Šalčininkų kadastrinės vietovės valstybei priklausančių melioracijos statinių rekonstrukcija

62 psl. / 14000 žod.

Ištrauka

Šalčininkų savivaldybėje vystomas intensyvus žemės ūkis, kaimiškose vietovėse gyvena šiek tiek daugiau nei pusė gyventojų, o žemės ūkis turi įtakos ekonomikai. Siekiant, kad žemės ūkio sektorius taptų konkurencingesnis, investicijas būtina nukreipti į kaimo vietovių pritaikymą ir plėtrą, kur lėšas reikėtų skirti melioracijos, dirvų kalkinimo ir kitų žemių gerinimo darbų finansavimui bei žemės ūkio vandentvarkos objektų rekonstrukcijai. Todėl Šalčininkų savivaldybė savivaldybės administracija rengia projektą „Šalčininkų savivaldybė Šalčininkų kadastrinės vietovės Visinčios upelio baseino griovių ir statinių juose rekonstrukcija“. Žemės ūkio sektoriuje dirbančiųjų pajamos tiesiogiai priklauso nuo išaugintos žemės ūkio produkcijos kiekio bei kokybės. Žemės ūkio produkcijos kiekį ir kokybę labiausiai įtakoja žemės naudmenų našumas, žemės ūkio darbų kokybė ir jų atlikimo terminai bei žemės ūkio augalų augimo sąlygos. Melioracijos sistemų ir jų hidrotechninių statinių bloga techninė būklė turi tiesioginę neigiamą įtaką žemės ūkio naudmenų našumui, augalų augimo ir žemės ūkio darbų atlikimo sąlygoms, todėl didėja žemės įdirbimo kaštai, blogėja išaugintos žemės ūkio produkcijos kokybė, mažėja jos kiekis. Tai mažina žemės ūkio sektoriuje dirbančių žmonių pajamas. Be to, dėl blogos melioracijos griovių ir jų hidrotechninių statinių būklės, laiku nenuvedamas paviršinio ir gruntinio vandens perteklius, todėl užmirksta žemės ūkio naudmenos, aplinkui esantys miškai bei namų valdų sklypai, užteršiamas šachtinių šulinių vanduo. Tai blogina kaime gyvenančių žmonių gyvenimo sąlygas, patiriami materialiniai nuostoliai. Todėl siekiant, kad žemės ūkio sektorius Šalčininkų savivaldybėje taptų konkurencingesnis, o kaime gyvenančiųjų gyvenimo sąlygos geresnės, investicijas reikia nukreipti į Šalčininkų savivaldybės kaimo vietovių infrastruktūros plėtrą, kur lėšas tikslinga skirti melioracijos, dirvų kalkinimo ir kitų žemių gerinimo darbų finansavimui bei žemės ūkio vandentvarkos objektų rekonstrukcijai. Dėl melioracijos statinių blogos techninės būklės Šalčininkų savivaldybė, savivaldybės administracija nagrinėja galimybę įgyvendinti „Šalčininkų savivaldybė Šalčininkų kadastrinės vietovės Visinčios upelio baseino griovių ir statinių juose rekonstrukcija“ projektą. Į rengiamą projektą planuojama investuoti 403.333 eurų su PVM. Projekto įgyvendinimui planuojama teikti paraišką paramai gauti pagal „Lietuvos kaimo plėtros 2015-2018 metų programos“ krypties „Žemės, maisto ūkio ir miškininkystės sektoriaus konkurencingumo didinimas“ priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“, veiklos sritį „Žemės ūkio vandentvarka“. Parama tokiam viešajam projektui gali siekti 90% nuo tinkamų projekto išlaidų, t.y. 299.999,75 Eu. Iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma bus apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų. Tokiu atveju, Šalčininkų savivaldybė savivaldybės indėlis projekto įgyvendinimui sudarys 10 procentų projekto vertės ir sieks 33.333 Eu.


Turinys

  • ĮVADAS PAČIAM GALE DARYSIM4
  • 1. SANTRAUKA GALE5
  • 2. PROJEKTO VYKDYTOJO APIBŪDINIMAS7
  • 2.1. Bendra informacija7
  • Paštu7
  • 7
  • Elektroniniu paštu7
  • 7
  • 2.2 Teisinis apibūdinimas7
  • 2.3 Veiklos istorija ir esama būklė8
  • 2.4 Pagrindiniai valdymo organai ir valdymo principai11
  • 2.5. Išteklių analizė ir įvertinimas12
  • 3. ESAMOS SITUACIJOS ANALIZĖ14
  • 3.1. Veiklos srities, kurioje numatomas vykdyti projektas, istorija, situacija ir plėtros perspektyvos14
  • 3.2. Vietovės ir statinių bei jų būklės apibūdinimas15
  • 3.3. Tikslinių grupių poreikiai23
  • 3.3.1. Tiesioginės tikslinės grupės23
  • 3.3.2. Netiesioginės tikslinės grupės ir jų poreikiai26
  • 3.3.3. Aplinkosaugos problemos27
  • 3.4. Problemų, kurias projektas spręstų, santrauka28
  • 4. PROJEKTO APIBŪDINIMAS IR FORMULAVIMAS29
  • 4.1. Projekto idėja ir prielaidos29
  • 4.2. Projekto tikslas29
  • 4.3. Projekto uždaviniai ir rezultatai29
  • 4.4. Projekto veiklos ir pasiekimai30
  • 4.5. Projekto poveikis31
  • 4.7. Projekto atitikimas Lietuvos kaimo plėtros 2007-2013 metų programą32
  • 5. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ALTERNATYVŲ ĮVERTINIMAS IR GERIAUSIO TECHNINIO SPRENDIMO PASIRINKIMAS34
  • 5.1. Alternatyvų formulavimas ir apibūdinimas34
  • 5.2. Alternatyvų palyginimo kriterijų parinkimas35
  • 5.3. Daugiakriterinė alternatyvų analizė ir geriausios alternatyvos parinkimas35
  • 5.3.1. Daugiaktriterinės analizės metodika35
  • 5.3.2. Daugiaktriterinės analizės rezultatai36
  • 6. PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS38
  • 6.1. Investicijų ir projekto finansavimo pagrindimas ir struktūra38
  • 6.2. Statinių rekonstrukcijos bei eksploatacijos ypatumai43
  • 6.3. Pagrindiniai reikalavimai darbams ir paslaugoms46
  • 6.3.1. Reikalavimai darbams46
  • 6.3.2. Reikalavimai paslaugoms47
  • 6.4. Atskaitomybė tarp pareiškėjo ir rangovo47
  • 6.5. Projekto valdymas47
  • 7. PROJEKTO FINANSINĖS IR EKONOMINĖS NAUDOS ĮVERTINIMAS50
  • 7.1. Finansinių skaičiavimų ir prognozių metodologija50
  • 7.1.1. Prognozavimo laikotarpis50
  • 7.1.2. Kaštų apskaičiavimas50
  • 7.1.3. Investicijų likutinė vertė51
  • 7.1.4. Infliacijos įvertinimas51
  • 7.1.5. Finansinis stabilumas51
  • 7.1.6. Diskonto norma51
  • 7.2. Finansinių skaičiavimų ir prognozių prielaidos51
  • 7.3. Ekonominė analizė52
  • 7.3.1. Metodika ir prielaidos52
  • 7.3.2. Ekonominės naudos rodiklių įvertinimas53
  • 7.3.3. Ekonominės naudos pridėtinė vertė53
  • 8. RIZIKA54
  • 9. PROJEKTO POVEIKIS APLINKAI58
  • 10. PROJEKTO TĘSTINUMAS59
  • 10.1. Technologinis tęstinumas59
  • 10.2. Institucinis tęstinumas59
  • 10.3. Finansinis tęstinumas59
  • Priedai60
  • Investicijų finansiniai ir ekonominiai skaičiavimai61

Reziumė

Autorius
giedriusnote3
Tipas
Praktikos ataskaita
Dalykas
Ekologija
Kaina
€5.50
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Rgp 20, 2016
Publikuotas
2015 m.
Apimtis
62 psl.

Susiję darbai