Muzikos festivaliai Lietuvoje

98 psl. / 22906 žod.

Ištrauka

Meno renginiai ir festivaliai yra svarbi visuomenės kultūrinio gyvenimo dalis. Jie ne tik praturtina kasdienybę, atitraukiant žmones nuo rutinos, bet ir skatina visuomenės kūrybiškumą, tarpkultūrinį dialogą (Laužikienė N. ir kt., 2008). Dėl patiriamų stiprių emocijų, teigiamų įspūdžių, pažinimo džiaugsmo ar naudos, įvairiausi renginiai sutraukia gausybę dalyvių – vietinių žmonių ir turistų (Vaitekūnas S., Povilanskas R., 2011). Aukštos kokybės kultūriniai renginiai gerina valstybės įvaizdį bei teikia tiesioginę ekonominę naudą miestams, pritraukdami užsienio turistus.

Temos aktualumas. Per pastaruosius dešimtmečius turizmo sektorius sparčiai augo ir pagrindinė to priežastis - kultūrinio turizmo populiarėjimas (Connell J., Gibson Ch., 2005). Renginiai ir festivaliai yra vienas svarbiausių kultūrinio turizmo komponentų. Ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje, kasmet vyksta vis daugiau festivalių, nes kultūra priversta veikti rinkos ekonomikos sąlygomis (Laužikienė N. ir kt., 2008). Festivalis – patraukli forma ne tik pristatyti geriausius įvairių sričių, skirtingų šalių kūrėjus, bet ir atkreipti visuomenės, žiniasklaidos dėmesį, gauti finansavimą iš įvairių šaltinių.

Akivaizdus muzikos festivalių įnašas į regioninę plėtrą yra jų sąsaja su turizmu ir iš jų gaunama tiesioginė ekonominė nauda. „UK Music“ statistikos duomenimis, muzikos turizme Jungtinėje Karalystėje 2012 m. tiesiogiai ir netiesiogiai sugeneruotos pajamos siekė 2,2 milijardų svarų. Muzikos turistai festivaliams išleido apie 1,3 milijardų svarų, vidutiniškai išleistos pajamos vieno turisto Jungtinėje Karalystėje siekė 657 svarų. 6,5 milijonai muzikos turistų atkeliavo į Jungtinę Karalystę, festivaliuose 41% publikos sudarė turistai iš užsienio valstybių (UK Music, 2013).

Lietuvos muzikinė kultūra, organizuojami kasmetiniai festivaliai yra konkurencingi regiono kontekste. Elitinės arba populiariosios kultūros festivaliai ir renginiai turi stiprų potencialą pritraukti lankytojus iš kaimyninių valstybių, jei komunikacija yra tikslingai nukreipiama (Lietuvos turizmo komunikacijos ir rinkodaros strategija 2009-2013m.).

Vienas iš Lietuvos turizmo plėtros 2014-2020 metų programos uždavinių – didinti kultūrinių renginių ir pramogų pasiūlą neturistinio sezono metu. Muzikos festivaliai yra vieni iš didžiausių kultūrinių renginių vykstančių pasaulyje. Tai puiki priemonė regionams skatinti turizmą, kuriame vyrauja sezoniškumas. Tinkamai metų bėgyje paskirstyti renginiai padeda mažinti sezoniškumo problemą ir didina turistų srautą. (Janeczko B., Mules T., Ritchie B., 2002.)

Užsienio mokslinėje literatūroje aptinkama daug tyrimų muzikos festivalių tema, tačiau pirminė lietuviškos literatūros apžvalga rodo, jog Lietuvoje muzikos festivalių tematika turizmo kontekste nėra plačiai tyrinėta, todėl ši tema yra nauja ir aktuali.

Problematika. Lietuvoje festivalių tema, ypač muzikos festivalių, nėra plačiai tyrinėta. Festivalių tematiką nagrinėjo lietuviai autoriai Žalpis E (2004), Kraniauskas L. (2007), Vaitekūnas S. ir Povilankas R. (2011). Daug plačiau festivalių ir muzikos festivalių temą nagrinėjo užsienio specialistai Janeczko B. ir kt. (2002), Willnauer F. (2004), Gibson Ch., Connell J (2012), Kyle G. T., Lee J. (2013), Kitterlin M., Yoo M. (2014) ir daugelis kitų. Minėtų autorių darbuose aptariama muzikos festivalių įtaka provincijų plėtrai, trumpalaikei bei ilgalaikei regiono ekonominei naudai, socialiniai, kultūriniai ir simboliniai festivalių aspektai, įvairių stilių muzikos festivalių lankytojų segmentai, motyvai, kodėl turistai dalyvauja festivaliuose, festivalių pasiūla tam tikruose regionuose ir kt.

,,Lietuvos turizmo komunikacijos ir rinkodaros strategijoje 2009-2013 m.“ įvardijamas festivalių ir renginių potencialas, pritraukti lankytojus iš kaimyninių valstybių. Neišnaudotos festivalių galimybės, vystant turizmą, įvardijamos Nacionalinėje turizmo plėtros 2010-2013 metų programoje. Lietuvos turizmo strateginiuose dokumentuose bei portaluose trumpai užsimenama apie festivalius, tačiau juose pristinga susistemintos informacijos apie esamą festivalių padėtį rinkoje. Festivalmap.eu, festivalsearcher.com internetinėse svetainėse pateiktas muzikos festivalių, vykstančių Europoje, žemėlapis (http://festivalmap.eu, http://www.festivalsearcher.com), kur nėra išskirta nei vieno Lietuvoje vykstančio muzikos festivalio.

Tikslinės literatūros apžvalgos pagrindu formuluojami šio darbo probleminiai tiriamieji klausimai: kokia muzikos festivalių pasiūla Lietuvoje, ar pasiūla atitinka paklausą? Kokia festivalių įvairovė, ar muzikos žanro įvairovė yra pakankama? Koks muzikos festivalių dislokacinis išsidėstymas, kurioje Lietuvos dalyje vyrauja pasiūlos koncentracija?

Pasirinktas darbo objektas yra muzikos festivalių pasiūla Lietuvoje.

Darbo tikslas – išanalizavus teorinius festivalių organizavimo aspektus, ištirti muzikos festivalių pasiūlą Lietuvoje bei pateikti rekomendacijas jų pasiūlos optimizavimui.

Darbo uždaviniai:

  1. Išanalizuoti festivalių pasiūlos teorinius aspektus.

  2. Apžvelgti muzikos festivalių pasiūlos tyrimus.

  3. Ištirti muzikos festivalių pasiūlą Lietuvoje ir nustatyti jų dislokaciją.

  4. Ištirti vartotojų nuomonę apie muzikos festivalių pasiūlą.

  5. Numatyti muzikos festivalių pasiūlos Lietuvoje optimizavimo galimybes ir priemones.

Tyrimo metodai:

  1. Teminės mokslinės literatūros, publikacijų analizė;

  2. Teisinių, plėtros dokumentų, statistinių duomenų analizė;

  3. Muzikos festivalių pasiūlos kiekybinis tyrimas;

  4. Kartografinis metodas (muzikos festivalių išdėstymas žemėlapyje);

  5. Muzikos festivalių lankytojų anketinė apklausa.

Literatūros apžvalga. Atliekant festivalių teorinės medžiagos analizę, buvo susitelkta į daugelio užsienio ir lietuvių mokslininkų darbus.

Grecevičiaus P. ir kt. vadovėlyje “Turizmas“ (2002) aptarė kultūrinio turizmo išteklius, kultūros turistų motyvaciją ir poreikius. Muzikos festivalių sąvoka ir trumpa klasifikacija pateikiama knygoje „Muzikos enciklopedija“ (2003). Žalpio E. knygoje ,,Kultūros vadyba“ (2004) festivaliai apžvelgiami vadybos ir turizmo aspektais. Šioje knygoje aptariamas Lietuvos festivalių ir švenčių 100-tukas, pateikiamos festivalių vadybos problemos, trumpa festivalių klasifikacija. Blaževičius P. (2006) knygoje „Laisvalaikio organizavimas“ aiškinasi renginių sąvokas, tarp jų ir festivalio. Kraniauskas L. straipsnyje „Apie mirusias vietoves ir gyvus pasakojimus. Klaipėdos urbanistinių erdvių interpretatorių beieškant“(2007) analizavo Klaipėdos miesto negyvenamų erdvių panaudojimą šventėms ir festivaliams. Tarptautinės konferencijos ,,Neužšąlanti kultūra 2006-2008. Festivaliai: kūrybiškumo ir miestų plėtros sandūros“ medžiagoje atkreipiamas dėmesys į festivalį, kaip svarbų šiuolaikinės kultūros reiškinį, kultūros ekonomikos elementą, miesto įvaizdžio formavimo strateginę priemonę. Festivalių sąvoka pateikiama „Aiškinamajame turizmo terminų žodyne“ (2009). Vaitekūnas S. ir Povilanskas R. (2011) apžvelgė festivalius renginių turizmo kontekste. 2008 metais priimtoje ,,Meno festivalių tarpkultūrinio dialogo deklaracijoje“ įvardijama festivalių svarba, daugiatautę bendruomenę paverčiant į tarpkultūrinę bendruomenę.

Baigiamuosiuose darbuose Šešelgienė G. (2007) tyrė komunikacijos vadybos ypatumus ir jų įtaką festivaliams, Miežetienė G. (2011) nagrinėjo festivalių turizmo plėtros galimybes Vakarų Lietuvos regione, tyrė Vakarų Lietuvos festivalių pasiūlą ir ar ji atitinka paklausą, Bružinskaitė S. (2012) baigiamajame bakalauro darbe „Renginių organizavimas Šiaulių mieste“ pateikė renginių pasiūlą ir paklausą Šiaulių mieste, tarp kurių matyti ir festivalių pasiūla bei paklausa, Vaišvila J. (2013) analizavo Jaunimo festivalių vadybą Vakarų Lietuvoje, gilinosi į „Karklės“ festivalio vadybinius aspektus.

Muzikos festivalių tematiką daug plačiau nagrinėja užsienio specialistai: Janeczko B. ir kt. (2002), Willnauer F. (2004), Gibson Ch., Connell J. (2012), Evens T., Huijgh E. (2012) ir daugelis kitų. Minėtų autorių darbuose aptariama muzikos festivalių įtaka provincijų plėtrai, socialiniai, kultūriniai ir simboliniai festivalių aspektai, festivalių įtaka trumpalaikei bei ilgalaikei regiono ekonominei naudai, įvairių stilių muzikos festivalių lankytojų segmentai, priežastys, kodėl turistai dalyvauja festivaliuose ir kt.

Apie motyvus, skatinančius žmones dalyvauti festivaliuose rašė Getz D. (1991), Crompton J. L., McKay S. L. (1997), Kitterlin M., Yoo M. (2014). Kyle G. T., Lee J. (2013) pateikė tris festivalių lankytojų rinkos segmentus. Lee C. K. (2000) nagrinėjo skirtumus tarp dviejų tautybių motyvų lankant festivalius. Abreu-Novais M., Arcodia Ch. (2013) išskyrė penkias priežastis, kodėl žmonės dalyvauja muzikos festivaliuose.

Ekonominę festivalių naudą regionams aptaria daugelis užsienio specialistų. Janeczko B. ir kt. (2002) nagrinėjo festivalių ekonominę naudą provincijoms, kuriose vyrauja turizmo sezoniškumas. Felsenstein D., Fleischer A. (2003) akcentuoja, kad vietiniai festivaliai yra vis dažniau naudojami kaip instrumentai tam, kad skatintų turizmą ir pakeltų regioninę ekonomiką. Maughan Ch., Bianchini F. (2004) savo tyrime atskleidžia tikslius skaičius susijusius su festivalių lankytojais, festivalių sugeneruotomis pajamomis, festivaliams surengti reikiamomis lėšomis ir kt. Smith M. W. (2005) moksliniame straipsnyje užsimena, jog festivaliai ir renginiai miestams generuoja pajamas. Be to, jie gerina infrastruktūrą – statomi nauji pastatai, įsigyjami nauji įrenginiai. Gibson Ch. ir kt. (2009) tyrė sąsajas tarp kultūrinių festivalių ir ekonominės plėtros.

Festivalių vadybos ir marketingo aspektus nagrinėjo Andersson T. D., Getz. D. (2009). Jie aptarė festivalių vadybos reikšmę bei išskyrė tris festivalių „nuosavybės formas“. McKercher B. ir kt. (2008) aptarė trumpos trukmės festivalius, kaip turistų traukos objektus, neprarandant užsienio turistų. Park H. (2010) apžvelgė muzikos festivalių marketingo strategijas, kurių pagrindas – komunikacija su lankytojais. Hudson S. ir kt (2013) nagrinėjo muzikos festivalių vadybą bei socialinės žiniasklaidos (angl. socialmedia) įtaką festivalio lankytojams.

Lew A. A., Ma L. (2012) įvardino festivalių istorinio ir geografinio konteksto svarbą, nustatant festivalių turizmo problemas ir iššūkius. Cudny W. (2014) festivalius įvardino kaip svarbią temą geografiniams tyrimams ir nustatė pagrindinius festivalių tyrimų aspektus. Gibson Ch., Connell J. (2012) viename iš tyrimų pateiktų knygoje „Music festival and region development in Australia“ naudojo duomenis apimančius festivalio pavadinimą, žanrą ir vietą. Informacija buvo renkama pasitelkiant internetinę paiešką, nusistačius festivaliams ir šventėms tinkamus kriterijus. Tyrime taip pat buvo naudojamas kartografinis metodas, kuomet festivaliai buvo sužymėti Australijos žemėlapyje. Festivalių žymėjimas žemėlapyje vizualiai įgalino erdvinį vaizdą, kaip išsidėstę festivaliai tam tikrame regione.

„Verslo paramos kultūrai skatinimo galimybių studijoje” (LR kultūros ministerija, 2006) nurodoma Lietuvoje vykstančių renginių ir festivalių žanrai. Išskiriama, jog meniniai festivaliai, kurių didžiąją dalį sudaro muzikos, yra populiariausi.

Internetiniame portale ManoFestivalis.lt įvardinti Lietuvoje vykstantys muzikos festivaliai, ir informacija apie juos: vyksmo vieta, laikas, kaina. (http://manofestivalis.lt/festivaliai/muzika) Tinklapyje Lietuva.lt išskiriami populiariausi festivaliai vykstantys Lietuvoje. (http://www.lietuva.lt/ gyvenimo_budas/festivaliai)

Sąvokos:

Muzikos festivaliai (vok. musikfestspiele, musicfeste, pranc. festivals de musique, angl. musicfestivals) – tai periodiškai rengiami masiniai muzikos kultūros renginiai (Muzikos enciklopedija, 2003).

Muzikos turistas – tai asmuo keliaujantis šalies viduje ar užsienyje su tiklsu dalyvauti (dažniausiai kaip žiūrovas) su muzika susijusiuose renginiuose. (Millington K., 2008)

Festivãlis – kompleksinis daugiaplanis, dažnai periodinis renginys, skirtas kokiai nors meno šakai – teatro, kino, muzikos ar šokių (Aiškinamasis turizmo terminų žodynas, 2009).

Renginių pasiūla – tai renginių kiekis ir įvairovė, kurie vykdomi tam tikroje teritorijoje ir siūlomi lankytojams. (Connell J., Gibson Ch., 2012)

Festivalių turizmas – tai kelionės, kurių tikslas – dalyvavimas festivaliuose (Cudny W., 2013).


Turinys

  • ĮVADAS                                                                                                                                2
  • FESTIVALIŲ PASIŪLOS TEORINIAI ASPEKTAI7
  • 1. Festivalių samprata ir jų klasifikacija7
  • 1. Muzikos festivalių tipai ir jų ypatumai10
  • 2. Festivalių pasiūlos tyrimų apžvalga                                                            15
  •  
  • MUZIKOS FESTIVALIŲ PASIŪLOS IR JŲ DISLOKACIJOS LIETUVOJE
  • TYRIMAS                                                                                                                             19
  • 1. Tyrimo programa19
  • 2. Muzikos festivalių kiekybinės pasiūlos analizė21
  • 3. Muzikos festivalių dislokacijos Lietuvoje analizė28
  • 4. Muzikos festivalių lankytojų nuomonės anketinio tyrimo rezultatai33
  •  
  • MUZIKOS FESTIVALIŲ PASIŪLOS IR JŲ DISLOKACIJOS OPTIMIZAVIMO GALIMYBĖS LIETUVOJE                                                                        42
  • 3.1. Pasiūlymai muzikos festivalių informacijos sisteminimui ir viešinimui                42
  • 3.2. Rekomendacijos festivalių organizatoriams                                                          49
  • IŠVADOS                                                                                                                              52

Literatūros sąrašas


  1. Abreu-Novais M., Arcodia Ch. 2013. Music festival motivators for attendance: developing an agenda for research. International Journal of Event Management Research. Vol. 8 (1), 34-48 p. ISSN 1833-0681. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 20 d.]. Prieiga per internetą: <http://www.ijemr.org/wp-content/uploads/2014/10/AbreuNovaisArcodia.pdf>

  2. Andersson, T. D.,Getz, D. 2009. Festival Ownership - Differences between private, public and not-for-profit festivals. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. Vol. 9, 249-265 p. ISSN 1502-2250.

  3. Bladh H. 2010. Festival landskapet i förändring. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 15 d.] Prieiga per internetą: <http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:426777/FULLTEXT02>

  4. Brändström S., Karlsen S. 2008. Exploring the music festival as a music educational project. International Journal of Music Education Vol 26(4), 363-373 p. ISSN: 0265-0517.

  5. Crompton J. L., McKay S. L. 1997. Motives of visitors attending festival events. Annals of Tourism Research, Vol. 24 (2), 425-439 p. ISSN: 0160-7383

  6. Cudny W. 2013. Festival tourism – the concept, key functions and dysfunctions in the context of tourism geography studies. Geografický časopis / Geographical journal. Vol 65 (2), 105-118 p. ISSN1335-1257.

  7. Cudny W., Ogórek P., 2014. Segmentation and motivations of the attendees of the Mediaschool Festival in Lodz, Poland. Bulletin of Geography. Socio-economic Series, No. 24, Torun: Nicolaus Copernicus University Press. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 20 d.] 41–56 p. ISSN 1732 - 4254 Prieiga per internetą: <http://www.bulletinofgeography.umk.pl/24_2014/Cudny.pdf>

  8. Derrett R. 2003. Festivals, Events and the Destinations. Festival and Events Management: An International Arts and Culture Perspective. Festival and event management: an international arts and culture perspective, Butterworth Architecture, Oxford, pp. 32-50. ISBN: 9780750658720

  9. Evens T., Huijgh E. 2012. No big deal!? Live Nation’s impact on the Belgian festival market. Creative Industries Journal. Vol. 5(1-2), 87-103 p. ISSN 1751-0708.

  10. Felsenstein D., Fleischer A., 2003. Local Festivals and Tourism Promotion: The Role of Public Assistance and Visitor Expenditure. Journal of Travel Research. Vol. 41(4), 385-392 p. ISSN: 1552-6763

  11. Gemser G., Leenders M., Van der Wurff, R., van Telgen, J., 2005. Success in the Dutch music festival market: The role of format and content. The International Journal on Media Management. Vol. 7(3-4), 148–57 p. ISSN 1424-1277.

  12. Gibson Ch., Waitt G., Walmsley J., Connell J. 2009. Cultural Festivals and Economic Development in Nonmetropolitan Australia. Journal of Planning Education and Research. Vol. 29(3), 280-293 p. ISSN: 1552-6577

  13. Hudson S., Roth M. S. ir kt. 2013. The effects of social media on emotions, brand relationship quality, and word of mouth: An empirical study of music festival attendees. Tourism Management. Vol. 47, 68-76 p. ISSN1795-0368

  14. Hunyadi, Z., Inkei, P. and Szabo, J. Z. 2006. Festival-world Summary Report. Budapest: Kulturpoint iroda/Budapest Observatory. ISBN 963 06 0974 6. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 23 d.] Prieiga per internetą: http://www.budobs.org/pdf/Festival_en.pdf

  15. Iocca S., Presenza A. 2012. The weight of stakeholders on festival management. The case of music festival in Italy”. In Pasos, Vol. 10 (2), 25-35 p. ISSN 1695-7121. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per internetą: <http://www.pasosonline.org/Publicados/10212special/PS0212_04.pdf>

  16. Janeczko, B., Mules T., Ritchie B. 2002. Estimating the economic impacts of festival and events: a research guide. ISBN 1 876685 35 2. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. spalio 9 d.] <http://www.crctourism.com.au/ wms/upload/resources/bookshop/Estimate%20Econ%20Impacts%20Festivals-Events.pdf>

  17. Johansson D. 2014. Music Festivals in Sweden - An Analysis of the Ten Largest Commercial Festivals 2000-2013. Švedija: Linnaeus University. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. spalio 9 d.] <http://lnu.se/polopoly_fs/1.98239!Johansson%20D.%20%282014%29%20Music%20Festivals%20in%20Sweden.pdf>

  18. Kitterlin M., Yoo M. 2014. Festival motivation and loyalty factors. Tourism & Management Studies. Vol. 10 (1), 119-126 p. ISSN: 2182-8466.

  19. Kyle G. T., Lee J. 2013. The Measurement of Emotions Elicited Within Festival Contexts: A Psychometric Test of a Festival Consumption Emotions (FCE) Scale'Tourism Analysis. Vol. 18(6), 635- 649 p. ISSN 1943-3999

  20. Klaic D., Bacchella U., Bollo A., Di Stefano, E. 2000. Festivals: challenges of growth, distinctions, support base and internationalization. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. spalio 9 d.] Prieiga per internetą: <http://www.fitzcarraldo.it/ricerca/pdf/ricerca_festival_tartu.pdf >

  21. Lee C. K. 2000. A comparative study of Caucasian and Asian visitors to a cultural Expo in an Asian setting. Tourism Management. Vol. 21(2), 169-176 p. ISSN 02615177

  22. Lew A. A., Ma L. 2012. Historical and geographical context in festival tourism development. Journal of Heritage Tourism. Vol. 7 (1), 13-31 p. ISSN1743-873X

  23. Mane Ch. U. 2010. Fairs and festivals in satara district: a socio - geographical analysis. Kolhapur: Shivaji University. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 23 d.] Prieiga per internetą: <http://shodhganga.inflibnet.ac.in/handle/10603/4303>

  24. Maughan Ch., Bianchini F. 2004. The Economic and Social Impact of Cultural Festivals in the East Midlands of England. Final Report. UK: De Montfort University. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per internetą: <http://www.artscouncil.org.uk/media/uploads/documents/publications/ phpvY0hNv.pdf>

  25. McKercher B., Mei W. S., Tse T. S. M., 2006. Are Short Duration Cultural Festivals Tourist Attractions? Journal of Sustainable Tourism Vol. 14(1), 55-66 p. ISBN0-978-0-415-83937-2

  26. Millington K. 2008. Music Tourism. Travel & Tourism Analyst2008. No. 20. 1-46 p. ISSN 0269-3755.

  27. Park H. 2010. Communicating with Audiences: The Strategic Marketing of Music Festivals. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 15 d.] Prieiga per internetą: <https://scholarsbank.uoregon.edu/xmlui/ bitstream/handle/1794/10447/Capstone_Hyunhee_10.pdf?sequence=1>

  28. Veljanovska E. 2010. Classification of festivals. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. lapkričio 21 d.] Prieiga per internetą:<http://www.antijargon.tkh-generator.net/wp-content/uploads/2011/05/festivalsclassification.pdf>

  29. Wilks L. 2009. Initiations, interactions, cognoscenti: social and cultural capital in the music festival experience. [interaktyvus] [žiūrėta 2014 m. spalio 18 d.] Prieiga per internetą: http://oro.open.ac.uk/25570/1/wilks_ final_post-viva_thesis_11-06-09.pdf


Reziumė

Autorius
rasa13
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Turizmas
Kaina
€17.19
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Bir 7, 2023
Publikuotas
2016 m.
Apimtis
98 psl.

Susiję darbai

Turizmo poveikis Lietuvos ekonomikai

Turizmas Kursinis darbas 2012 m. matyfa
Pastaruosius 50 metų turizmo industrija vystosi labai sparčiai. Kiekvienas metais vis daugiau ir daugiau žmonių keliauja, tuo įpareigodami turizmo industrijos dalyvius kurti naujas...

Lietuvos kurortai

Turizmas Referatas 2017 m. vevut
Šio darbo tikslas - aptarti Lietuvos kurortų poilsio paslaugų paklausą. Uždaviniai: 1. Išsiaiškinti sąvokas „kurortas“, „poilsis“; 2. Apžvelgti Druskininkų, Birštono, Neringos bei Palangos...