Masinių informavimo priemonių įtaka jaunimui
Ištrauka
Kiekvienos demokratinės valstybės, tame tarpe ir Lietuvos, svarbiausia vertybė – žmonės, jų ateities perspektyvos. Didelis dėmesys turi būti nukreiptas į vaikų ir jaunimo ugdymą. Šioje nuolat besikeičiančioje visuomenėje reikalingas sąžiningas, doras, inteligentiškas, gerbiantis savo kultūrą bei kalbą žmogus. Tačiau vis dažniau tenka atsisukti į dabartinį jaunimą, kuris yra pilnas agresijos, žiaurumo, nejaučia pagarbos aplinkiniams. Iškyla klausimas, aktualus daugeliui – kas tai įtakoja. Masinių informavimo priemonių pranešimai neabejotinai yra vienas iš socialinės realybės suvokimą įtakojančių veiksnių. Paveikiausi žiniasklaidos propaguojamoms vertybėms yra vaikai ir jaunimas.
Žiniasklaidos vaidmuo šiuolaikiniame gyvenime yra ypatingas. Ji tampa lyg dar vienas gyvybiškai svarbus žmogaus poreikis (kaip oras, maistas, seksas ir miegas), be kurio sunkiai įsivaizduojame savo gyvenimą - ryte skaitome laikraščius, dieną klausome radijo, vakare žiūrime televizijos laidas. Be to, nuolat naudojamės ir internetu, o turėdami laisvesnę valandėlę neretai perverčiame ir žurnalus. Visa tai rodo, kad žiniasklaidos turinys turi galimybę daryti įtaką mūsų požiūriui, vertybėms ir net gyvenimo būdui.
Laikas, praleistas naudojant įvairias žiniasklaidos priemones, dažnai išstumia jaunų žmonių dalyvavimą kūrybingoje, aktyvioje ar socialinėje veikloje. Jaunimas vis rečiau bendrauja „akis į akį“, nes tokį bendravimą išstumia elektroninis bendravimas forumuose, pokalbių svetainėse, trumposiomis žinutėmis tam pritaikytose televizijos laidose, naudojant e. pokalbiams skirtus įrankius, tokius kaip skype, msn ir t.t., o tai silpnina ne tik socialinius ryšius, supratimą apie žmogiškąsias vertybes, bet ir rašymo, skaitymo įgūdžius, nes nenaudojama taisyklinga rašyba ir kalba, žodžiai trumpinami, iškreipiamos raidės. Taip pat e. bendravimas ir masinių informavimo priemonių perteklinis naudojimas mažina kritinį mąstymą, silpnina žodinį abipusį bendravimą.
Taigi šioje sociologinio tyrimo ataskaitoje bus kalbama apie masinių informavimo priemonių įtaką jaunimui.
Tyrimo objektas:
Masinių informavimo priemonių įtaka.
Tyrimo dalykas:
Masinių informavimo priemonių poveikis jaunimui.
Tyrimo tikslas:
Ištirti masinių informavimo priemonių įtaką jaunimui.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti masinių informavimo priemonių įtakos sampratą.
2. Išnagrinėti esamus informavimo priemonių įtakos tyrimus Lietuvoje.
3. Atlikti masinių informavimo priemonių įtakos tyrimą.
4. Parengti išvadas, rekomendacijas.
Tyrimo dizainas:
Darbe naudotas sociologinis kiekybinis metodas – anketinė apklausa, dokumentų analizė, atliktų statistinių tyrimų analizė, periodinių leidinių turinio analizė. Tyrimo imtis – Kelmės J. Graičiūno gimnazijos 4 klasės, 22 moksleiviai. Anketa susideda iš įžanginės, pagrindinės ir baigiamosios dalies.
Turinys
- ĮVADAS3
- 1. MASINIŲ INFORMAVIMO PRIEMONIŲ SAMPRATA IR FUNKCIJOS5
- 2. MASINIŲ INFORMAVIMO PRIEMONIŲ TYRIMAI LIETUVOJE6
- 3. SOCIOLOGINIS TYRIMAS8
- 3.1. Trumpa tyrimo charakteristika8
- 3.2. Anketos apibūdinimas8
- 4. APKLAUSOS REZULTATAI9
- 4.1. Respondentai9
- 4.2. Populiariausios masinės informavimo priemonės moksleivių tarpe11
- 4.3. Žiniasklaidos svarba jaunimo gyvenime11
- 4.4. Visuomenės informavimo priemonės ir jaunimo agresija13
- 4.5. Masinių informavimo priemonių įtaka jaunimo raštingumui ir mokslams15
- 4.6. Masinių informavimo priemonių įtaka jaunimo laisvalaikiui18
- 4.7. Respondentų pasitikėjimas žiniasklaidos teikiama informacija21
- IŠVADOS26
- REKOMENDACIJOS27
- NAUDOTA LITERATŪRA28
- PRIEDAI29
- 1 priedas. Anketa29
Reziumė
- Autorius
- kiuskiuskius
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Psichologija
- Kaina
- €7.32
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Lap 12, 2012
- Publikuotas
- "Informacijos neturime"
- Apimtis
- 31 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų