Tyrimas. Mada Lietuvoje
Ištrauka
Mada – dominuojantis stilius bet kokiu esamu laiku bei kultūros dalis, įkūnijanti identitetą.
Madai būdingas periodiškumas, ritmiškumas, tam tikro estetinio idealo ar stilių pasikartojimas. Vienas kitą keičiantys madingi standartai praeina atsiradimo, masinio paplitimo ir nuosmukio stadijas - pastaroji pasireiškia jų šalininkų sumažėjimu. Tačiau praradę populiarumą jie ne išnyksta, bet vėl sugrįžta: madingiems standartams suteikiama nauja madinga reikšmė.
Nors mada tiesiogiai siejama su apranga, tačiau kaip socialinis reiškinys ji pasireiškia gamyboje, politikoje, mene ir moksle, socialinėje psichologijoje ir idealogijoje.
Mada sukuria tam tikrą išankstinę kultūrinę nuostatą, įtraukdama žmogų į savito, individualaus stiliaus paiešką. Todėl šiuolaikinis drabužių kūrėjas orientuojasi į vartotojo norą keisti savo stilių, kurį geriausiai išreiškia apranga - įvaizdis.
Tokiu būdu labai svarbi tampa mados reklama, kuri yra skirta verslui ir vartotojui. Mados reklamos tikslai - skleisti informaciją apie produktą, skatinti jį pirkti ar pakartotinai vartoti, atitraukti dėmesį nuo konkurentų siūlomų prekių ir gauti pelną. Esant milžiniškai konkurencijai vartotojui reikia nuolat priminti net ir gerai žinomų firmų pavadinimus, jų gaminamas prekes, prekių savybes bei jų pardavimo vietas. Todėl nenuostabu, jog kasdien savo aplinkoje sutinkame begalę mados reklamų, iš kurių daugelio jau net nepastebime, tačiau kai kurios, neapaiškinamu būdu ypatingai atkreipia dėmesį ir norom nenorom verčia įsigyti naują mados produktą.
Taigi, apie madą esame girdėję visi, tačiau daugelis yra įsitikinę, jog tikra mada egzistuoja kažkur užsienyje, o Lietuvoje mados dizaineriai tik vaizduoja, kuriantys kažką madingo. Vardinama daugybė priežasčių dėl ko lietuviško identiteto mados produktai nėra populiarūs Lietuvoje. Viena šių priežasčių – lietuviška mada yra užgožiama užsienio šalių mados brandų bei nepakankama reklama. O gal tiesiog mes jos nepastebime ar neišskiriame iš visos Lietuvoje platinamos mados reklamos jūros? Ir dėl to, užuot įsigiję kažką lietuviškai stilingo, įsiliejame į bendrą pasaulio mados masę.
Turinys
- Įvadas
- Tyrimo tema
- Problema
- Tyrimo objektas
- Tyrimo dalykas
- Tyrimo tikslas
- Uždaviniai
- Hipotezė
- Anketa
- Tyrimo rezultatai
- Išvados
Reziumė
- Autorius
- sokioholike
- Tipas
- Tyrimas
- Dalykas
- Mada
- Kaina
- €2.03
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Sau 5, 2019
- Publikuotas
- 2012 m.
- Apimtis
- 18 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų