UAB „Tinklai“ tikslinių rinkų Rusijoje tyrimai
Ištrauka
Temos aktualumas. Rinkos ekonomikos sąlygomis prekių ir paslaugų pirkėjas yra padėties šeimininkas. O tai verčia įmones domėtis ir tirti vartotojus, konkurentus, gaminti prekes, kurios domins pirkėjus, tenkins jų poreikius ir pan. Žinant, jog konkurencija tampa vis aštresnė, o produktai ir paslaugos supanašėja, todėl įmonės yra priverstos skirti daugiau dėmesio savo klientams. Taigi organizacijos žinodamos esamą situaciją, yra priverstos įsigilinti į kiekvieno vartotojo poreikius, pagal juos taikyti produktus, paslaugas bei bendravimo būdus, taip turint preilaidą išlaikyti stiprius ryšius su klientais.
Domėtis rinka privalo bet kurios nuosavybės ir įvairios veiklos organizacijos. Įmonių vadovai turi priimti daug sprendimų, susijusių su vartotojų paieška, komunikavimu, efektyviai valdyti produktų ir paslaugų pardavimus, apimančius vartotojų poreikius ir pirkimo įpročius (paslaugų, produktų asortimentui grupuoti), rūpintis aptarnavimo organizavimu, turėti duomenų darbo veiksmingumui didinti. Įmonei svarbu ne prarasta gamyba ar realizacija, o patrauklios rinkos radimas, jos vartotojų tenkinimas jiems tinkama produkcija, vartotojų informavimas, pirkimų skatinimas. Turėdama pakankamai informacijos apie esamą rinka ir išanalizavus ją, įmonė gali tikėtis sėkmingos veiklos. Tačiau tokiems įmonės veiksmams organizuoti neišvengiamai reikalingos rinkos tyrimų žinios.
Tikriausiai visi suprantame, jog šiuolaikinio vartotojo elgesį yra labai sudėtinga prognozuoti. Vien jau vartotojo pajamų leidimas poreikių tenkinimui yra nepastovus, kintantis, kitaip tariant priklausantis nuo įvairių aplinkybių, reiškinys. Galiu teigti, jog vartotojo nepastovus ir sudėtingas elgesys kelia susidomėjimą, verčia ieškoti tokio elgesio priežasčių, atlikti tyrimus. įmonėje yra būtini norint įsitvirtinti rinkoje ar išlaikyti savo padėtį bei plėstis. Veiklos vystymasis ir plėtra leidžia įmonei išlikti konkurencinga. Tad šiame darbe bus nagrinėjamas elektros montavimo rinkos segmentavimas.
Tyrimo poreikis. Energetika apima tarpusavyje susijusius energetikos sektorius (elektros energetikos, centralizuoto šilumos tiekimo, naftos, gamtinių dujų, anglių ir vietinio kuro bei atsinaujinančių energijos išteklių), kuriuos sudaro visuma įmonių ir įrenginių, skirtų įvairių energijos išteklių gavybai, gamybai, transformavimui, perdavimui, skirstymui ir vartojimui. Įmonė privalo priimti ekonomiškai pagrįstus, racionalius ir ko tikslingesnius sprendimus, o tam reikalinga kuo tikslesnė informacija. Beto šiuolaikinis verslas atsidūrė dinamiškoje aplinkoje, kurioje pokyčiai yra pastovus reiškinys. Šiuo metu teikiamos paslaugos atspindi vartotojų poreikius, t.y. paklausą ir pasiūlą, tiek vidaus, tiek ir užsienio rinkoje, mūsų atveju Rusijoje. Todėl energetinės krizės įgauna vis reikšmingesnį ekonominį atspalvį, kuo pasekoje valstybės turinčios energetinių išteklių stiprina savo politinę, ekonominę ir karinę galią. Kad būtų išlaikoma jėgų pusiausvyra pasitelkiamos įvairios priemonės, viena jų atsinaujinantys arba kitaip alternatyvūs energijos šaltiniai. Deja dėl tradicinių energijos šaltinių įtakos nenorint sau konkurentų pokyčiai šioje srityje labai nežymūs ir vyksta lėtai, lėčiau mažėja ir priklausomybė. Bet kaip ten bebūtų energetika, o ypač elektros energija jau tapo neatsiejama gyvenimo ir buities dalimi, todėl būtina užtikrinti kokybišką elektros energijos tiekimą visų grupių vartotojams.
Tyrimo problema. Nagrinėjamos UAB „Tinklai“ vadovai nepatenkinti elektros montavimo darbų apimtimis Lietuvos rinkoje, todėl nusprendė plėstis su šia paslauga Rusijos rinkose. Informacijos apie potencialias paslaugų plėtros galimybes šiose rinkose nėra: nežinomi tinkamiausi paslaugų platinimo būdai, stinga informacijos apie rinkos dalyvius, jų konkurencingumą, potencialius klientus, todėl būtina parengti minėtų tikslinių rinkų tyrimus Rusijoje, imtis atitinkamų rinkodaros veiksmų, paskirti eksporto vadybininką darbui su minėtomis rinkomis, nuvykti į parodą ir užmegzti pirminius kontaktus su naujais klientais. Atlikti šių rinkų tyrimai leistų išsiaiškinti elektros įrengimo ir priežiūros paslaugų eksporto plėtros galimybes ir potencialą, šių įrenginių eksporto numatytose šalių rinkose poreikius, pateiks informaciją apie rinkų dalyvius bei konkuruojančias įmones, potencialius klientus (stambias tarptautines ir vietinio kapitalo įmones) jų skaičių.
Tyrimo objektas: Elektros montavimo paslaugų įmonės UAB „Tinklai“ tikslinės rinkos tyrimas Rusijoje.
Tyrimo tikslas: Ištirti UAB „Tinklai“ tikslines rinkas elektros įrengimo ir montavimo paslaugų Rusijoje apskaičiuoti ir numatyti projekto vertę.
Tyrimo uždaviniai:
- Pateikti teorines žinias apie rinkos tyrimus;
- Aptarti elektros montavimo paslaugų UAB „Tinklai“ veiklą;
- Atlikti makroaplinkos ir sektoriaus analizę.
- Susegmentuoti UAB „Tinklai“ elektros įrengimo ir montavimo paslaugos rinką Rusijoje;
- Įvertinti UAB „Tinklai“ elektros įrengimo ir montavimo paslaugos paklausą Rusijos rinkoje ir paklausos kitimo tendencijas pagal dabartinę ekonominę situaciją šalyje.
- Atlikti elektros įrengimo ir montavimo paslaugos šakos analizę Rusijoje: konkurentai, konkurentų asortimento politika, konkurentų kainų politika, konkurentų rėmimo politika, konkurentų paskirstymo politika kokybinio tyrimo stebėjimo metodu pagal sudarytą klausimyną.
Tyrimo metodai. tekstinių duomenų sąvokos, informacijos pateikimas grafiškai ir duomenų analizavimas, stebėjimo metodas. Darbe buvo naudojama: aprašomosios mokslinės literatūros bei interaktyvių šaltinių analizė, statistinis duomenų grupavimas bei lyginamoji analizė, grafinis duomenų vaizdavimas, klausimyno instrumentarijus.
Darbe remiamasi moksliniais straipsniais bei knygomis, konferencijų medžiaga bei oficialiais Lietuvos dokumentais ir Rusijos duomenimis, tarptautinių organizacijų interneto puslapiuose, Statistikos departamento duomenys.
Ataskaitos struktūra. Darbas yra sudarytas iš titulinio lapo, praktikos užduočių, turinio, įvado, 3 dalių iškeltų uždavinių dėstymo. Pirmoje dalyje bus pateikiama teorinė dalis, t.y. bus aprašomi marketingo aplinka ir rinkos tyrimai, pateikiamas tikslinės rinkos apibrėžimas. Antroje (praktinėje) dalyje bus pateikiamas analizuojamos įmonės marketingo aplinkos, apibrėžiama įmonės tikslinė rinka stebėjimo metodu. Trečioje dalyje elektros įrengimo ir montavimo paslaugos šakos analizę Rusijoje. Ataskaitos pabaigoje pateikiamos išvados ir pasiūlymai, priedai.
Turinys
- ĮVADAS…………………………………………… ……………………………………4
- 1. TEORINĖ RINKODAROS TYRIMŲ APŽVALGA6
- 1.1 Mikroaplinka ir makroaplinka6
- 1.2 Tikslinė rinka7
- 1.3 Rinkos tyrimai……………………………………………………………………………………9
- 1.4 Marketingo kompleksas10
- 2. UAB ”TINKLAI” ELEKTROS ĮRENGIMO IR MONTAVIMO PASLAUGOS
- RINKOS TYRIMAI11
- 2.1 Elektros montavimo paslaugų įmonės veikla11
- 2.2 Elektros montavimo paslaugų įmonės rinkos tyrimai12
- 2.3 Rinkos plėtros projektas Rusijoje. Stebėjimo metodas13
- 2.4 Elektros montavimo paslaugų įmonės makroaplinkos ir sektoriaus analizė Rusijoje14
- 2.4 Elektros montavimo paslaugų tikslinės rinkos paslaugų sementavimas Rusijoje19
- 2.5 Elektros montavimo paslaugos paklausa Rusijos rinkoje ir paklausos kitimo tendencijas pagal dabartinę ekonominę situaciją šalyje20
- 3 ELEKTROS MONTAVIMO PALAUGŲ ŠAKOS ANALIZĖ24
- 3.1 Paslaugų mikroaplinka24
- IŠVADOS IR PASIŪLYMAI32
- LITERATŪRA IR ŠALTINIAI33
- PRIEDAI36
Reziumė
- Autorius
- rasa13
- Tipas
- Praktikos ataskaita
- Dalykas
- Logistika
- Kaina
- €5.10
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Sau 6, 2017
- Publikuotas
- 2011 m.
- Apimtis
- 38 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų