Automobilinės apsaugos sistemos valdomos GSM ryšiu projektavimas
Ištrauka
Nuolat dažnėjančios automobilių vagystės kelia siaubą ne vienam transporto priemonių savininkui. Daugiau negu ketvirtadalį visų užregistruotų nusikaltimų sudaro automobilių vagystės arba vagystės iš automobilių. Aš manau dauguma automobilių vagysčių padaroma tik dėl to, kad savininkai dėl savo nerūpestingumo ar kitų priežasčių nusikaltėliams sudaro palankias sąlygas: neuždaro langų, durų, nerūpestingai palieka automobilyje daiktus, nesiima net paprasčiausių apsaugos priemonių (tokių kaip slapta variklio paleidimo sistema, garsinė signalizacija, specialūs durų užraktai). Daugelis transporto priemonių, net ir naujesnių, neturi netgi paprasčiausios signalizacijos ar liaudyje vadinamų „slapukų“, kurie apsunkintų jos vagystę. Nusikaltimų statistikos tendencijos ypač kelia nerimą. Vis dažniau pavagiami netgi iš pirmo žvilgsnio gerai apsaugoti prabangūs automobiliai, turėję pakankamai patikimas mechanines ir elektronines apsaugos priemones [1].
Rinkoje plačiausiai paplitusios paprastos ir nebrangios apsaugos sistemos, kurias daugiausiai įsigyja mažiau savo turto saugumu besirūpinantys vairuotojai. Kadangi kasmet vis daugėjant automobilių vagysčių, nuperkama vis daugiau šių apsaugos priemonių, kurias savininkas pats gali įsidiegti į savo transporto priemonę. Siekiant maksimalios apsaugos automobiliui, gamintojai kuria tokias apsaugos sistemos, kurios turi palydovinį sekimą ar valdymą telefonu, tačiau nėra sulaukusios didelio populiarumo dėl savo aukštos kainos. Šiuolaikinės sistemos suteikia galimybę šeimininkui matyti, kur yra jo automobilis, o pranešimus apie įsilaužimus gauti tiesiai į savo telefoną. Papildomi prietaisai leidžia apsaugoti ne tik duris, bet kapotą, bagažinę ar variklio darbą. Šios apsaugos sistemos, be įprastinių apsaugos sistemos funkcijų, turi ir GPS/GSM sekimo galimybes. Sistema su GSM palaikymu gali stebėti ir mobiliuoju ryšiu transporto priemonės savininkui ar saugos tarnybai pranešti apie aktyvuotą transporto priemonės apsaugą[2]. Mano manymu automobilinės apsaugos priemonės su integruotu telefoniniu valdymu ir palaikymu yra efektyviausiai išnaudojamas ir lengvai praktiškai pritaikomas, rinkoje esantis pasirinkimas. Saugumo sistemos nepaisant GSM ryšiu valdomų funkcijų, turi ir kitas išplėtojimo galimybes. Pritaikoma vis daugiau aplinkos poveikio jutiklių, apsaugos nuo sisteminio ryšio blokavimo ir kt.
Tyrimo problema: Kokios priemonės leistų maksimaliai apsaugoti automobilį nuo įsilaužimo?
Tyrimo objektas: telefoninės automobilio apsaugos sistemos projektavimas.
Darbo tikslas: suprojektuoti ir pagaminti apsaugos sistemą, valdomą mobiliuoju GSM ryšiu ir suprojektuoti maketą.
Tyrimo uždaviniai:
- Parinkti tinkamus apsaugos sistemos parametrus, kurie užtikrintų sklandų ir aiškų prietaiso veikimą;
- Išanalizuoti automobilių apsaugos sistemų valdomų GSM ryšiu analogus ir realizavimo būdus;
- Projektuojant prietaisą naudotis Proteus programinės įrangos pagalba, sumodeliuoti, prietaiso struktūrinę elektrinę-principinę schemą, ją aiškiai ir detaliai pateikti;
- Ištestuoti ir suderinti sklandų sistemos veikimą;
- Pateikti žmogaus saugos reikalavimus, pagrindžiančius darbų saugą;
- Apskaičiuoti projekto kaštus ir atsipirkimą.
Darbo metodai
- Elektrinės elementinės bazės pasirinkimas, komponentų tinkamumo įvertinimas;
- Struktūrinės detalios schemos pateikimas, bei jos aprašymas;
- Elektrinės – principinės schemos sudarymas;
- Montažinės PCB plokštės projektavimas;
- Prietaiso testavimas, rezultatų sudarymas, išvadų aprašymas;
- Ekonominis prietaiso įvertinimas;
- Informacijos pateikimas literatūriškai.
Tyrimo eiga: baigiamajame darbe pirmiausiai nagrinėjami literatūros šaltiniai, atlikus palyginamąją analizę parenkami sprendimai projekto įgyvendinimui. Ieškomi alternatyvūs būdai projekto idėjai realizuoti. Atlikus realizacijos procesą, bei įvertinus sprendimus atliekamas sistemos projektavimas. Nustatomi konstrukciniai elektrinės – principinės schemos projektavimo būdai, siekiama kraštutinumų, kad idėjos įgyvendinimas taptų praktiškesnis nei rinkoje esami analogai. Atliekami prietaiso elektriniai apskaičiavimai, parenkami atitinkami technologiniai sprendimai sistemos kompaktiškumui parodyti. Ekonominis sistemos kaštų įvertinimas, pateikiami įrodymai siekiant geriausio kainos ir kokybės santykio. Kuriant apsaugos sistemą, privaloma laikytis saugos reikalavimų.
Projekto praktinė reikšmė: šis kuriamas projektas naudingas tuo, jog sistema gali būti nesunkiai įdiegiama į daugumą automobilių, minimaliai braunantis į transporto priemonės elektroniką. Projektas yra prevencinė priemonė nuo galimų automobilių vagysčių. Kadangi ši telefonu valdoma apsaugos sistema nėra labai paplitusi automobilių rinkoje, yra puiki galimybė įrodyti šios sistemos tinkamumą bei naudingumą savo pritaikymo sferoje.
Turinys
- ĮVADAS7
- 1. ANALITINĖ DALIS9
- 1.1 Techniniai reikalavimai9
- 1.2 Panašios paskirties prietaisų (sistemų) apžvalga ir analizė10
- 1.3 Techniniai reikalavimai projektuojamam prietaisui18
- 1.4 Realizavimo būdai19
- 2. PROJEKTINĖ DALIS28
- 2.1 Struktūrinė schema28
- 2.2 Elementinės bazės parinkimas30
- 2.3 Elektrinė principinė schema34
- 2.4 Programos algoritmo sudarymas38
- 2.5 Montažinės plokštės projektavimas40
- 2.6 Projektuojamojo įtaiso komponavimo variantai41
- 2.7 Projektuojamo įtaiso testavimas ir derinimas42
- 2.8 Pagaminto prietaiso (sistemos) ženklinimasir sertifikavimas.51
- 2.9 Naudojimosi maketu instrukcija53
- 2.10 Suprojektuoto prietaiso (sistemos) techninis aprašas55
- 3. ŽMONIŲ SAUGA IR EKOLOGIJA56
- 4. EKONOMINĖ DALIS60
- DARBO REZULTATŲ APIBENDRINIMAS73
- IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS74
- LITERATŪROS SĄRAŠAS75
- GRAFINĖ DALIS77
- PRIEDAI80
Reziumė
- Autorius
- lioon
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Inžinerija
- Kaina
- €13.83
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Lap 20, 2018
- Publikuotas
- 2017 m.
- Apimtis
- 93 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų