UAB "X" kokybės vadybos principai
Ištrauka
Kokybė – tai filosofinė kategorija. Manoma, kad pirmasis kokybę analizavo Aristotelis III a. prieš mūsų erą, vėliau Hėgelis XIX a. Kokybės vadyba apima jau seniai žinomus valdymo principus, papildo juos naujais ir suteikia savitą filosofiją, todėl ji yra nauja vadybos mokslo vystymosi pakopa.
Organizacijos gebėjimą generuoti aukštos vertės produktus lemia procesai bei ištekliai, jų efektyvus vyksmas, todėl jų valdymas padeda įgyvendinti organizacijos tikslus. Konkurenciniam pajėgumui didinti, procesus ir jų vyksmą būtina nuolat gerinti. Tai pasiekiama, kai įgyvendinamos inovacijos, ugdoma darbuotojų kompetencija, tobulinamas valdymas, ko pasėkoje atsiranda ir didėja kompetencija kurti ir gaminti vartotojų poreikius atitinkantį produktą. Konkurencinėje kovoje naudojami ir kiti konkurencinės kovos “ginklai” - kaina, lankstumas, greitis, laikas gaminti bei pateikti rinkai produktus. Ne tik viso ūkio, bet ir vienos ūkio šakos konkurentų varžymuisi rinkoje turi įtakos kiekvienos organizacijos gebėjimas kurti produkto ar paslaugos kokybę. Įvertinus kokybės svarbą konkurencijoje, kokybės tikslus būtina įkomponuoti į organizacijos veiklos strategiją, atsižvelgus į vartotojų poreikius ir konkurentų pasiekimus. Konkurencija ne tik įtakoja organizacijos veiklos rezultatus, bet ji lemia valstybės makroekonomines ir politines pasekmes.
Jau XX -ojo amžiaus pradžioje, besivystant masinei gaminių gamybai ir atsirandant vis daugiau tarpusavyje konkuruojančių įmonių, gaminančių tos pačios paskirties gaminius, susidarė aplinkybės, skatinančios gerinti gaminių kokybę, mažinti savikainą, didinti gamybos našumą. Jau nuo tada vis didėjo poreikis metodų ir priemonių, užtikrinančių gaminių, patenkančių į rinką, stabilią kokybę. Kokybės vadybos principai yra nusakyti ISO 9000 šeimos standartuose ir yra jais pagrįsti. Taigi, bet kuri įmonė, siekianti įdiegti kokybės vadybos sistemas, privalo analizuoti ir įdiegti įmonės veikloje šiuos principus.
Temos aktualumas. Kokybės vadyba apsaugo organizacijas nuo bankroto - tai išsivysčiusių regionų bei šalių sėkmingo tobulėjimo garantas. Organizacija, siekianti užtikrinti strategijos ir politikos valdymą bei norinti, kad tuo pačiu metu būtų veiksmingai tobulinamos sudėtingos valdymo sistemos, savo veikloje privalo taikyti kokybės vadybos principus.
Problema. Ekonominės krizės metu kintant vartotojų elgsenai ir stiprėjant konkurencijai, būtina kelti įmonės kokybę, tačiau ne visi žino kaip tai padaryti.
Reikėtų pabrėžti, kad atitikimas ISO standarto nėra pagrindinis kokybės gerinimo uždavinys, nors šis standartas turi nemažai pranašumų. Kokybės valdymo sistema – tai tik vienas iš sudedamųjų kokybės blokų. Daugelis įmonių siekia standarto atitikimo, tačiau neskiria dėmesio kokybės tobulinimui, todėl jie turi nemažą dokumentą, formalizuojantį procedūras ir apsunkinantį visus pokyčius ir kokybės gerinimą.
Šio darbo objektas – kokybės vadybos principai.
Darbo tikslas yra įvertinti UAB "Autarė" būklę kokybės vadybos principų požiūriu. Tikslui pasiekti darbe iškelti uždaviniai yra šie:
- Išanalizuoti kokybės vadybos principus bei jų svarbą;
- Atlikti UAB "Autarė" veiklos analizę remiantis kokybės vadybos principais;
- Pateikti UAB "Autarė" įvertinimą remiantis kokybės vadybos principais.
Darbo tyrimo metodai:
- Mokslinės literatūros analizė;
- Anketinė apklausa;
- Pirminių duomenų sisteminimas ir analizė.
Darbo struktūra: baigiamąjį darbą sudaro trys dalys, kai kurios suskirstytos į skyrius ir poskyrius. Pirmoje darbo dalyje išanalizuota kokybės vadybos samprata, principai bei pateikta įmonės viklos vertinimo metodika. Antrojoje darbo dalyje atliktas turizmo paslaugas teikiančios UAB “Autarė” veiklos tyrimas remiantis kokybės vadybos principais. Trečiojoje darbo dalyje įvertinta kokybės vadybos principų įgyvendinimas UAB “Autarė” veikloje.
Turinys
- ANOTACIJA LIETUVIŲ KALBA
- ANOTACIJA UŽSIENIO KALBA
- ĮVADAS
- PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ SĄRAŠAS
- 1. PASLAUGAS TEIKIANČIOS ĮMONĖS VEIKLOS VERTINIMAS REMIANTIS KOKYBĖS VADYBOS PRINCIPAIS
- 1.1. Kokybės vadybos samprata
- 1.2. Kokybės vadybos principų analizė
- 1.2.1. Orientavimasis į vartotoją
- 1.2.2. Lyderystė
- 1.2.3. Darbuotojų įtraukimas
- 1.2.4. Procesinis požiūris
- 1.2.5. Sisteminis požiūris
- 1.2.6. Nuolatinis gerinimas
- 1.2.7. Faktais pagrįstas sprendimų priėmimas
- 1.2.8. Abipusiškai naudingi ryšiai su tiekėjais
- 1.3. Kokybės vertinimas remiantis kokybės vadybos principais
- 2. UAB “AUTARĖ” VEIKLOS TYRIMAS REMIANTIS KOKYBĖS VADYBOS PRINCIPAIS
- 2.1. Įmonės charakteristika
- 2.2. Tyrimo metodika ir organizavimas
- 2.3. Tyrimo rezultatų analizė
- 3. UAB “AUTARĖ” VEIKLOS VERTINIMAS
- IŠVADOS
- LITERATŪRA
- PRIEDAI
- 1 priedas. Anketa vadovui
- 2 priedas. Anketa darbuotojams
- 3 priedas. Darbuotojų apklausos rezultatai
- 4 priedas. Vadovo apklausos rezultatai
Reziumė
- Autorius
- guoba
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Vadyba
- Kaina
- €12.87
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Gru 19, 2019
- Publikuotas
- 2010 m.
- Apimtis
- 62 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų