Kūrybingumo lavinimas

5 psl. / 1491 žod.

Ištrauka

Pastaruoju metu vis didėjanti kūrybiškumo ir intelekto sąsajų tyrimų gausa rodo, kad psichologus vis labiau domina ryšys tarp šių dvejų mentalinių procesų, bei kaip šį ryšį galima pritaikyti mokymosi, bei socialinėse srityse. Pats kūrybiškumas yra apibrėžiamas kaip, sugebėjimas kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, lengvas netipiškų sprendimų radimo būdas ir greitas orientavimasis probleminėje situacijoje (Psichologijos žodynas, 1993). Tuo tarpu intelektas suprantamas kaip, protas, sugebėjimas mokytis ir išmokti, susivokti naujuose situacijose, atskleisti reiškinių ryšius (Psichologijos žodynas, 1993). Manoma, kad intelektas ir akademiniai pasiekimai koreliuoja tarpusavyje, tai patvirtina I.L.Smith (1971), S. B. Crockenberg (1972) tyrimai (cit. pagal Marjoribanks, 1976).Šiai dienai nuomonės kaip apibrėžti ir tirti kūrybingumą nėra vieningos. Vienas iš seniausių ir populiariausių kūrybiškumo vertimų yra E. P. Torrance modelis, pagal kurį kūrybingumas vertinamas pagal trys dimensijas, t.y. idėjų gausumas, originalumas ir lankstumas. Torrance taip teigė, kad intelektas ir kūrybingumas yra susiję ir jeigu asmens intelektas nepasiekia tam tikros ribos tai jo kūrybingumas yra ribotas (cit pagal Rimkutė, 2007).Kitokią nuomonę turėjo J. P. Guiford, jis teigė, kad kūrybiškumas yra mąstymo gebėjimai, kurių negalima išmatuoti vien intelekto testas. Pasak J. P. Guilford tarp intelekto ir kūrybiškumo koreliacijos nėra, jie yra tos pačios kognityvinės veiklos elementai, kuriuos jis pavadino - divergentinių mąstymu. Kita nemažiau svarbi J. P. Guilford mintys yra, tą, kad problemų sprendimas, turi būti vertimas, kaip naujų idėjų generavimas, kuris yra kūrybinio mąstymo dalis. (cit. pagalGrakauskaitė-Karkockienė, 2002).Vienas įtakingiausių autorių kalbėjusių apie kūrybingumo ir intelekto ryšius yra R. Sternberg. Pasak jo kūrybingumas siejasi su žmogaus intelekto stiliumi. Jis taip pat pažymėjo, kad kuriantis žmogus pasižymi vidinę ir išorinę motyvaciją (cit.pg.Grakauskaitė-Karkockienė, 2002).Šiame darbe bus bandoma atskleisti koks yra ryšys tarp intelekto ir kūrybiškumo, bei kaip kūrybiškumo lavinimas gali atsilepti akademiniams pasiekimams.


Reziumė

Autorius
snapelape
Tipas
Rašinys
Dalykas
Psichologija
Kaina
€1.89
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgp 29, 2014
Publikuotas
"Informacijos neturime"
Apimtis
5 psl.

Susiję darbai

Bendravimo įgūdžių lavinimas

Psichologija Referatas 2012 m. amber
Bendravimas - sąvoka, apimanti dviejų ar daugiau žmonių tarpusavio suvokimą, keitimąsi informacija, sąveiką ir santykius. Norime to ar ne, mes priversti kasdiena su...

Atminties ir vaizduotės lavinimo būdai

Psichologija Prezentacija 2014 m. mantina
Šiame darbe aprašoma atminties ir vaizduotės sąvokos, pagrindiniai atminties procesai, jų gerinimo bei lavinimo metodai, ką reikia daryti lavinant atmintį.

Atminties ir vaizduotės lavinimo būdai.

Psichologija Referatas 2014 m. mantina
Atmintis – tai gautos informacijos įsiminimas, laikymas ir atsiminimas. Nauja informacija patenka į smegenis per jusles (pavyzdžiui, per akis, ausis) ir yra užfiksuojama...

Atmintis ir jos lavinimas

Psichologija Prezentacija robertas233
•Atmintis yra ankstesnio patyrimo atspindys, to kas anksčiau buvo pažinta išgyventa ir veikta. • •Mąstant be atminties negalima būtų operuoti sąvokomis, vaizduotė neturėtų...