Miušelio Biuterio romano “Permaina” interpretacija “Naujojo romano” estetikos kontekste

4 psl. / 945 žod.

Ištrauka

XX a. šeštajame dešimtmetyje Prancūzijoje, kaip atsvara tradiciniam romanui, atsiranda naujasis romanas, dar kitaip vadinamas antiromanu ar aliteratūra. Nauja literatūros forma susiformuoja šaltojo karo metais, Prancūzijos visuomenę apėmus pesimizmui dėlžlungančių vilčių įvesti įvesti radikalias permainas. Be to, kaip tik tuo metu suaktyvėja masinės literatūros leidyba ir tai taip pat prisideda prie naujojo romano atsiradimo.Naujos literatūros krypties atstovai pasisako prieš istorijų pasakojimą romane. Jie, pasak Prano Bieliausko, protestuoja prieš tokius tradicinius romano elementus kaip fabula, charakteris ir dialogas.Naujojo romano šalininkai, sekdami tokių rašytojų kaip F. Kafka, M. Prustas ir Dž. Džoisas, pėdomis, gilinasi į žmogaus sąmonę ir pasąmonę, fiksuoja jo psichikos reiškinius. Vienas iš naujojo romanoatstovų Mišelis Biutoras savo kūriniuose kreipia dėmesį į smulkiausias detales ir aprašo, kokias vidines žmogaus reakcijas jos sukelia.


Reziumė

Autorius
sellfish
Tipas
Rašinys
Dalykas
Literatūra
Kaina
€1.89
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgs 26, 2014
Publikuotas
2013 m.
Apimtis
4 psl.

Susiję darbai

Vidinis monologas Mykolo Slucio romane “Adomo obuolys”

Literatūra Rašinys 2013 m. sellfish
Lietuvių prozininkas Mykolas Sluckis yra rašytojas, kurio kūrinių kalba išsiskiria vaizdingumu (kartais ji dar vadinama „sluckiška kalba”). Rašytojo kūryba pasižymiimpresionistine pasakojimo maniera, lyrizmu,...