Veiksniai, lemiantys finansinio raštingumo lygį
Ištrauka
Temos aktualumas: XXI amžiuje, plečiantis naujovėms, kurios yra sutinkamos kasdienybėje yra privaloma būti raštingiems. Tačiau pastaruoju metu atkreipiamas dėmesys ne tik į mokėjimą skaityti ar rašyti, bet ir į finansinį raštingumą. Banko suteikiamos paslaugos gali būti sunkiai suprantamos turintiems žemą finansinio raštingumo lygį, dėl to svarbu žmonės šviesti finansinio raštingumo tema (Europos suaugusiųjų mokymosi elektroninė platforma, 2016; Bongini, Trivellato, Zenga, 2013; Bložienė, 2015). Tačiau pirmiausia reikia išsiaiškinti, kokie veiksniai lemia finansinio raštingumo lygį labiausiai, kad būtų žinoma, į kokią žmonių grupę reikia labiausiai kreipti dėmesį, norint pakelti finansinio raštingumo lygį.
Tyrimo objektas: veiksniai, lemiantys finansinio raštingumo lygį (Crossan, Freslier, Hurnard, 2011; Gatherhood, Disney, 2011; Bongini, Trivellato, Zenga, 2013; DePaolo; Ferrerira, Gallatin, 2011; Walstad, Rebeck, MacDonald, 2010; Fraczek, 2014; Blažienė, 2015).
Tyrimo tikslas: atlikus finansinio raštingumo sampratos analizę, identifikuoti veiksnius, lemiančius finansinį raštingumą.
Tyrimo uždaviniai:
- Atlikti finansinio raštingumo sampratos analizę.
- Išskirti veiksnius, veikiančius finansinį raštingumą.
- Išanalizavus kitų autorių tyrimus apibrėžti finansinio raštingumo elgseną.
- Išsiaiškinti finansinio raštingumo svarbą.
Darbo struktūra: pirmiausia analizuojama finansinio raštingumo samprata. Išskiriami veiksniai, labiausiai lemiantys finansinio raštingumo lygį ir nustatoma finansinio raštingumo elgsena.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, palyginamoji analizė.
Turinys
- Turinys
- Abstract3
- ĮVADAS4
- 1. FINANSINĮ RAŠTINGUMĄ LEMIANČIŲ VEIKSNIŲ TEORINĖ ANALIZĖ5
- 1.1 Finansinio raštingumo samprata5
- 1.2 Finansinio raštingumo lygį lemiantys veiksniai8
- 1.3 Finansiškai raštingo žmogaus charakteristika14
- 1.4 Finansinio raštingumo svarba18
- 1.5 Mokslinių tyrimų apibendrinimas22
- IŠVADOS24
- LITERATŪROS SĄRAŠAS25
Literatūros sąrašas
-
Abromavičienė, L. (2014). O. Bložienės patarimai, kaip taupyti. Prieiga per internetą: <https://www.delfi.lt/verslas/verslas/o-blozienes-patarimai-kaip-taupyti.d?id=64119146>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Agrawal, S. (2017). 6 Good Reasons Why Financial Literacy is Important. Prieiga per internetą: <https://born2invest.com/articles/6-reasons-financial-literacy-important/>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Bareišienė V. (2017). 3 išsilavinimo tipai: akademinis, profesinis ir... Prieiga per internetą: <http://starfish.academy/lt/3-issilavinimo-tipai-akademinis-profesinis-ir/>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Bložienė, O. (2015). Finansinis raštingmas Lietuvoje: Nežinau ko nežinau. Prieiga per internetą: <https://www.slideshare.net/SwedbankLietuvoje/finansinis-ratingumas-lietuvoje-neinau-ko-neinau>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Bongini, P., Trivellato, P., Zenga, M. (2013). Financial Literacy and Undergraduates: A Question of Aptitude? Prieiga per internetą: <http://ssrn.com/abstract=2325316>, (prisijungta 2017-12-19).
-
Brazaitytė, E. (2017). Sėkmingas darbo laiko planavimas – optimalūs rezultatai. Prieiga per internetą: <http://www.visasverslas.lt/portal/categories/2/1/0/1/article/437/sekmingas-darbo-laiko-planavimas-optimalus-rezultatai>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Butvilas, T. (2016). Finansinio raštingumo svarba sėkmingam karjeros pasirinkimui. Prieiga per internetą: < http://www.mukis.lt/lt/naujienos/finansinio-rastingumo-svarba-x781.html>, (prisijungta 2017-12-19).
-
Chen, H., Volpe, R. P. (2002). Gender Differences in Personal Financial Literacy Among College Students. Prieiga per internetą: <http://maagblog.ysu.edu/financialliteracy/files/2009/03/volpe2.pdf>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Crossan, D., Feslier, D., Hurnard, R. (2011). Financial Literacy ant Retirement Planning in New Zealand. Prieiga per internetą: < http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=114073> (prisijungta 2017-12-19).
-
Europos suaugusiųjų mokymosi elektroninė platforma (2016). Finansinis raštingumas. Prieiga per internetą: <https://ec.europa.eu/epale/lt/content/finansinis-rastingumas>, (prisijungta 2017-12-17).
-
Ferreira, E. J., DePaolo, C. A., Gallatin, H. E. (2011). Assesing Finance Literacy Teaching in Indiana State University. Prieiga per internetą: <http://ssrn.com/abstract=1931593>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Finansistas. (2016). Pasyvios pajamos. Prieiga per internetą: <http://www.finansistas.net/pasyvios-pajamos.html>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Fraczek, B. (2014). Main Purposes and Challenges in the Financial Education of Financial Consumers in the World. Prieiga per internetą: <https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/3_Fraczek_Main_Purposes_and_Challenges....pdf>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Gathergood, J., Disney, R. F. (2011). Financial Literacy and Indebtedness: New Evidence for U.K. Consumers. Prieiga per Internetą: <http://ssrn.com/abstract=1851343>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Global Money Week (2017). 5 reasons why Financial Literacy is important for children. Prieiga per internetą: <http://globalmoneyweek.mfaa.com.au/5-reasons-why-financial-literacy-is-important-for-children/>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Gutauskaitė, A. (2017). Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas. Prieiga per internetą: <https://duomenys.ugdome.lt/?/mp/amgu/med=17/123>, (prisijungta 2017-12-19).
-
Jakilaitis, E. (2017). M. Vyšniauskaitė. Kaip padidinti finansinį mokinių raštingumą? Prieiga per internetą: <https://www.llri.lt/naujienos/ekonomine-politika/svietimas/28230/lrinka>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Kalinauskas, A. (2014). Finansinė laisvė. Prieiga per internetą: <http://www.saviugdosakademija.lt/finansine-laisve/>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Lietuvių žodynas. (2017). Planas. Prieiga per internetą: <http://www.lietuviuzodynas.lt/terminai/Planas>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Lusardi, A., Mitchell, O. S. (2006). Financial Literacy and Planning: Implications of Retirement Wellbeing. Prieiga per internetą: <https://www.dartmouth.edu/~alusardi/Papers/FinancialLiteracy.pdf>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Mandell, L., Klein, L.S. (2009). The Impact of Financial Literacy Education on Subsequent Financial Behavior // Journal of Financial Counseling and Planning, Vol. 20, Issue 1.
-
Muller, S., Weber, M. (2010). Financial literacy and mutual fund investments: Who buys actively managed funds? // Schamalenbach business review (SBR), April.
-
Pavlovskij, M. (2014). Finansinis raštingumas. Prieiga per internetą: <http://www.fum.lt/finansinis-rastingumas/>, (prisijungta 2017-12-17).
-
Rooij, M., Lusardi, M., Alessie, R. (2007). Financial Literacy and Stock Market Participation // Michigan Retirement Research Center, No. 2007-162.
-
Statybų naujienos. (2016). Pasyvios pajamos: kaip pradėti uždirbti iš nekilnojamo turto. Prieiga per internetą: <http://www.statybunaujienos.lt/naujiena/Pasyvios-pajamos-kaip-pradeti-ir-uzdirbti-is-nekilnojamo-turto/7301>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Swedbank (2017). Užtikrinta senatvė. Prieiga per internetą: <https://www.swedbank.lt/lt/pages/privatiems/kaupimas_pensijai>, (prisijungta 2017-12-27).
-
The National Financial Educators Council (2016). Financial literacy definition. Prieiga per internetą: <https://www.financialeducatorscouncil.org/financial-literacy-definition/>, (prisijungta 2017-12-19).
-
Vaughan, S. (2015). 8 Reasons Why Financial Literacy Matters. Prieiga per internetą: <https://www.simplystacie.net/2015/11/8-reasons-why-financial-literacy-matters/>, (prisijungta 2017-12-27).
-
Walstad, W. B., Rebeck, K., MacDonald, R. (2010). The Effects of Financial Education on the Financial Knowledge of Highschool Students. Prieiga per internetą: <http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1745-6606.2010.01172.x/epdf>, (prisijungta 2017-12-21).
Reziumė
- Autorius
- Egle1201
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Finansai
- Kaina
- €8.28
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Sau 3, 2022
- Publikuotas
- 2017 m.
- Apimtis
- 26 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų