Padavėjo-barmeno darbo pobūdžio analizė

68 psl. / 3863 žod.

Ištrauka

Maitinimo įmonės Trumpa maitinimo istorija Maitinimas kaip verslas minimas net antikos laikais. Jau to laiko dokumentuose randami nurodymai tavernų savininkams ir maisto ruošimo reikalavimai. Plėtojantis prekybai pirklių keliuose augo užvažiuojamieji nakvynės namai, kuriose pakeleiviai buvo maitinami ir apgyvendinami. Jau Romos virėjai mūsų eros pradžioje (120m.) įkūrė Kulinarijos meno akademiją. Žlugus Romos imperijai kitose valstybėse buvo kuriami nakvynės namai, karčemos, kuriose buvo ne tiek valgoma, kiek geriama. XVI a. Anglijoje atidarytos karčemos varguomenei, kur ruošdavo vieną patiekalą, paprastai daržovių ir mėsos troškinį už nedidelę nekintančią kainą. XVI a. Europoje atsirado du nauji egzotiški gėrimai: kava ir arbata. Kava skverbėsi iš Turkijos į įvairias šalis (Italija, Austrija, Venecija ir t.t.). 1782m. Paryžiuje buvo atidarytas pirmasis tikras restoranas Grand Tavern de Londres. XXa. Amerikoje įkurti greito maisto restoranai. Bufetai, kavinės, barai pradėjo veikti darbo vietose, pramogų centruose, parkuose ir t.t. Žmonių maitinimas tapo plačiai išvystyta svetingumo dalimi.

Lietuvoje

Šiuo metu Lietuvoje nėra sukurtos maitinimo įmonių kategorijų sistemos. Likusi tarybinių laikų maitinimo įmonių skirstymo į tipus ir kategorijas sistema neatitinka dabartinių Lietuvos maitinimo įmonių tipų. Beveik visos Lietuvos maitinimo įmonės yra privačios. Dalis jų perėmė įvairių užsienio maitinimo įmonių patirtį.

Maitinimo įmonių tipai Restoranas - maitinimo įmonė, kurioje lankytojams siūlomas gausus įvairių patiekalų, visų rūšių gėrimų, konditerijos gaminių asortimentas, sudaromos sąlygos poilsiui ir pramogoms.

Kavinė - maitinimo įmonė, kurioje yra ribotas šaltųjų ir karštųjų patiekalų asortimentas, pateikiami karštieji ir gaivieji gėrimai. Siūlomi desertai ir konditerijos gaminiai bei alkoholiniai gėrimai.

Baras - maitinimo įmonė, kurioje lankytojams siūlomas tam tikras patiekalų, užkandžių, konditerijos gaminių ir gausus gėrimų asortimentas.

Užkandinė (bistro) - maitinimo įmonė, kurioje lankytojams siūlomas nuolatinis, bet negausus greitai paruošiamų patiekalų ir gėrimų asortimentas.

Valgykla - įmonė, kurioje gaminami ir realizuojami gausus asortimento kasdieninės paklausos patiekalai, sudarantys pilną dienos racioną(pusryčiai, pietūs, vakarienė). Valgyklos iki 1991 m. buvo labai populiarios. Jose buvo maitinami miesto gyventojai ir turistai. Valgyklos veikė gamybiniuose kolektyvuose, mokymo įstaigose. Šiuo metu valgyklų tipas beveik visai išnyko, nes atidaryti greito maisto, greito aptarnavimo restoranai, picerijos pritraukė daugumą lankytojų. Valgyklos liko mokyklose ir nedaugelyje įmonių.

Užsienyje

Amerikoje, Europoje, Azijoje maitinimo įmonės skirstomos skirtingai, dauguma jų vadinamos restoranais. Pavyzdžiui, Amerikoje restoranai skirstomi į pilno serviso ir specializuotus, o šie dar skirstomi į atskiras kategorijas. Dažnai vienas restoranas turi kelias specializacijas.Pvz., restoranas " Taco Bell" (JAV) yra greito aptarnavimo nacionalinis restoranas. Tačiau, Amerikoje maitinimas restoranuose yra labai populiarus. Nacionalinė Amerikos restoranų asociacija nurodo, kad kiekvienas amerikietis vidutiniškai keturis kartus per savaitę maitinasi restorane. Europoje populiarios kavinės, kur ateinama pasedėti, išgerti puodelį kavos ir truputį užkąsti. Plačiai paplitę nacionaliniai restoranai - tai kinų, japonų, tailandiečių, meksikiečių ir kiti.

Bendrai

Apgyvendinimo įstaigose (viešbučiuose, moteliuose) šalia apgyvendinimo paslaugų svarbią vietą užima maitinimo organizavimas. Jose yra įvairių tipų maitinimo įmonės - restoranai, kavinės, barai. Viešbučiuose, ypač aukštesnės kategorijos, šalia restorano veikia specializuoti barai (disko, striptizo, alausir pan.). Tris ir daugiau žvaigždučių turinčių viešbučių kambariuose gali būti mini barai. Svečias vaišinasi ir atsiskaito už baro prekes bei viešbučio paslaugas prieš išvykdamas.

Klasifikavimas

Restoranai, kavinės, barai būna bendro profilio ir specializuoti. Lankytojus salėje aptarnauja padavėjas arba gali būti savitarna. Tai priklauso nuo restorano klasės. Restoranai būna įvairios paskirties.

Kavinės yra bendro profilio ir specializuotos. Specializuojasi pagal asortimentą (šokoladinė, arbatinė, vegetarų, pieno ir kt.), pagal lankytojus ir jų pomėgius (vaikų, žurnalistų ir pan.).

Barai skirstomi į bendro profilio ir specializuotus - pagal asortimentą (kepsnių, deserto, alaus, kokteilių ir kt.) ir pagal pramogas (disco,kėglių ir pan.).

Maitinimo įmonių veiklos apžvalga Šiuolaikinės maitinimo įmonės, neatsižvelgiant į kategoriją yra sudarytos iš gamybinių ir prekybinių patalpų. <.....> Maitinimo įmonės paskirtis yra tinkamas svečių vaišinimas kokybiškais ir skaniais patiekalais. Todėl pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas maisto paruošimui ir jo pateikimui. Aplinka, kurioje svečias yra vaišinamas, taip pat įtakoja jo nuotaiką ir pasitenkinimą.

Eksterjeras

Tai vienas iš pirmojo įspūdžio, kurį patiria svečias, elementų. Pastato eksterjeras - sienos, langai, durys, reklamos elementai, iškaba - turi būti vieno stiliaus ir atlikti maitinimo įmonių formą ir kategoriją. Eksterjeras turi informuoti svečią apie viduje teikiamų paslaugų ir kainų lygį. Dar neįėjęs į restoraną, kavinę ar barą lankytojas turi pajusti, ar jis gali būti šiuo metu būti šios įstaigos svečiu.

Interjeras Svečių aptarnavimo salės interjeras turi būti estetiškas ir funkcionalus. Pagal maitinimo įmonės kategoriją yra parenkami salės baldai ir komponuojamas jų išdėstymas. Restoranai ir barai dažnai skiria salės dalį gyvai muzikai ir šokiams. Savo interjeru išsiskiria etniniai restoranai, kavinės ir barai. Svarbiausias interjero reikalavimas yra stiliaus vientisumas. Šiuo metu dažnai pasitaiko, kad bet kokio restorano interjere eksponuojami senoviniai rakandai, sienos nukabinėjamos senovinėmis nuotraukomis. Interjere vyrauja eklektika. Patartina, kad restorano interjeras būtų pagal dizainerio interjeristo projektą. Eklektika - skirtingų, nederančių, prieštaringų mokslo, meno teorijų, koncepcijų, stilių, tezių, sąvokų nekūrybiškas jungimas ir vartojimas; nesavarankiška, neprincipinga mąstysena, kūryba. Įranga Visa virtuvės įranga skirstoma į šaldymo, maisto gamybos, mechaninę ir nemechaninę įrangą. Pastaroji – tai įvairūs stalai, stelažai, kriauklės indų plovimui, svarstyklės ir pan. Mechaninė įranga atlieka pirminį maisto produktų paruošimą, tai virtuvės įranga, skirta smulkinti, pjaustyti, maišyti, plakti įvairius ingredientus – daržovių pjaustyklės, maišytuvai, sulčiaspaudės, mėsmalės, virtuviniai kombainai ir kita technika. Moderni restoranų įranga pritaikyta intensyviam ir dažnam naudojimui. Profesionaliai technikai suteikiame ilgalaikę garantiją. Kaip ir visos technologijos, profesionali virtuvės įranga kasmet tobulėja.


Turinys

  • Turinys
  • 1. Arties viešbutis
  • 2. Kulinarinio paveldo muziejus
  • 3. Maitinimo įmonės
  • 4. Maitinimo įmonių tipai
  • 5. Baldai, įranga
  • 6. Padavėjo darbui reikalingi daiktai
  • 7. Stalo įrankiai, jų asortimentas
  • 8. Porceliano ir fajanso indai
  • 9. Stiklo ir krištolo indai
  • 10. Metaliniai indai
  • 11. Taurių asortimentas
  • 12. Stalo užtiesalai, servetėlės ir rankšluostėliai
  • 13. Kiti indai
  • 14. Servetėlių lankstymas
  • 15. Serviruotės
  • 16. Pusryčiai, pietūs, vakarienė
  • 17. Stalo dekoro elementai – žvakidės, kandeliabrai, svečio kortelės, puokštės

Reziumė

Autorius
sapnas
Tipas
Konspektas
Dalykas
Turizmas
Kaina
€1.85
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Bir 25, 2018
Publikuotas
2018 m.
Apimtis
68 psl.

Susiję darbai

Kelionių agentūrų veiklos analizė Vilniuje

Turizmas Kursinis darbas 2013 m. rasa13
Pasirinktų kelionių agentūrų teikiamos paslaugos neturi didelių skirtumų. Kelionių agentūrų veiklos ir paslaugų Vilniaus rajone SWOT analizė yra pagrįstas kelionių agentūrų yra veiklos...

Kelionių agentūrų veiklos analizė

Turizmas Kursinis darbas 2016 m. rasa13
Pasirinktų kelionių agentūrų teikiamos paslaugos neturi didelių skirtumų. Kelionių agentūrų veiklos ir paslaugų Vilniaus rajone SWOT analizė yra pagrįstas kelionių agentūrų yra veiklos...