Vartotojo ir sistemos sąveikos tobulėjimo tendencijos
Ištrauka
Kompiuteriai darbo vietose turėjo didžiulę įtaką vartotojo ir sistemos sąveikai. Pelės ir grafiniai ekranai yra paplitę visur, stalinės darbo vietos nusako ribas tarp kompiuterinio ir realaus pasaulio. Kiekvieną dieną praleidžiame daug laiko ir sunaudojame energijos norėdami perduoti informaciją iš vieno pasaulio į kitą. Laiko sąnaudos galėtų būti sumažintos pagerinant virtualaus kompiuterinio pasaulio integravimą į realų vartotojo pasaulį, o atliekamas darbas – supaprastinamas iki tokio, kuris nereikalauja didelių pastangų. Šiuolaikinių kompiuterių galimybės, kurios anksčiau atrodė lyg fantastika, šiandien jau nelabai stebina. Tačiau esant tokiam sparčiam kompiuterinės technikos tobulėjimui ir atsiveriant naujoms galimybėms, ateityje žmonių ir kompiuterių sąveika turėtų gerokai pasikeisti. Kompiuteriai tapo stipria varomąja jėga ir turi itin didelę įtaką dabartinėje visuomenėje, todėl ateityje greičiausiai kompiuterinė įranga bus tik dar plačiau naudojama ir sutinkama kasdienėje veikloje. Geros vartotojo sąsajos yra labai svarbios teigiamiems vartotojo potyriams. Todėl nesvarbu, kokia puiki technologija bebūtų, ji netaps populiari ir nebus naudojama dažnai, jei nebus intuityvi ir patraukli. Norint vartotojus sudominti nauja technologija, reikia juos nustebinti, sužadinti jų smalsumą arba padėti jiems suprasti produkto ar sąsajos privalumus.
Pagrindinis šio darbo tikslas – išanalizuoti vartotojo sąsajas, sąveiką tarp žmogaus ir įrenginių, išsiaiškinti, kokie nustatymai ir savybės yra svarbios bei pamėginti nusakyti, kaip vartotojo ir sistemos sąveika atrodys ateityje: kokie pasiekimai egzistuoja šiandien ir ko dar galima tikėtis po kelių dešimtmečių ar net anksčiau. Be to, darbe aptariamos problemos, su kuriomis bus susidurta ateityje, naudojant šias naujų technologijų sąsajas.
Tyrimo objektas – vartotojas (žmogus, kuris naudojasi sąsajomis) ir sistema.
Rašant darbą, panaudoti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros bei publikacijų apžvalga ir studijavimas, medžiagos, kuri buvo apžvelgta, apibendrinimas ir sisteminimas.
Siekiant kuo geriau suprasti ir išsamiau išanalizuoti tiriamą objektą, buvo naudotasi įvairiais šaltiniais ir susipažinta su skirtingų autorių nuomonėmis.
Turinys
- Įvadas3
- 1. Vartotojo sąsaja ir sąveika4
- 2. Kompiuterio ir žmogaus modalumai (angl. modalities)6
- 3. Žmogaus ir kompiuterio sąveikos ateitis skirtingų mokyklų akimis7
- 4. Sąsajų tipai9
- 5. Vartotojo ir sistemos sąveikos būdai12
- 6. Grafiniu vaizdu paremta vartotojo ir sistemos sąveika12
- 6.1. Ateities tendencijos13
- 7. Lytėjimu paremta vartotojo ir sistemos sąveika15
- 7.1. Ateities tendencijos16
- 8. Gestais paremta vartotojo ir sistemos sąveika17
- 8.1. Ateities tendencijos17
- 9. Klausa paremta vartotojo ir sistemos sąveika18
- 9.1. Ateities tendencijos18
- 10. Judėjimu, kilnojimusi (angl. locomotion) paremta vartotojo ir sistemos sąveika21
- 10.1. Ateities tendencijos22
- 11. Balsu paremta vartotojo ir sistemos sąveika23
- 11.1. Ateities tendencijos23
- 12. Specifinės ir platesnės žmogaus ir kompiuterio sąveikos problemos25
- Išvados27
- Šaltiniai28
Reziumė
- Autorius
- r.siugzda@gmail.com
- Tipas
- Kursinis darbas
- Dalykas
- Informatika
- Kaina
- €8.04
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Rgs 18, 2013
- Publikuotas
- 2012 m.
- Apimtis
- 30 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų