Įgūdžių susidarymo ypatumų tyrimas 2

13 psl. / 2035 žod.

Ištrauka

Žmogus parodo ir įprasmina save veikdamas. Motyvas tam yra vidinė būsena, skatinanti žmogų užsiimti sąmoninga veikla, kuri padeda patenkinti biologinius, psichologinius ar socialinius poreikius. Žinodamas objektą, kuris gali patenkinti poreikį dažnai žmogus išsikelia sau tikslą ir susidaro galutinį veiklos rezultato vaizdinį (J.Lapė, G.Navikas, 2003, p.197). Kiekviena žmogaus veikla tampa priemone išsikeltam tikslui įgyvendinti. Norint vykdyti sąmoningą veiklą reikia žinių ir mokėjimo jas pritaikyti praktiškai, tačiau ir tada darbas gali vykti nesklandžiai, sunaudosime daug energijos ir pastangų vien todėl, kad dar neturėsime įgūdžio kaip tą darbą atlikti. Kaip nurodo J.Lapė (1980), įgūdis yra įtvirtintas ir automatizuotas veiksmas, kuris padeda veikti tiksliai, greitai ir lengvai, sunaudojant mažiausiai energijos. Sakysim, studentas klausydamasis paskaitos, suvokia dėstytojo mintis, jas analizuoja, pasižymi svarbiausius dalykus. Tačiau jis rašo negalvodamas, kaip rašyti atskiras raides arba kaip jas sujungti į žodžius, nes studentas jau turi susiformavusį rašymo įgūdį. Kasdien žmogus kuom nors užsiimdamas naudojasi ištisa įgūdžių sistema: vaikščiojimo, skaitymo, mašinos vairavimo, šaudymo ir kt. Įgūdžiai padeda mums pasiekti norimą rezultatą, naudojant kuo mažiau pastangų, laiko ir energijos. „Gali būti skiriami išorinės veiklos – judėjimo ir vidinės veiklos – protiniai įgūdžiai“(J.Lapė, G.Navikas, 2003, p.198). Paprastai skiriamos keturios įgūdžių rūšys: sensoriniai – sugebėjimas tiksliai ir greitai atpažinti ženklus, pastebėti detales, garsus, nustatyti atstumą iš akies, iš skonio ir kvapo atpažinti sudedamąsias patiekalo dalis ir kt., motoriniai – įgūdis eiti, bėgti, šokinėti, išlaikyti pusiausvyrą važiuojant dviračiu, groti akordeonu nežiūrint į klaviatūrą ir kt., sensomotoriniai – kai atliekami judesiai kontroliuojami regėjimu ar klausa: tai piešimas, rašymas, automobilio vairavimas ir t.t., intelektiniai – skaičiavimas, problemų sprendimas, planavimas ir kt. (J.Lapė, G.Navikas,2003).


Turinys

  • ĮVADAS3
  • TYRIMO METODIKA……………6
  • REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS8
  • IŠVADOS12
  • LITERATŪRA13
  • PRIEDAI…………………….…………………………………………………………………14

Reziumė

Autorius
ruteelee
Tipas
Tyrimas
Dalykas
Psichologija
Kaina
€1.71
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgp 21, 2014
Publikuotas
"Informacijos neturime"
Apimtis
13 psl.

Susiję darbai

Įgūdžių susidarymo ypatumų tyrimas

Psichologija Tyrimas 2013 m. sin96
Tiriamieji: Tyrime dalyvavo 14 žmonių. Jie buvo suskirstyti į dvi grupes: 7 merginos ir 7 vaikinai, bet kokio amžiaus. Tyrimo priemonės ir būdai:...

Grupinio mąstymo ypatumų tyrimas

Psichologija Tyrimas vesta
Socialiniai psichologai, tyrinėjantys žmonių grupių ir individų sąveikos psichinius reiškinius nustatė, kad grupinę psichiką sudaro žmonių grupėms būdingi poreikiai, vaizdiniai, mintys, jausmai,...

Trumpalaikės atminties tyrimas

Psichologija Tyrimas 2017 m. juodaesi
Literatūros apžvalga: kaip sakė Myers (2008), atmintis – išmokimo pastovumas, kaupiant bei atkuriant informaciją. Atminties pagrindas yra informacijos išsaugojimas. W. James (1890) teigė,...

Pagendorfo iliuzijos tyrimas

Psichologija Laboratorinis darbas 2017 m. juodaesi
Literatūros apžvalga: tyrimo objektas - Pogendorfo iliuzija. Tai geometrinė iliuzija, kurioje dvi tiesės, kurios yra viena kitos tęsiniai, perskirtos dviejų vertikalių, suvokiamos pasislinkusios....