Esė: Elektroninė bankininkystė: evoliucija ar revoliucija?
Ištrauka
Greita informacinių technologijų plėtra nuolatos skatina bankus reaguoti į išorinės aplinkos pokyčius, transformuoti savo veiklą, keisti organizacines struktūras, kurti naujus produktus ir paslaugas. Kitaip tariant, tai yra svarbus faktorius, kuris lemia daugelį permainų bankų funkcionavime. Nenutrūkstančio vystymo ir tobulinimo proceso rezultate 1995 metais Amerikoje atsirado visiškai nauja paslauga - internetinė bankininkystė, kuri kelerių metų bėgyje tapo neatsiejama bankų teikiamų paslaugų dalimi. Ar elektroninės bankininkystės atsiradimas ir išplitimas tai tikra revoliucija bankų istorijoje ar evoliucijos vaisius, vis dar lieka diskutuotinu klausimu.
Nuo 1970 metų internetu pradėjo naudotis universitetų ir kariuomenės mokslininkai, kurie siekė greitai ir lengvai keistis naujausiais duomenimis. Jau 1993 metais interneto populiarumas buvo smarkiai išaugęs: jis sulaukė kaip plačiosios visuomenės, taip ir verslininkų susidomėjimo, kurie gavo palankią priemonę savo vartotojų rato išplėtimui. Kartu gimė ir idėja, jog bankai gali sumažinti veiklos kaštus ir su nebankinėmis institucijomis susijusią konkurenciją pasiūlydami savo klientams alternatyvų produktų ir paslaugų pateikimo kanalą, t.y. bankai suprato, kad turi išplėsti paslaugų spektrą pasinaudodami būtent internetu. Pirmieji savo vartotojams tokią naujovę pasiūlė amerikiečiai, o tiksliau JAV bankas Security First Network Bank 1995 metais. Vartotojams buvo suteikta visiškai nauja galimybė tvarkyti savo sąskaitas, gauti reikalingą informaciją ar atlikti norimas operacijas disponuojant priėjimu prie pasaulinės rinkos neatvykstant į patį banką, o tiesiai iš namų ar darbo vietos. Tai buvo tikras perversmas bankininkystės pasaulyje. Po metų atsirado tiesioginiai, t.y. internetiniai bankai, kurie funkcionavo tik kompiuteriniuose tinkluose, o realių skyrių neturėjo. Po dvejų metų nuo sensacingos elektroninės bankininkystės atsiradimo, tyrimų kompanija Jupiter Communications drąsiai prognozavo, kad 2000 metais net 22 milijonai JAV gyventojų taps elektroninės bankinkystės vartotojais. Šis lūkestis nepasitvirtino - minėtais metais buvo priskaičiuotas tik penktadalis prognozuoto skaičiaus vartotojų. Nagrinėjant šio fakto priežastis paaiškėjo, jog elektroninės bankininkystės „gerą įvaizdį“ smukdė nesklandi jos veikla, o būtent dažnai pasikartojantys saugumo pažeidimai, per ilga operacijų trukmė, vėlavimai ir netikęs aptarnavimas. Steven Furnel ir Titis Karweni nuomone, tik įtikinus klientus, kad elektroninės bankininkystės paslaugos yra saugios, jie parodys norą šiomis paslaugomis naudotis.
Reziumė
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Rgp 30, 2017
- Publikuotas
- "Informacijos neturime"
- Apimtis
- 2 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų