Dyzelinių variklių su turbokompresoriumi remonto posto projektavimas

33 psl. / 6293 žod.

Ištrauka

Turbokompresorius, kasdienėje kalboje paprasčiausiai vadinamas turbina, buvo išrastas šveicarų inžinieriaus Alfred Büchi. Išradimas užpatentuotas 1905m., o pirmieji dyzeliniai varikliai laivams bei lokomotyvams, buvo pradėti montuoti 1920m. Panašiu metu turbokompresoriai pradėti naudoti ir lėktuvuose.

Nesvarbu, ar automobilis varomas benzinu, dyzelinu ar dujomis, visi vidaus degimo varikliai dirba degindami degalus, sumaišytus su atmosferos oru. Norint efektyviau išnaudoti variklį, buvo sugalvota naudoti kompresorius ir turbokompresorius. Abu šie įrenginiai didina įsiurbiamo oro slėgį ir priverstinai su didesniu spaudimu jį tiekia į įsiurbimo kolektorių. Suprantama, į įsiurbimo kolektorių galima tiekti daugiau suspausto oro nei nesuslėgto. Šiuo atveju daugiau oro – tai galimybė sudeginti daugiau degalų ir iš to gauti daugiau energijos, tiksliau, variklio galios. Efektyvumas didėja ne dėl to, kad sudeginama daugiau degalų, bet dėl to, kad išmetamosios dujos dalyvauja tiekiamo oro suslėgimo procese, ir kompresoriui nereikia jokio kito papildomo energijos šaltinio, kad atliktumėme įsiurbiamo oro suslėgimo darbą. Taigi naudojant turbokompresorių variklio galingumas didinamas pakankamai lengvai ir efektyviai, variklio masė labai nedaug padidėja. Automobiliai ir visi agregatai nuolat tobulėja, todėl, kad jie efektyviai veiktų, reikalinga stipri priežiūros ir remonto bazė. Palaikyti mašinų ir įrengimų darbingumą brangiai kainuoja, nes sudilusios, nepataisomai sugadintos mašinų dalys keičiamos naujomis, daug darbo ir lėšų reikia techninei priežiūrai ir remontui. Todėl kyla problema: kur remontuoti turbokompresorius?

Darbo objektas: Dyzelinių variklių su turbokompresoriumi remonto postas

Darbo tikslas: 900suprojektuoti lengvųjų automobilių dyzelinių variklių su turbokompresoriumi remonto postą.

Šiam tikslui pasiekti yra keliami tokie kursinio darbo uždaviniai:

  • atlikti turbokompresoriaus veikimo principo ir sandaros analizę;
  • išanalizuoti turbokompresorių remonto posto naudojamą įrangą;
  • atlikti techninės priežiūros ir einamo remonto technologinio projektavimo skaičiavimus;
  • sudaryti darbų saugą;

Projektavimo metodai:

  1. Literatūros šaltinių analizė.
  2. Projektiniai skaičiavimai.
  3. Technologiniai skaičiavimai.

Turinys

  • ĮVADAS5
  • 1. ANALITINĖ DALIS6
  • 1.1. Kursinio darbo temos aktualumas6
  • 1.2. Projektuojamo skyriaus/posto analogų analizė6
  • 1.3. Automobilio agregatų, mazgų konstrukcinė-techninė analizė, jų techninės priežiūros ar remonto aspektų apžvalga.7
  • 1.4. Technologinės įrangos, įrankių apžvalga11
  • 2. TECHNOLOGINĖ DALIS14
  • 2.1 VW Passat B5 1.9 tdi turbokompresoriaus remonto technologijos sudarymas14
  • 2.2 Technologinių įrenginių parinkimas17
  • 2.3 Technologiniai projektuojamo skyriaus/posto skaičiavimai19
  • 2.4 Darbų organizavimas21
  • 3. DARBO SAUGA IR EKOLOGIJA23
  • 3.1 Pavojingi žmogui ir aplinkai veiksniai technologiniame procese23
  • 3.2 Saugumo technikos reikalavimai23
  • 3.3 Aplinkos apsaugos reikalavimai25
  • 3.4 Išvažiavimai ir įvažiavimai26
  • 3.5 Projektuojamojo posto vėdinimas26
  • 3.6 Projektuojamojo posto apšvietimas30
  • IŠVADOS33
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS34

Reziumė

Autorius
domasxxm
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Inžinerija
Kaina
€8.04
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lap 28, 2018
Publikuotas
2018 m.
Apimtis
33 psl.

Susiję darbai

Automobilių kėbulo remonto serviso projektavimas

Inžinerija Diplominis darbas 2014 m. moo bot
Automobilių skaičius kasmet didėja, atsiranda vis naujų vairuotojų gatvėse kurie nesenai išsilaikė teises ir dvejus metus yra rizikos grupėje. O kadangi automobilį įsigyti...

Variklio sūkių dažnio jutikliai

Inžinerija Referatas 2016 m. viktorike12
Tobulėjant technologijoms, susijusioms su transportu, sukuriama vis daugiau įvairių sistemų. Jutikliai ir vykdymo mechanizmai sudaro jungiamąją grandį tarp automobilio su jo sudėtingomis pavaros,...