Autotransporto triukšmo tyrimai Kuršėnų mieste
Ištrauka
P. Juškevičiaus (2003) nuomone, iki pastarojo dešimtmečio buvo teigiama, kad triukšmo lygis nuolat auga, vidutiniškai 1 dBA per metus. Pastaruoju metu vis dažniau teigiama, kad triukšmo lygis nebedidėja, to priežastis – transporto priemonių srautai pasiekė ir viršijo eismo intensyvumo lygį, nuo kurio triukšmo lygis iš esmės nebekyla. Tačiau pasiektas lygis yra aukštas ir jo įtaka gyventojų sveikatai yra didelė. 35% visų Europos gyventojų gyvena akustinio diskomforto zonose. Didmiesčiuose šis rodiklis yra apie 2 kartus didesnis.
Problema – miestuose kasmet daugėja autotransporto priemonių, dėl to autotransporto keliamo triukšmo lygis, taip pat sparčiai didėja. Intensyvėjant eismui gatvėse triukšmo lygis viršyja leistiną ribą. Todėl triukšmas trukdo darbui, poilsiui, neigiamai veikia žmonių sveikatą. Šiai problemai spręsti reikia keisti arba taikyti naujas triukšmo lygio mažinimo priemones, kurios padėtų sumažinti triukšmą ne tik gatvėse, bet ir kiemuose, stovėjimo aikštelėse.
Darbo objektas – autotransporto triukšmo lygis Kuršėnų mieste.
Darbo tikslas – atlikti autotransporto triukšmo tyrimą Kuršėnų mieste.
Darbo uždaviniai:
- Identifikuoti triukšmo teorinį aspektą ir apibrėžti triukšmo šaltinius, triukšmo poveikį žmogaus sveikatai ir triukšmo mažinimo priemones.
- Apžvelgti teisės aktus reglamentuojančius triukšmo valdymą Europos Sąjungoje ir
- Atlikti autotransporto triukšmo sklaidos tyrimą Kuršėnų mieste, remiantis triukšmo lygio duomenimis.
- Išanalizuoti Kuršėnų miesto gyventojų nuomonę apie autotransporto keliamą triukšmą.
Darbe taikomi teoriniai bei praktiniai duomenų rinkimo ir apdorojimo metodai. Analizuojami ir lyginami triukšmo lygiai, pateikiami stebėjimo, duomenų analizės bei anketinės apklausos metodai. Remiantis techniniais specialybės literatūros šaltiniais, darbe išanalizuoti duomenys apie triukšmą. Naudotasi internetiniais tinklapiais, straipsniais. Pateikiami valstybės norminių aktų reikalavimai, ES ir LR triukšmą reglamentuojantys teisės aktai. Atlikti autotransporto triukšmo tyrimai bei gyventojų apklausa Kuršėnų mieste.
Triukšmo tyrimui parinktos 7 triukšmingiausios Kuršėnų miesto vietos. Triukšmas matuotas šalia mokyklų pėsčiųjų perėjų, greitį ribojančių objektų gyvenamųjų namų teritorijose.
Atliekant kiekybinį tyrimą apklausti 96 respondentai, gauti duomenys išanalizuoti ir pritaikyti sudarant pasiūlymus autotransporto triukšmo lygio mažinimui. Tyrimo medžiaga pateikta lentelėse, grafikuose ir analizuojamuosiuose aprašuose.
Baigiamajame darbe demonstruojamos šios profesinės kompetencijos: antropogeninių procesų poveikio aplinkai analizavimas ir vertinimas; informacijos apie aplinkos būklę rinkimas ir analizavimas; aplinkos taršos mažinimo būdų parinkimas (žr. 1.1 lentelė).
Bakalauro baigiamąjį darbą sudaro įvadas, teorinė dalis, empirinė dalis (tiriamoji), vadovaudantis tyrimo metodika, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas. Projekto aiškinamojo rašto apimtis – 49 puslapiai, jame yra 27 paveikslai ir 9 lentelės. Pateikti 2 priedai, papildantys projektavimo eigą.
Turinys
- ĮVADAS10
- 1. TRIUKŠMO MAŽINIMO APŽVALGA12
- 1.1. Aplinkos triukšmas ir mažinimo priemonės12
- 1.2. Triukšmo valdymą reglamentuojantys teisės aktai21
- 2. AUTOTRANSPORTO TRIUKŠMO TYRIMAI KURŠĖNŲ MIESTE25
- 2.1. Tyrimo metodika25
- 2.2. Autotransporto eismo intensyvumo ir kelių infrastruktūros duomenų analizė26
- 2.3. Gyventojų apklausos analizė30
- 2.4. Autotransporto triukšmo sklaidos analizė23
- IŠVADOS44
- REKOMENDACIJOS45
- LITERATŪRA47
- PRIEDAI:
- 1 priedas. LIETUVOS HIGIENOS NORMA HN 33:2011
- 2 priedas. ANKETA „Autotransporto triukšmo tyrimas Kuršėnų mieste“
Reziumė
- Autorius
- safyra
- Tipas
- Diplominis darbas
- Dalykas
- Inžinerija
- Kaina
- €11.19
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Lap 21, 2015
- Publikuotas
- 2013 m.
- Apimtis
- 54 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų