"X" įmonės produkto paslaugos asortimento plėtros galimybių tyrimas

53 psl. / 12752 žod.

Ištrauka

Vienas iš svarbiausių kiekvienos įmonės tikslų yra sėkimingos veiklos rezultatai – pelningumas ir vartotojų poreikių patenkinimas. Norint pasiekti šių tikslų siekiama kurti naujas prekes ir paslaugas, plėsti asortimentą, patenkinti vis didesnį vartotojų skaičių ir tuo užimti tvirtesnes pozicijas rinkoje. Asortimento plėtros ir paslaugų modifikavimo priemonemis tampa nuolatiniai paslaugų ir vartotojų poreikių tyrimai, turimų išteklių analizė. Anot Kotler P. (Marketingo valdymo pagrindai. Klaipėda: Logitema, 2007, p. 300), kad rinkos galimybės padidėtų, reikia vartotojams siūlyti tai, ko stinga. Todėl, galima teigti, jog paslaugų plėtra ir kūrimas, atsižvelgiant į augančius vartotojų poreikius, yra įmonės konkurencinio pranašumo kūrimo sąlyga.


Darbo aktualumas ir naujumas.


Kaimo turizmo plėtra Europoje vyksta jau daugiau nei keturiasdešimt metų. Ilgą laikotarpį šiuo verslu užsiėmė tik pavieniai ūkininkai ar privatūs asmenys gyvenantys kaime. Visgi, šiandien Europos, taigi ir Lietuvos kaime, turizmas laikomas viena iš perspektyviausių alternatyvių ūkininkavimui ekonominių veikų, tad į jį orientuojasi vis įvairesni verslo terpės atstovai. Kaimo turizmo verslos sritis tapo viena labiausiai plėtotų verslininkų veiklų Lietuvos kaime – 2011 metais apgyvendinimo paslaugas teikė 615 kaimo turizmo sodybų (http://www.stat.gov.lt [žiūrėta 2013m. balandžio 28 d.]). Domėjimąsi kaimo turizmo verslu lemia ir miesto gyventojų didelis susidomėjimas šiomis paslaugomis, t.y. noras poilsiauti kaimo sodybose, atgauti fizines, dvasines bei kūrybines jėgas.


Visgi, išaugus susidomėjimui paslaugomis bei sparčiai išaugus kaimo turizmo sodybų skaičiui vis sunkiau tampa įsitvirtinti šioje rinkoje. Kaimo turizmo sodybos sėkmė priklauso nuo jos savininkų ir aptarnaujančio personalo sugebėjimų patenkinti nuolat besikeičiančius poilsiautojų poreikius, formuoti esamų ir naujų paslaugų paketus. Siekiant užtikrinti efektyvią veiklą, kiekviena sodyba privalo tobulinti paslaugų sritį, pasižymėti specifiškumu, sudaryti tikslingą asortimento plėtros planą ir jį formuoti pagal aplinkos pokyčius. Todėl kaimo turizmo paslaugas teikiančios įmonės priverstos nuolatos analizuoti vartotojų poreikius ir paslaugų plėtros galimybes.


Darbo problematika. Analizuojant įvairių šaltinių informaciją galima teigti, kad viena iš svarbiausių kaimo turizmo verslo problemų yra tai, kad sodybų savininkai nėra pakankamai originalūs ir kūrybingi paslaugų asortimento formavimo etapuose – pasirenkamos tradicinės kaimo turizmo paslaugas, kurios neatitinka augančių bei besikeičiančių vartotojų poreikių. Dėl šių priežasčių atsiranda nepakankamas klientų susidomėjimas, taigi maža paklausa, kas lemia ir nedidelį arba visiškai negautą įmonės pelną. O tai neigiamai įtakoja tiek įmonės padėtį, tiek ir viso kaimo turizmo veiklos vykdymą, o taip pat ir viso kaimo vystymąsi.


Kaimo turizmo plėtra nepalankiuose ūkininkavimui regionuose yra vienas iš būdų regiono pajamingumo, o tuo pačiu kaimo gyventojų ekonominiam gerbūviui didinti. Todėl analizuojant kaimo turizmo sodybos „X” paslaugų asortimento plėtros galimybes, identifikuojami ne tik jos, bet ir regiono konkurenciniai pranašumai ir trūkumai.


Darbo objektas: kaimo turizmo sodybos „X“ paslaugų asortimento plėtros galimybės.


Darbo tikslas: nustatyti kaimo turizmo sodybos „X“ paslaugų asortimento plėtros galimybes.


Darbo uždaviniai:



  1. Išanalizuoti kaimo turizmo verslo teorinius aspektus;

  2. Pateikti kaimo turizmo sodybos „X“ veiklos ir paslaugų empirinę analizę;

  3. Identifikuoti pagrindines kaimo turizmo sodybos „X“ paslaugų plėtros galimybes.


Darbo struktūra: darbą sudaro 53 puslapiai - teorinė ir praktinė dalys. Teorinę dalį sudaro vienas skyrius ir septyni poskyriai. Praktinė dalį sudaro antras skyrius, kuriame – penki poskyriai. Baigiamajame darbe pateikiami papildomos struktūrinės dalys – santrauka lietuvių kalba, santrauka užsienio kalba, įvadas, santrumpų sąrašas, išvados ir literatūros sąrašas.


Darbo metodai: uždaviniams ir tikslui pasiekti naudojama aktualios Lietuvos bei užsienio šalių autorių mokslinės literatūros analizė, finansinių, statistinių, apskaitos ir kitų šaltinių duomenų rinkimas ir sisteminimas, gautų rezultatų analizė, apibendrinimas ir interpretavimas.


Turinys

  •  
  • TURINYS
  • SANTRUMPŲ SĄRAŠAS
  • SANTRAUKA LIETUVIŲ KALBA
  • SANTRAUKA UŽSIENIO KALBA
  • ĮVADAS
  • VERSLO VADYBOS IR KAIMO TURIZMO TEORINIAI ASPEKTAI
  • 1. Įmonės ir jos paslaugų samprata
  • 2. Kaimo turizmo samprata ir klasifikacija
  • 3. Kaimo turizmo paslaugų analizė
  • 4. Kaimo turizmo verslo teisinis reglamentavimas
  • 5. Kaimo turizmo verslas ir jo strateginis valdymas
  • 6. Kaimo turizmo plėtra
  • 7. Lietuvos kaimo turizmo sektorius
  • KAIMO TURIZMO ĮMONĖS „X“ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PLĖTROS GALIMYBIŲ TYRIMAS
  • 2.1.    Kaimo turizmo įmonės „X“ veiklos apibūdinimas ir teikiamos paslaugos
  • 2.2.    Empirinio tyrimo metodika
  • 2.3.    Respondentų struktūra
  • 2.4.    Empirinio tyrimo rezultatų aptarimas
  • 2.5.    Kaimo turizmo įmonės „X“ teikiamų paslaugų asortimento plėtros galimybės
  • IŠVADOS
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS
  • PRIEDAI

Literatūros sąrašas



  1. Armaitienė A., Grecevičius P., Urbis A., Vainienė I. Kaimo turizmas. Mokymo priemonė aukštesniųjų žemės ūkio mokyklų kaimo turizmo specialybės studentams. Vilnius: UAB „Valstiečių laikraštis“, 1999.

  2. Astromskienė A., Šleinienė D., Tišikienė G. Kaimo turizmo plėtros Lietuvoje pokyčiai. Kaunas: Kauno kolegija, 2008.

  3. Astromskienė A., Sirusienė R. Specializuotos poilsio sodybos. Kaip jas įrengti? Kaunas: Lietuvos kaimo turizmo asociacija, 2003.

  4. Butavičienė R. Kaimo turizmo organizavimas. Vilnius: Eugrimas, 2002.

  5. Butkus S. F. Vadyba. Vilnius: Technika, 2007.

  6. Gargasas A., Ramanuskas K. 2008. Marketingo priemonių tobulinimas kaimo turizmo versle [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Priega per internetą: http://vadyba.asu.lt/7/42.pdf

  7. Grecevičius P., Armaitienė A., Junevičienė O. ir kt. Turizmas: vadovėlis. Kaunas: Kauno kolegijos leidybos centras, 2002.

  8. Jokubaitė A. 2009. Kaimo turizmo verslo ABC: informacija pradedančiajam [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Všį Joniškio turizmo ir verslo informacijos centras. Prieiga per internetą: http://jvic.lt/public/files/kaimo-turizmo-pradziamokslis.pdf

  9. Kotler P., Keller L.K. Marketingo valdymo pagrindai. Klaipėda: Logitema, 2007.

  10. Lietuvos regioninių tyrimų institutas. 2004. Kaimo turizmo sodybų statybų reglamentavimo tobulinimo studija. [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: www.tourism.lt/upload/Kaimo_TPP-galutinis_spausdinti.doc

  11. Lietuvos statistikos departamentas. 2012. Kaimo turizmas 2011 metais [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: http://www.stat.gov.lt/lt/news/view/?id=10463

  12. Lietuvos Turizmo įstatymas. 2005. [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: http://www3.lrs.lt/pls/inter3/oldsearch.preps2?Condition1=260081&Condition2=

  13. Lietuvos kaimo turizmo asociacija. 2011. Klasifikaciniai reikalavimai LKTA nariams, užsiimantiems kaimo turizmo verslu [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: http://www.atostogoskaime.lt/uploads/editoruploads/lkta_klasifikaciniai_reikalavimai%20po%20darbo%20grupes%202012%2009%2029.pdf

  14. Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai. Vadovėlis. Trečiasis leidinys. Šiauliai: Lucilijus, 2005.

  15. Meniu.lt. 2005. Svečių maitinimas kaimo turizmo sodybose [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.].. Prieiga per internetą: http://www.meniu.lt/naujiena/sveciu-maitinimas-kaimo-turizmo-sodybose

  16. Morgan M., Levit R.E., Malek W. Strategijos įgyvendinimas Kaip ją išskaidyti ir įvykdyti. Vilnius: Verslo žinios 2009.

  17. Normann R. Service management. Thailand:Bangkok, 2002.

  18. Pranulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S., Virvilaitė R. Marketingas. Vilnius, 1999.

  19. Ramanauskienė J., Astromskienė A., Andriūnas V. Lietuvos kaimo turizmo verslo konkurencingumo didinimo priemonės. Kaunas, 2010.

  20. Rekreacija ir turizmas. 2013. Maitinimo paslauga ir pramogos [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: http://www.rec.lt/maitinimo-paslauga-ir-pramogos/

  21. Rekreacija ir turizmas. 2013. Kaimo turizmas [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: http://www.rec.lt/

  22. Rekreacija ir turizmas. 2013. Kaimo turizmo teisiniai pagrindai [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą: http://www.rec.lt/kaimo-turizmo-teisiniai-pagrindai/

  23. Rimkuvienė S., Tamošaitienė J. Verslo planavimas ir organizavimas. Vilnius: „Technika“, 2012.

  24. Sharpey R., Sharpey J. Rural Tourism: An Introduction. Oxford: International Thomson Business Press, 1997.

  25. Skapaitė J. Asortimento plėtros priemonės. Kaunas: Aleksandro Stulginskio universitetas, 2012.

  26. Vainienė I. Kaimo turizmo organizavimas. Mokymo priemonė. Vilnius: Eugrimas, 2001.

  27. Žalys L., Žalienė I., Iždonytė I. 2006. Lietuvos kaimo turizmo charakteristika ir plėtros politika. Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos, Nr. 2 (7). [interaktyvus]. [žiūrėta 2013 m. balandžio 28 d.]. Prieiga per internetą:


http://www.smf.su.lt/documents/konferencijos/Galvanauskas/2006/Leidinys%202%287%29/Zalys_Zaliene_Izdonaite.pdf



  1. Žilinskas V.J., Maksimenko M. Kaimo turizmo darnios plėtros perspektyvos. Klaipėda: Klaipėdos universitetas, 2008.


Reziumė

Autorius
kamomailla
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Turizmas
Kaina
€12.39
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Geg 1, 2023
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
53 psl.

Susiję darbai

Inovacijų reikšmė dalykinio turizmo plėtrai

Turizmas Diplominis darbas 2014 m. tigerlillish
Dvidešimtame amžiuje turizmo plėtra tapo vienu iš esminių faktorių ekonomikos augime. Per paskutinįjį šimtmetį turizmas plėtojosi ir tobulėjo milžinišku greičiu ir tapo...

Apgyvendinimo paslaugų statistinis tyrimas

Turizmas Tyrimas 2014 m. snizute
Turizmas – viena iš perspektyviausių ūkio šakų mažoms, patogią geografinę padėtį ir gamtinius bei kultūrinius išteklius turinčioms šalims. Jau keli dešimtmečiai mokslininkai, įvairios...

Turizmo reikšmė Druskininkų savivaldybės plėtrai

Turizmas Diplominis darbas 2019 m. viktorasz
Problema ir jos aktualumas. Turizmas yra sudėtinga socialinė ekonominė sistema, kuriai būdingas daugiašalis veiklų kompleksas. Šis ekonomikos sektorius apima turistinių organizacijų veiklą ir...