Įmonės X pardavimų apskaitų analizė teoriniu ir praktiniu aspektu

49 psl. / 14000 žod.

Ištrauka

Darbe bus nagrinėjami įmonės „X“ pardavimai. Individuali įmonė yra neribotos turtinės atsakomybės, visas turtas priklauso vienam ar bendrosios jungtinės nuosavybės teise keliems fiziniams asmenims, taip pat ir padarinius prisiima tik įmonės savininkas. Šios įmonės veiklos tikslas - parduoti prekes ir uždirbti pajamų bei pelno. Įmonės direktorius dirba organizacinį darbą, stebi rinką, sprendžia marketingo ir kitus su įmonės veikla susijusius klausimus.

Pagrindinė bendrovės „X“ veikla ataskaitiniu laikotarpiu – gėrimų pardavimo vartoti vietoje veikla bei mažmenine prekyba maisto produktais. Bendrovėje veikė užkandinė ir mažmeninės prekybos kioskas bei kelios kavinės (buvo pasirašyta panaudos sutartis):

Kavinė – baras „Z“ įsikūręs Klaipėdos senamiestyje. Tai labai jauki kavinė gali pasigirti savitu stiliumi ir išskirtine atmosfera, kurią pamėgo daugelis šios kavinės lankytojų. Darbo dienomis kavinė lankytojus pasitinka jau nuo 7 val ryto. Ankstyvieji lankytojai gali ne tik pasimėgauti kvapnia ryto kava, sočiais pusryčiais ar ką tik iškeptomis varškės spurgomis, bet ir pirmieji susipažinti su dienos naujienomis, pervertę rytinę spaudą. Pagrindiniai kavinės lankytojai apsilanko pietų metu.

Kavinė – baras „A“ 2008 metų balandžio mėnesį darbą pradėjo antroji „Z" komanda. Lankytojus pasitiko nauja kavinė „A". Erdvi ir jauki kavinė darbo dienomis duris atveria taip pat nuo 7 val. ryto ir visus kviečia pradėti dieną nuo kvapnios kavos puodelio už ypatingą kainą. Šioje kavinėje visada sklando gera nuotaika ir ramybė.Pagrindiniai kavinės –tai įvairaus amžiaus ir profesijų žmonės. Pro šalį einančiuosius patraukia žemos kainos ir malonus aptarnavimas. Vakarais ir savaitgaliais užsuka norintys smagiai praleisti laiką, mėgstantys naujoves, norintys atsiskirti nuo įprasto pasaulio, ir

Kavinė – „B“ išsiskyrė savo išskirtine atmosfera ir teikiamomis paslaugomis. Šioje kavinėje buvo rengiami gyvo garso koncertai, klientams siūlomas platus meniu, atitiksiantis ir reikliausiojo skonį. Pagrindinės kavinės paslaugos tai maitinimas bei kavinės nuoma įvairioms šventėms, pramogoms talpinančios iki 70 žmonių. Rengdavo vestuvių pokylius, krikštynas, vardynas, vaikų gimtadienius, o įvairioms firmoms - jubiliejines šventes, banketus, konferencijas ir t. t.

Kiekviena kavinė turėjo keletą padavėjų ir barmenų, virėjų, valytoją. Taip pat kavinės turėjo ir vedėja, kurios pagrindinė veikla stebėti personalo darbą, užsakyti prekes, ieškoti tiekėjų, sudarinėti įvairius sandorius, organizuoti muzikinius vakarus ir kitus su klientų patogumu susijusius klausimus. Ji stengiasi tobulinti teikiamas paslaugas, gerina klientų aptarnavimo kokybę, nes tai yra pagrindinė varomoji jėga ir verslo ateitis.

Savo darbe rėmiausi mokomosiomis knygomis bei moksline literatūra. 18 TAS ir 10 VAS „Pardavimo pajamos“ pateiktos pagrindinės sąvokos ir atvejai, kada reikia pripažinti pardavimo pajamas. Šiuos šaltinius palyginau su Jefimovo B. „Apskaitos pagrindai“,kur nagrinėjami pardavimai, o pagrindine jų problema akcentuojamas pajamų pripažinimas. Dovidaitė B., Galin O., Gubtor M., Plačenytė D. L., Švederauskienė A. „Buhalterinės apskaitos tvarkymas“ analizuota pardavimo apskaitos esmė, pateikai atvejus, kada pajamų nereikia pripažinti. Gudaitienės O. „Buhalterinė apskaita“ lyginau su Ivanauskienės A. „Buhalterinės apskaitos pagrindai“, nes autorės nagrinėjo pardavimų skolon ir atsiskaitymų su pirkėjais apskaitą bei pardavimų už grynuosius pinigus apskaitą.Dauskurdas V., Daveikis G., Dovidaitė B., Galin O., Gubtor M., Plačenytė D. K. Zaikauskienė R. „Buhalterio žinynas“ išskyrė pagrindinius pardavimo apskaitos atvejus, jų specifiką, padėjo išsiaiškinti diskontų apskaitos naudojimą, o Kalčinskas G. „Buhalterinės apskaitos pagrindai“ teigė, kad grynuosius pardavimus mažina įvairios nuolaidos, grąžinimai ir nukainojimai. Kanapickienė R., Rudžionienė K., Jefimovas B. „Finansinė apskaita“ detaliau apibūdina veiksnius, kurie mažina grynuosius pardavimus. Mackevičius J., Poškaitė D., Villis L. „Finansinė analizė“ pabrėžė pardavimo pelningumo reikšmę ir pateikė pagrindines formules, kuriais remiantis yra apskaičiuojamas įmonės pelningumas. Šiuos rodiklius palyginau su Aleknevičienė V.“ Įmonių finansų valdymas“. Abu šaltiniai padėjo išsiaiškinti pardavimo pelningumo rodiklių reikalingumą ir kokią įtaką jie daro įmonės veiklai. Baigiamajame darbe taip pat buvo nagrinėti moksliniai straipsniai, kurie atskleidė pardavimo ypatumus apskaitoje. Kiti literatūros šaltiniai buvo pagalbiniai, padedantys suprasti, kas yra pardavimo pajamos, pardavimo apimtys, pardavimo procesas ir išanalizuoti pardavimo pelningumą.

Savo baigiamajame darbe rėmiausi lyginamąja literatūros šaltinių analize, nes įvairūs autoriai skirtingai apibūdina pardavimo pajamų pripažinimo atvejus, veiksnius, mažinančius pardavimo pajamas bei skaičiuojant pardavimų pelningumą. Taip pat įmonės duomenų analizė padėjo išsiaiškinti kaip vykdomi įmonės „X“ pardavimai bei remiantis įmonės „X“ 2009-2011 m. pelno (nuostolių) ataskaita apskaičiuotas bendrovės „X“ pardavimų pelningumas. Baigiamojo darbo praktinėje dalyje vertinimo metodu įvertinti įmonės pardavimai ir suteiktos paslaugos pagal 2009-2011 m. įmonės „X“ duomenis.


Turinys

  • Buhalterinės apskaitos studijų programos Apskaitos prekybinėse įmonėse specializacijos profesinės veiklos sričių, profesinių kompetencijų ir studijų programos tikslų, baigiamajame darbe sąrašas3
  • Santrauka5
  • Summary6
  • Įvadas6
  • 1. „X“ĮMONĖS PARDAVIMŲ, INFORMACIJOS ŠALTINIŲ IR TYRIMO METODIKOS APŽVALGA8
  • 2. ĮMONĖS PARDAVIMŲ TEORIJOS ANALIZĖ10
  • 2.1. Pajamų pripažinimas ir vertinimas10
  • 2.2. Pardavimų apskaita ir dokumentavimas15
  • 2. 3. Grynuosius pardavimus koreguojančių veiksnių apskaita17
  • 2.3.1. Pardavimo nuolaidų, prekių grąžinimų ir nukainojimų apskaita19
  • 2.4. Pardavimo pelningumo analizė23
  • 3. ĮMONĖS „X“ PARDAVIMŲ APSKAITOS VERTINIMAS26
  • 3.1. Pajamų pripažinimas įmonės „X“ apskaitoje26
  • 3.2. Įmonės „X“ pardavimų apskaita ir dokumentavimas34
  • 3.3. Grynieji pardavimai įmonės „X“ apskaitoje39
  • 3.4. Įmonės „X“ pardavimo pelningumo analizė44
  • Išvados47
  • Literatūros sąrašas48

Reziumė

Autorius
beatasmol
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Apskaita
Kaina
€12.87
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Bal 11, 2017
Publikuotas
2012 m.
Apimtis
49 psl.

Susiję darbai

įmonės sąnaudų analizė

Apskaita Kursinis darbas 2012 m. rafalina
Temos aktualumas Sąnaudos- tai įmonės turto sunaudojimas ar jo išsekimas arba įmonės skolų bei įsipareigojimų padidėjimas, kuris sąlygoja įmonės nuosavybės sumažėjimą, nesusijusį su...

Gautinų sumų apskaita ir analizė įmonėje

Apskaita Kursinis darbas 2015 m. julicka
Materialiniam visuomenės gyvenimo pagrindui sukurti būtina ūkinė veikla, kurios dėka visuomenės nariai gali tenkinti savo materialinius, socialinius, dvasinius ir kitus reikalingus poreikius. Pagrindiniai...

Sąnaudų apskaitos ypatumai paslaugų įmonėje

Apskaita Referatas 2013 m. sypsenele
Mano pasirinkta kursinio darbo tema „Sąnaudų apskaitos ypatumai paslaugų įmonėje“. Sąnaudos – ekonominės naudos sumažėjimas dėl turto sunaudojimo, pardavimo, netekimo arba turto vertės...

Investicijų į asocijuotas įmones apskaitos

Apskaita Prezentacija 2013 m. rasa13
Asocijuota įmonė - įmonė, kuriai kita įmonė (investuotojas) daro reikšmingą įtaką ir kuri nėra nei tos įmonės dukterinė įmonė, nei pagal jungtinės veiklos...

Įmonės įsipareigojimų apskaitos analizė

Apskaita Diplominis darbas 2016 m. nefaina
Temos aktualumas. Įsipareigojimų analizė yra plačiai nagrinėjama ir aprašoma tiek užsienio, tiek ir Lietuvos finansų srities specialistų. Tačiau susiduriama su pagrindine problema, kad...

UAB "X" įsipareigojimų apskaita ir analizė

Apskaita Diplominis darbas 2017 m. dangė50
Kreditoriniai įsiskolinimai, kaip ir daugelis kitų ekonominių reiškinių, išties nevienareikš-miai, jie – ir geri, ir blogi. Priklauso nuo to, kokios tos skolos ir...