip pat – sužinoti, kaip mokiniai atlieka negrožinio teksto suvokimo užduotis, kokie sunkumai jiems dažniausiai kyla. Galiausiai, apklausų rezultatai susisteminami ir pateikti grafikais, lentelėmis, parašyta rezultatų analizė.
Tyrimo imtis:
1. 56gimnazijos 8 klasių mokiniai, 15 tautinių mažumų mokyklos 7 klasės mokinių;
2. 5 lietuvių kalbos mokytojai (Lazdynų vidurinėje mokykloje ir Vilniaus Gabijos gimnazijoje).
Mokytojų vestų pamokų stebėjimas bei pokalbiai su jomis padėjo atskleisti jų žinias apie negrožinio teksto suvokimo mokymą, taikomus metodus, kuriuos jos taiko mokant šio dalyko. Mokinių anketavimas padėjo atskleisti tyrimą iš mokinių pusės, kadangi paaiškėjo jų stipriosios ir silpnosios vietos, atliekant negrožinio teksto suvokimo užduotis.Taigi, tyrimas turėtų būti aktualus visiems lietuvių kalbos mokytojams, bei dėstytojams, visiems mokiniams, taip pat studentams lituanistams, kadangi atlikto tyrimo metu puikiai atsiskleidžia negrožinio teksto suvokimo mokymo etapai, dažniausiai iškylantys sunkumai, problemos ir jų sprendimo būdai.


Turinys

  • Įvadas3
  • 1. Negrožinio teksto suvokimo svarba………………………………………………………5
  • 1.2. Negrožinio teksto suvokimo nauda asmenybės tobulėjimui5
  • 1.3. Suprasti tekstą – kritiškai mąstyti5
  • 1.4. Kodėl ne visi moka suprasti tekstą?6
  • 2. Negrožinio teksto suvokimo mokymas 7-8 klasėse8
  • 2.1. Mokymo reikalavimai8
  • 2.2. Negrožinio teksto suvokimo mokymo vieta pagrindinio ugdymo Bendrosiose programose.10
  • 2.3. Negrožinio teksto suvokimas mokomuosiuose 7-8 klasių vadovėliuose14
  • 3. Negrožinio teksto suvokimo specifika16
  • 3.1. Teksto analizės aspektai16
  • 3.1.1. Tema16
  • 3.1.2. Problema17
  • 3.1.3. Vertybės17
  • 3.1.4. Pagrindinė mintis18
  • 3.1.5. Teksto analizės aspektų ryšiai18
  • 3.1.6. Kodėl svarbus kontekstas?19
  • 4. Tyrimo „Negrožinio teksto suvokimo mokymas“ analizė19
  • 4.1. Tyrimo tikslas ir uždaviniai20
  • 4.2. Tyrimo objektas ir metodai20
  • 4.3. Mokytojų apklausos tyrimo rezultatų analizė20
  • 4.4. Mokinių anketavimo tyrimo rezultatų analizė22
  • 4.5. Anketavimas 7-oje klasėje22
  • 4.6. Anketavimas 8-oje klasėje28
  • 4.7. Tyrimo rezultatų apibendrinimas37
  • Išvados38
  • Literatūros sąrašas39
  • Priedas Nr. 1 – Anketos 7 klasės mokiniams
  • Priedas Nr. 2 – Anketos 8 klasės mokiniams
  • Priedas Nr. 3 – Klausimai mokytojams

Reziumė

Autorius
sandryt
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Literatūra
Kaina
€10.95
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgp 27, 2013
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
43 psl.

Susiję darbai

11-12 klasėje skaityti antikiniai mitai

Literatūra Prezentacija sunset
•Prometėjas – maištininkas? •Viena vertus, jis yra sukilėlis prieš Dievą, kita vertus, jis yra kenčiantis už savo nusikaltimą tragiškas herojus

Išsamus 12 klasės lietuvių kalbos konspektas

Literatūra Konspektas 2014 m. melynauzrasine
Konspekte rasite visus programinius autorius, svarbiausias jų autobiografiškumo detales, kūrinius, kūrinių analizę ir svarbiausias vietas, į kurias reiktų kreipti dėmesį.