Personalistines filosofijos ontologiniai pagrindai

19 psl. / 7000 žod.

Ištrauka

Parengta remiantis:

  1. Kowalczyk St. Personalism // An outline of the Philosophical Anthropology. Frankfurt am Main. 1991. P. 282-288.

Levinas Emmanuelis. Apie Dievą ateinantį į mąstymą. Vilnius: Aidai, 2001. Iš prancūzų kalbos vertė Agnė Judžentytė, Nijolė Keršytė, Regina Matuzevičiūtė, Aušra Pažėraitė.Valverde C. Antropología filosófica. Valensia: Edicep, 2002, 330 p.[1]

Matyt, derėtų konstatuoti, kad egzistuoja labai sudėtingas ir bendras visiems žmonėms struktūrinis „Aš“. Jis gali būti analizuojamas tiek psichologiniu (kultūrologiniu, sociologiniu etc.), tiek ontologiniu požiūriu. Šios dvi refleksijos plotmės leidžia kalbėti apie „psichologinį Aš“ ir „ontologinį Aš“.

„Psichologinis Aš“ yra kompleksas veiksmų ar išgyvenimų, kurie kaip tam tikra vieninga visuma pasireiškia ar gali pasireikšti reflektuojančioje žmogaus sąmonėje.[2] Jis ir yra empirinių-psichologinių mokslų objektas, ir empirinė psichologija, kultūrinė ir socialinė antropologija, sociologija bei kiti humanitariniai mokslai sukaupė didžiulę faktinę ir metodologinę jo tyrimų patirtį. Tačiau net ir surinkus bei susisteminus šiuos duomenis, negalime teigti, kad žmogaus tikrovė yra pažinta, aiški, kad per įvairių jos apraiškų panoramą atsiveria jos esmė. Deja, žmogaus „Aš“ mįslingumas nemažėja tyrinėjant įvairius jo raiškos fenomenus (vartojant šį žodį etimologine, pirmine jo reikšme: to fainomenon – tai, kas reiškiasi). Žmogaus klausimas kviečia ieškoti giluminių šiuos fenomenus grindžiančių „psichologinio Aš“ struktūrų, kurios slypi „ontologiniame Aš“ – galutinėje asmens tikrovėje, žmogaus „branduolyje“, „šerdyje“, nepavaldžioje fenomenologiniam aprašui. Šis „ontologinis Aš“ yra žmogaus filosofijos, arba filosofinės antropologijos, objektas.

Prie „ontologinio Aš“ galima priartėti, atsispiriant nuo įvairialypės „psichologinio Aš“ fenomenologijos. Tai gali padėti pasiekti galutinę asmens tikrovę, žmogaus „branduolį“, „šerdį“, kuri nepavaldi fenomenologiniam aprašui. Šis „ontologinis Aš“ yra žmogaus filosofijos, arba filosofinės antropologijos, objektas.

Vadinasi, filosofinė antropologija, kurią čia plėtosiu, t.y. personalistinė filosofija, yra metafizinė antropologija, siekianti atskleisti slėpinį, vadinamą „ontologinio Aš“ vardu.

[1] Naudotasi knygos vertimu į rusų kalbą: Карлос Вальверде. философская антропология. Москва: «Христианская Россия», 2001, пер. с испан. Вдовиной Г.

[2] „Gali pasireikšti“, nes jei šis kompleksas telkiasi pasąmonėje, būtina tam tikra priežastis, dėl kurios jis iškiltų į refleksijos lygmenį.


Reziumė

Autorius
velniasx
Tipas
Kursinis darbas
Dalykas
Filosofija
Kaina
€8.28
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Bal 3, 2015
Publikuotas
"Informacijos neturime"
Apimtis
19 psl.

Susiję darbai

Filosofijos ir istorijos ryšys

Filosofija Referatas 2012 m. fitka
Žmogus yra mąstanti būtybė, tuo ji skiriasi nuo gyvūnų: ir jutimuose, ir pažinime, ir instinktuose, ir valioje. Tačiau žmogui nesvetimas ir laisvės poreikis,...

Filosofijos konspektas

Filosofija Konspektas alinat
1. Filosofijos samprata Filosofija bendras vis nagrinėjantis mokslas, kuris susiformavo prieš 2,5tukst. metų. Filosofijos tėvyne yra laikoma Graikija, nes: 1.Gr. buvo palankus gyvenimo...

A. Šopenhauerio etikos ir filosofijos įtakos F. Nyčei

Filosofija Rašinys sellfish
Vokiečių filosofai Artūras Šopenhaueris ir Frydrichas Nyčė yra vadinami „neklasikinio mąstymo pradinininkais“, padariusiais įtaką moderniajai literatūrai. Abiejų mąstytojų filosofijoje glūdi rūpinimasis individu bei...

Filosofijos esė "Absurdiški optimistai"

Filosofija Rašinys 2015 m. fruitella
Esė parašyta įkvėpta Albero Kamiu citatos: „Krikščionybė yra pesimistiška žmogaus atžvilgiu, bet optimistiška žmogaus lemties atžvilgiu. Na, o aš pasakyčiau, kad esu pesimistas...