UAB “Kanrugė” marketingo veiklos tobulinimo galimybės
Ištrauka
Ekonominio sunkmečio rinkos ekonomika bei didėjanti konkurencija tarp įmonių
diktuoja naujas sąlygas smulkiam verslui, norint išlaikyti užimamas pozicijas rinkoje.
Konkurencinėje kovoje laimi tie, kurie išsiskiria veiklos unikalumu ir vadybiniu įžvalgumu,
sugeba pateikti savo įmonę ir produkciją patraukliai ir įtikinamai bei praplėsti savo teikiamų
paslaugų ribas. Ne mažiau svarbu prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų ir pasirinkti
teisingus veiklos kelius. Pasak rinkodaros specialisto D. Joniko, rinkoje neužtenka vertinti vien
konkurenciją, reikėtų pastebėti dar keletą veiksnių. Pasikeitus ekonominei situacijai, kinta ir
atskirų paslaugų ar prekių rinkos dydis. Vartotojams trūksta pinigų, todėl būtina ieškoti naujų
vartotojams teikiamų paslaugų formų. Tai bent laikinai padės išspręsti problemą, tačiau tik
trumpam, paslaugų poreikio augimo ir didėjančio nemokių klientų skaičiaus santykį aikino
D. Jonikas. Taip mąsto ir veikia verslo subjektai, siekiantys rinkos ekonomikoje ilgalaikių tikslų.
Tam reikalinga stipri marketingo veikla, kurios įgyvendinimui didelės reikšmės turi žmogiškasis
įmonės kapitalas bei diegiamos inovacijos. (prieiga prie interneto 2009-10-25:
http://www.balsas.lt/print/316264 ).
šiandienos pasaulyje (finansinės bei ekonominės krizės sąlygomis) nebeužtenka vien
vadybos, ekonomikos žinių, norint sėkmingai vystyti verslą. Būtent marketingas padeda
įmonėms prisitaikyti prie esamos aplinkos, spręsti iškilusias verslo problemas. Šalyse, kur
ekonomika remiasi rinkos dėsniais, marketingas yra verslo veiklos pagrindas, marketingo žinios
reikalingos įvairiose verslo įmonių valdymo srityse.
Tyrimo problema: kaip inovatyvi marketingo veikla (diegiamos naujovės, siūlomos
patrauklios paslaugos, atsižvelgiama į klientų poreikius bei jų finansines galimybes, mikro bei
makro aplinkos ypatumus ir kt.) gali įtakoti įmonės marketingo tikslų įgyvendinimą (patenkinti
klientų-pirkėjų poreikius).
Tyrimo naujumas ir aktualumas:
Marketingas tai žinių ir metodų visuma apie organizacijos ar individo tikslų siekimą
rinkos sąlygomis. Platesne prasme suprantamas kaip procesas, kurio metu organizacijos ištekliai
derinami su esamais arba formuojamais klientų arba vartotojų poreikiais, apimant prekių,
paslaugų ar idėjų kainodaros, pardavimo rėmimo, paskirstymo koncepcijas, siekiant kurti
mainus, kurie tenkintų individualius ir organizacijos tikslus tokiu būdu, kad tai atitiktų visų
suinteresuotų šalių poreikius ir lūkesčius (A. Bakanauskas, V. Liesionis, 2008, p. 8.; Pranulis, A.
Pajuodis, S. Urbonavičius, R. Virvilaitė, 2000, p. 19; M. Kriaučiūnienė, R. Urbanskienė, R.
Vaitkienė, 2005 p. 5; J. Ramanauskienė, 2008, p. 10; E. Gečienė, 2004, p. 16; P. Kotler, K. L
Keller, 2007, p. 18; R. Tijūnaitienė, E. Petukienė, 2009). Šiuolaikinis marketingas yra suvokiamas kaip dvilypis, į rinką orientuotas, įmonių vadybos komponentas. Viena komponento
dalis viena i įmonės vykdomų funkcijų (pardavimas), antra įmonės vadybos filosofija (A.
Pajuodis, 2005, p. 57). Apibrėžiant šiuolaikinę verslo aplinką, galima išskirti vieną marketingo
orientacijos idėjų: įmonei naudingiau ne daug parduoti vieną kartą, bet siekti gerų ilgalaikių ir
kuo pastovesnių rezultatų, sukuriant lojalių vartotojų ratą. Anot A. Bakanausko, L. Pilelienės
(2009, p. 16), vietoj tradicinės marketingo orientacijos, kurios pagrindu laikomas marketingo
kompleksas, organizacijos vis labiau renkasi santykių marketingo orientaciją, kuri yra nukreipta
į esamus ir potencialius vartotojus. L. Bagdonienė, R. Hopenienė (2009, p. 145) apibrėžia
vartotoją (pirkėją), kaip vieną iš svarbiausių marketingo proceso veiksnių, ir pažymi, jog
vartotojas tai ne tik lygiavertis paslaugos teikėjo partneris, bet ir būtinas paslaugos teikimo
dalyvis, nes be jo nebūtų paslaugos.
Remiantis aukčiau paminėtų lietuvių autorių bei užsienio mokslininkų darbais marketingo
srityje, baigiamajame darbe bus siekiama atlikti nedidelės prekybos įmonės marketingo veiklos
tyrimą, ir išanalizuoti marketingo veiklos procesą bei numatyti tobulinimo (inovatyvaus
marketingo) diegimo galimybes. Nagrinėjama darbo tema yra aktuali tiek įmonės vadovams,
darbuotojams, tiek klientams. UAB Kanrugė marketingo veiklos tyrimas niekada anksčiau
nebuvo atliekamas. Suformavus ir pritaikius tinkamą marketingo veiklos modelio sistemą,
galima ne tik pasiekti geresnių įmonės veiklos rezultatų, bet ir užtikrinti efektyvų įmonės
marketingo tikslų įgyvendinimą (patenkinti klientų-pirkėjų poreikius).
Tyrimo tikslas: Atlikti įmonės marketingo veiklos tyrimą bei numatyti veiklos tobulinimo
galimybes.
Uždaviniai:
1. Atskleisti marketingo veiklos koncepcijos raidos aspektus bei mokslinėje literatūroje
nagrinėjamos marketingo veiklos sampratų įvairovę.
2. Pateikti teorines inovatyvaus paslaugų marketingo prielaidas, svarbą ir plėtrą.
3. Atlikti UAB Kanrugė marketingo veiklos ypatumų tyrimą ir pateikti pasiūlymus
galimam marketingo veiklos tobulinimui.
Tyrimo objektas: UAB Kanrugė marketingo veikla.
Informacinių altinių apžvalga: Raant baigiamąjį darbą, analizuota autorių: Pranulio V.
P., Abromaitytės-Sereikienės L. (2003); Pranulio, A. Pajuodio, S. Urbonavičiaus, R. Virvilaitės,
2000, p. 19; M. Kriaučionienė, R. Urbanskienė, R. Vaitkienė, 2005 p. 5; J. Ramanauskienė,
2008, p. 10; E. Gečienės, 2004, p. 16; P. Kotler, K. L Keller, 2007, p. 18; R. Tijūnaitienė, E.
Petukienė, 2009) moksliniai darbai bei straipsniai, kuriuose pateikiama marketingo, kaip
atskiros mokslo disciplinos, samprata; Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės interneto altiniai, Vikipedijos-Laisvosios enciklopedijos internetiniai klodai,
įmonės duomenys ir kt.
Darbo apribojimai. Verslo etikos sumetimais nurodomi tik tie faktai ir duomenys, kuriuos
leido naudoti UAB Kanrugė savininkai; nesigilinama į konkurentų analizės subtilybes, dėmesį
sutelkiant į pagrindinę problemą UAB Kanrugė marketingo veiklos tobulinimą.
Darbo metodika ir priemonės:
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Anketinė apklausa.
3. Statistinė analizė.
Baigiamajame darbe pademonstruotos profesinės kompetencijos...
Turinys
- SVARBIŲ TERMINŲ ŽODYNAS4
- LENTELIŲ SĄRAŠAS6
- PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS7
- ĮVADAS8
- 1. MARKETINGO VEIKLOS VERSLO ĮMONĖSE TEORINIAI ASPEKTAI12
- 1.1. Marketingo veiklos istorinė raida12
- 1.2. Marketingo veiklos sampratų įvairovė14
- 1.3. Marketingo veiklos aplinkos analizė15
- 1.4. Mikroaplinkos tyrimas17
- 2. PASLAUGŲ MARKETINGO VEIKLOS KONCEPCIJA VERSLE20
- 2.2. Inovatyvios įmonės samprata25
- 2.3. Marketingo veiklos skirtumai tradicinėje ir inovatyvioje įmonėje25
- 2.4. Inovacijų taikymas marketingo veikloje27
- 2.5. Marketingo veiklos vertinimo ir kontrolės rūšys28
- 3.UAB KANRUGĖ MARKETINGO VEIKLOS TOBULINIMO GALIMYBIŲ TYRIMAS30
- 3.1. UAB Kanrugė charakteristika ir veiklos apžvalga30
- 3.2. Empirinio tyrimo metodika32
- 3.3. Demografinių socialinių kintamųjų analizė33
- 3.4. UAB Kanrugė marketingo veiklos analizė35
- IVADOS45
- REKOMENDACIJOS46
- LITERATŪROS SĄRAŠAS47
- PRIEDAI49
Reziumė
- Autorius
- irmerna
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €13.36
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Kov 26, 2013
- Publikuotas
- 2010 m.
- Apimtis
- 49 psl.
Atsiliepimai
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų