Krikščioniškojo mokymo paruoštukė egzaminui
Ištrauka
- ŽMOGAUS ASMENS ORUMAS. KRIKŠČIONIŠKOJI ŽMOGAUS SAMPRATA.
Žmogus nėra kokia nors materijos forma, bet gyva būtybė, galinti save pažinti, valdyti, laisvai atsiduoti ir bendrauti su kitais asmenimis. Žmogaus orumas, kilnumas ir vertingumas kuriamas remiantis moralinėmis nuostatomis, laisvu ir sąmoningu apsisprendimu.
Žmogaus samprata:*Dieviškojo apreiškimo*Natūralistinė*Transcendentinė
Krikščioniškai asmens orumo sampratai svarbiausias : Biblinis žmogaus suvokimas.
Krikščioniška meilė(trikampis): *Dievo meilė žmogui; * Žmogaus atsakas į tą meilę *Žmogaus meilė žmogui.
Asmens orumo sąvokos apibrėžtys yra ribotos, nes jos neatskleidžia asmens orumo esmės.
Antikos mąstytojų darbuose žmogaus orumas apibrėžiamas- garbės, tiesos, proto suvokimu.
Viduramžiuose žmogus turi neprilygstamą vertę ir turi būti gerbiamas.
Naujieji amžiai tai Dievo idėja ir žmogaus teisė pasirinkti, orumas kaip socialinė vertybė.
- BAŽNYČIOS SOCIALINĖS DOKTRINOS EVOLIUCIJA (PAGRINDINĖS ENCIKLIKOS)
Pirmoji enciklika (rerum novarus) išleista 1891-05-15 ,,Darbininkų klausimai“. Pagrindinės temos: *tragiška darbininkų padėtis; *darbininkų teisės; *privati nuosavybė ir socializmas; *darbuotojų ir darbdavių pareigos; *valstybės vaidmuo.
Didžiųjų revoliucijų metai: politinė, mokslinė, industrinė, agrarinė, demografinė. Vyravo 2 teorijos: liberalizmo ir socializmo (18-19 a.) Liberalizmo pagrindinės idėjos: individualizmas; utilitarizmas; laisva konkurencija; ribotas valstybinis įsikišimas (darbo sutarčių laisvė). Socializmo atstovas Karlas Marksas Engelsas, išsiskyrė 2 priešiškumo klasės: darbininkų ir kapitalistų.
Popiežius Leonas 23- pradininkas rerum novarus; apibūdino darbininkus kaip vienus, be apsaugos paliktus darbdavių žiaurumui. Popiežius kritikuoja soc. Išeitį, sako negali panaikinti lygybės- turi būti nelygybė. Socializmą ir privačios nuosavybės, teigia, kad privati nuosavybė- prigimtinė teisė; išeitį laiko atmestina, negalima panaikinti, nes prieštaraujama Dievui. Popiežius pažymi, kad nuosavybė turi būti naudojama ne tik sau, bet ir kitiems.
Būdai: siekti teisingumo, soc.draugiškumo, krikščioniška brolybė.
Darbininkų pareigos: gerai dirbti, negadinti darbuotojų nuosavybės, neardyti tvarkos,būti taupiems.
Darbadavių pareigos: su darbininkais elgtis žmogiškai ir leisti darbininkams atlikti religines ir šeimos pareigas bei deramai atsilyginti už darbą.
1873-1875 m.- darbininkų sąjūdis, streikas ir ekonominis sunkmetis, ekonominė krizė.
Vokietijoje organizatorius ir vadovas Ketleris, pop. Leonas 23 vadino didžiuoju mokytoju.
Popiežius Leonas 23 iškėlė pagrindinį principą: žmogaus asmens orumo principas, pagrindė soc.bažnyčios vaidmenį.
Enciklika ,,taika žemėje“ pacem in terris. Akcentavo, kad pozityvių pokyčių visuomenėj daugiau nei negatyvių. Džiugino, kad vyko profsąjungos, palankiai vertino visuotinę žmogaus teisių deklaraciją, džiaugėsi, kad žlugo kolonijinė apsauga. Kas skelbiama enciklikoj svarbu visiems ir svarbus visų žmonių solidarumas. Vertybės: taika neįsivaizduojama be tiesos ir teisingumo, veikli meilė, laisvė. Daug dėmesio skyrė, kad taika turi
Reziumė
- Autorius
- solero
- Tipas
- Konspektas
- Dalykas
- Religija
- Kaina
- €1.67
- Lygis
- Universitetas
- Įkeltas
- Geg 18, 2016
- Publikuotas
- "Informacijos neturime"
- Apimtis
- 2 psl.
Ne tai, ko ieškai?
Išbandyk mūsų paiešką tarp daugiau nei 16600 rašto darbų