Kūrybingumo lavinimas
Ištrauka
Pastaruoju metu vis didėjanti kūrybiškumo ir intelekto sąsajų tyrimų gausa rodo, kad psichologus vis labiau domina ryšys tarp šių dvejų mentalinių procesų, bei kaip šį ryšį galima pritaikyti mokymosi, bei socialinėse srityse. Pats kūrybiškumas yra apibrėžiamas kaip, sugebėjimas kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, lengvas netipiškų sprendimų radimo būdas ir greitas orientavimasis probleminėje situacijoje (Psichologijos žodynas, 1993). Tuo tarpu intelektas suprantamas kaip, protas, sugebėjimas mokytis ir išmokti, susivokti naujuose situacijose, atskleisti reiškinių ryšius (Psichologijos žodynas, 1993). Manoma, kad intelektas ir akademiniai pasiekimai koreliuoja tarpusavyje, tai patvirtina I.L.Smith (1971), S. B. Crockenberg (1972) tyrimai (cit. pagal Marjoribanks, 1976).Šiai dienai nuomonės kaip apibrėžti ir tirti kūrybingumą nėra vieningos. Vienas iš seniausių ir populiariausių kūrybiškumo vertimų yra E. P. Torrance modelis, pagal kurį kūrybingumas vertinamas pagal trys dimensijas, t.y. idėjų gausumas, originalumas ir lankstumas. Torrance taip teigė, kad intelektas ir kūrybingumas yra susiję ir jeigu asmens intelektas nepasiekia tam tikros ribos tai jo kūrybingumas yra ribotas (cit pagal Rimkutė, 2007).Kitokią nuomonę turėjo J. P. Guiford, jis teigė, kad kūrybiškumas yra mąstymo gebėjimai, kurių negalima išmatuoti vien intelekto testas. Pasak J. P. Guilford tarp intelekto ir kūrybiškumo koreliacijos nėra, jie yra tos pačios kognityvinės veiklos elementai, kuriuos jis pavadino - divergentinių mąstymu. Kita nemažiau svarbi J. P. Guilford mintys yra, tą, kad problemų sprendimas, turi būti vertimas, kaip naujų idėjų generavimas, kuris yra kūrybinio mąstymo dalis. (cit. pagalGrakauskaitė-Karkockienė, 2002).Vienas įtakingiausių autorių kalbėjusių apie kūrybingumo ir intelekto ryšius yra R. Sternberg. Pasak jo kūrybingumas siejasi su žmogaus intelekto stiliumi. Jis taip pat pažymėjo, kad kuriantis žmogus pasižymi vidinę ir išorinę motyvaciją (cit.pg.Grakauskaitė-Karkockienė, 2002).Šiame darbe bus bandoma atskleisti koks yra ryšys tarp intelekto ir kūrybiškumo, bei kaip kūrybiškumo lavinimas gali atsilepti akademiniams pasiekimams.
Reziumė
- Autorius
- snapelape
- Tipas
- Rašinys
- Dalykas
- Psichologija
- Kaina
- €1.89
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Rgp 29, 2014
- Publikuotas
- "Informacijos neturime"
- Apimtis
- 5 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų