16- 19 m. mokyklinio amžiaus vaikų fizinis aktyvumas :situacijos analizė ir skatinimo būdai

68 psl. / 14609 žod.

Ištrauka

Vaikai - didžiausias mūsų turtas ir pasididžiavimas, tačiau svarbu atminti, kad vaikai ir labiausiai pažeidžiama mūsų visuomenės dalis. Vaiko sveikata yra aukščiausia vertybė formuojant sveiką visuomenę. Žinoma tai, kad nuo to kaip vaikas išsivystys fiziškai priklauso, jo gyvenimo kokybė. Sveikos gyvensenos įpročiai, sveikos gyvensenos palaikymas, požiūris į šiuos dalykus formuojasi jau vaikystėje ir paauglystėje, todėl ypatingai svarbu mokyklinio amžiaus vaikus nuolat skatinti būti fiziškai aktyviais, nes toks požiūrio formavimas padės vykdyti susirgimų, neįgalumo ir mirtingumo nuo įvairių susirgimų prevenciją. Anksti pradėjus vaiką skatinti būti fiziškai aktyviu taip pat užtikrinama, kad vaikui suaugus jo gyvenimo kokybė bus aukštesnė (Radzevičienė L, 2016).

Įvairūs moksliniai tyrimai įrodo, kad reguliarus fizinis aktyvumas yra viena esminių geros sveikatos ir gerovės prielaidų. Svarbu pabrėžti, kad jis naudingas ir psichikos sveikatai. Gyvenant XXI amžiuje, patiriamas stresas yra didelė problema ir mokyklinio amžiaus vaikai ne išimtis- savo kasdienybėje jie stresą patiria taip pat, tad svarbu paminėti, kad fizinis aktyvumas mažina nerimo, depresijos atsiradimo tikimybę, kontroliuoja streso pasireiškimą. Mokyklinio amžiaus vaikams judėti naudinga, nes pagerėja gebėjimas susikaupti, o tai teigiamai įtakoją ir jų mokymosi gebėjimus. O štai fizinis pasyvumas priveda prie širdies ir kraujagyslių ligų susirgimų rizikos, antro tipo diabeto, storosios žarnos vėžio rizikos veiksnių ir dažniausiai yra tiesiogiai siejamas su nutukimu. (Jociutė A ir Beržanskytė A, 2016). Pastaruoju metu susirūpinta ypač menku jaunimo fiziniu aktyvumu: vaikai per mažai juda ir sportuoja, žaidimus atvirame ore pakeitė sėdėjimas prie kompiuterių ar televizorių (Valintėlienė R ir kt., 2012).

Darbo aktualumas. Nors pastaruoju metu gan didelį dėmesį į vaikų fizinį aktyvumą pradėjo kreipti vis daugiau pasaulio ekspertų, specialistų, tačiau vaikų fizinis aktyvumas Lietuvoje bei visame pasaulyje išlieka nepakankamas. (Strukčinskienė B ir kt., 2018). Apmaudu, tačiau PSO duomenimis, dėl fizinio aktyvumo stokos kasmet pasaulyje miršta apie 2 milijonai žmonių. Fizinis aktyvumas svarbus įvairaus amžiaus žmonėms. Fizinis aktyvumas yra ne tik sveikatos pagrindas, bet ir ilgaamžiškumo bei entuziazmo šaltinis. (Pasaulio sveikatos organizacija, 2018). Taip pat 2016 metais Lietuvos sporto universiteto mokslininkų atliktas tyrimas rodo, kad Lietuvos moksleivių fizinis pajėgumas sparčiai mažėja.

Lyginant Lietuvos mokinių fizinį aktyvumą su kitomis Europos šalimis pastebima, kad Lietuva užima priešpaskutinę vietą, lenkdama tik Slovakiją, o tai rodo, kad Lietuvoje mokinių fizinis aktyvumas jau yra pasiekęs kritinę ribą. Lietuvoje fizinis aktyvumas yra vienas mažiausių- vos 10 proc. (Lizikevičiūtė L ir kt., 2017).

Šiuolaikinėje visuomenėje žmonių fizinis aktyvumas vertinamas nevienareikšmiškai. Tai reiškia, kad dalis visuomenės tampa vis labiau fiziškai aktyvūs, dalyvauja visuomeniniuose fizinį aktyvumą

5

propaguojančiuose judėjimuose, aktyviai užsiima fizine veikla savarankiškai. Deja svarbu paminėti, kad didžioji dalis vis gi nesuvokia sveikos gyvensenos ir elgsenos pozityvaus poveikio jų gyvenimo kokybei (Radzevičienė L ir kt., 2016). Remiantis PSO duomenimis, nuo 1994 metų fizinis aktyvumas sumažėjo beveik trečdaliu. Pasaulio sveikatos organizacija teigia, kad dar prieš du dešimtmečius Lietuvoje mokinių fizinio aktyvumo rodikliai buvo kur kas didesni nei šiandieniniame laikotarpyje (PSO, 2010).

Tyrimo tikslas- nustatyti mokyklinio amžiaus vaikų fizinį aktyvumą.

Tyrimo objektas- mokyklinio amžiaus vaikų fizinis aktyvumas.

Tyrimo uždaviniai:

  1. Atskleisti fizinio aktyvumo teorinius aspektus.
  1. Įvertinti 11- 12 klasės mokinių fizinį aktyvumą.

3.Išanalizuoti priežastis sąlygojančias fizinį aktyvumą.

Tyrimo metodai:

  1. Mokslinės literatūros analizė
  1. Anketinė apklausa.
  1. Statistinė analizė.

Turinys

  • SANTRAUKA3
  • SUMMARY4
  • ĮVADAS5
  • I.LITERATŪROS APŽVALGA7
  • 1.1.Fizinio aktyvumo samprata7
  • 1.2.Fizinis aktyvumas ir jo poveikis sveikatai9
  • 1.3.Fizinių ypatybių lavinimo svarba vaiko asmenybei11
  • II.TIRIAMOJI DALIS22
  • 2.1.Tyrimo metodika23
  • 2.1.1.Tyrimo kontingentas ir imtis23
  • 2.1.2.Tyrimo eiga24
  • 2.1.3.Tyrimo instrumentas25
  • 2.2.Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas.25
  • 2.2.1.16-19 metų vaikų fizinio aktyvumo Klaipėdos mieste tyrimo rezultatai25
  • IŠVADOS44
  • REKOMENDACIJOS45
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS46
  • PRIEDAI52

Reziumė

Autorius
lolitamaz
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Mokslinė metodologija
Kaina
€13.11
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lap 7, 2019
Publikuotas
2019 m.
Apimtis
68 psl.

Susiję darbai

Duonos saugios gamybos naujovių analizė

Mokslinė metodologija Referatas 2012 m. ruby24
Duona yra sveikiausias maisto produktas ir neįkainojamas liaudies turtas. Duonos gaminiai jau nuo gilios senovės yra vertinami. Todėl šiam darbui pasirinkau rašyti apie...

Urbanizacijos poveikio analizė

Mokslinė metodologija Kursinis darbas 2018 m. rozinerozine
Darbe išanalizuota žemės ūkio situacija, aptarta netradicinio ūkio veikla bei įvertintas urbanizacijos poveikis Lietuvos žemės ūkiui. Pristačiusi gavau 10. Lygis- kolegija.