Šventės ir jų pritaikymas atvykstamajam turizmui

53 psl. / 13000 žod.

Ištrauka

Lietuva turėtų remtis Vakarų Europos šalių patirtimi, kurios moka panaudoti savo tradicines šventes pritraukiant kuo daugiau turistų iš skirtingų pasaulio šalių, be to tai gerokai papildo valstybės iždą. Iki 2015 m. BNP (Bendrasis nacionalinis produktas) dalis iš atvykstamojo turizmo galėtų siekti 5 proc., o įvertinant iš vietinio turizmo gaunamas pajamas – 7 proc.

Palyginus kitų šalių ir Lietuvos šventes, galima nustatyti kas paskatintų atvykstamąjį turizmą, koks tai turėtų būti išskirtinis turizmo produktas. Pavyzdžiui, kitose šalyse šventės švenčiamos įvairiai, Graikijoje Velykos – viena iš įspūdingiausių švenčių, čia neapsieinama be pokylių, fejerverkų. Tuo tarpu, Venecija didžiuojasi savo karnavalu - fantazijos ir realybės puota. Venecijos karnavalas muša visus jo lankomumo rekordus, čia apsilanko 140 - 180 tūkstančių turistų. Ispanijoje daugiausiai dėmesio sulaukia kasmeinis pomidorų mūšis „La Tomatina“, kuris rengiamas miesto globėjų - šventojo Luiso Bertrano ir Vargšų Dievo Motinos - garbei, dalyvauja apie 40 tūkst. žmonių.

Esant sparčiai atvykstamojo turizmo plėtrai pasaulyje svarbu objektyviai įvertinti šį sektorių Lietuvoje ir jo perspektyvas kuriant švenčių programas. Lietuva turi palyginti didelį tradicinį ir kultūrinį turizmo potencialą, kurį sudaro ir lietuviškos šventės. Užgavėnės, Joninės galėtų konkuruoti su kitų šalių fiestomis ir karnavalais, todėl vertėtų ištirti lietuviškas šventes ir sudaryti naujas programas, konkurencingas kitų šalių šventėms ir trauktų turistus aplankyti Lietuvą būtent tuo laikotarpiu kai jos yra švenčiamos.

  1. Lietuviškų švenčių ir jų pritaikymą atvykstamajame turizme galimybes Lietuvoje riboja tokie veiksniai kaip: sezoniškumas, maža laisvalaikio veiklos įvairovė, nepakankamai išvystytos apgyvendinimo paslaugos, nepakankama atvykstamojo turizmo sektoriaus darbuotojų kvalifikacija, naujų švenčių programų nebuvimas ir nekūrimas.

Darbo probleminiai klausimai:

  • Kokios galimybės atvykstamojo turizmo rinkos Lietuvoje pritaikant lietuviškas šventes lyginant su kitomis šalimis? (palyginimas su Latvija, Estija, Brazilija, Bulgarija ir t.t. kaip atsispindi šventės atvykstamajame turizme, Lietuvos atvykstamojo turizmo statistika);
  • Kaip sudaryti naują šventės programą ir pritaikyti atvykstančiam iš svetur turistui ir ją įvesti į rinką? (konkurencingas ir įdomus maršruto sudarymas, kainodara, rinka, konkurentai);
  • Kokiomis priemonėmis galima pritraukti turistus tradicinių švenčių metu atvykti į Lietuvą.

Darbo objektas. Tradicinės lietuviškos šventės ir jų pritaikomumas turizmo versle.

Darbo tikslas. Pagrįsti lietuviškų švenčių pritaikomumo atvykstamajam turizmui galimybes, parengti naują pasirinktos šventės programą.

Darbo uždaviniai nustatomi pagal iškeltą darbe tikslą:

Apibudinti atvykstamojo turizmo situaciją ir perspektyvas;Išanalizuoti šventes ir jų pritaikymą atvykstamajam turizmui;Parengti Joninių šventės programą, atvykstančiam iš svetur turistui.

Darbo tyrimo metodai. Darbe yra naudojami: lyginamasis metodas siekiant palyginti lietuviškas ir užsienio šventes; statistinės analizės metodas analizuojant statistinius duomenis, bei nustatant atvykstamojo turizmo srautus Lietuvoje ir užsienyje; mokslinės literatūros analizės metodas yra naudojamas analizuojant lietuviškas šventes ir jų pritaikymo atvykstamajam turizmui galimybes, bei sudarant naują programą.

Informacijos šaltinių apžvalga. Tema Lietuvos mokslinėje literatūroje yra menkai ištirta. Daugiausiai informacijos galima rasti įvairių atvykstamojo turizmo skatinimo programose bei publicistikos straipsniuose. Darbe panaudoti Statistikos departamento ir Eurostat duomenys, TNS Gallup apklausų medžiaga, bei lietuviškų švenčių pritaikymo atvykstamajam turizmui programų analizės, Valstybinio Turizmo departamento prie Ūkio ministerijos medžiaga apie atvykstamąjį turizmą.

Darbo struktūra ir tyrimo rezultatų taikymo sritys. Darbas gali būti naudingas turizmo, vadybos, marketingo studijų studentams, turizmo įmonėms dirbančioms atvykstamojo turizmo sektoriuje. Darbą sudaro santraukos lietuvių ir anglų kalbomis, turinys, įvadas, profesinių kompetencijų sąrašas, dėstomoji dalis yra suskirstyta į 3 skyrius: pirmame skyriuje apibūdinamas atvykstamasis turizmas Lietuvoje; antrame - nagrinėjamos šventės ir jų įtaka atvykstamajam turizmui; trečiajame yra pristatoma nauja programa atvykstančiam turistui. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis be priedų - 51 psl.


Turinys

  • SANTRAUKA LIETUVIŲ KALBA2
  • SANTRAUKA UŽSIENIO KALBA3
  • ĮVADAS5
  • PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ SĄRAŠAS7
  • 1. ATVYKSTAMASIS TURIZMAS LIETUVOJE8
  • 1.1. Esama atvykstamojo turizmo situacija8
  • 1.2. Atvykstamojo turizmo įtaka šalies ekonomikai15
  • 1.3. Atvykstamojo turizmo perspektyvos Lietuvoje18
  • 2. ŠVENTĖS IR JŲ ĮTAKA ATVYKSTAMAJAM TURIZMUI24
  • 2.1. Švenčių teisinis reglamentavimas24
  • 2.2. Švenčių tradicijos Lietuvoje ir svetur26
  • 2.3. Švenčių svarba ir pritaikomumas atvykstamajam turizmui34
  • 3. NAUJA PROGRAMA IR JOS PRITAIKYMAS ATVYKSTANČIAM TURISTUI39
  • Joninės Lietuvoje39
  • IŠVADOS45
  • LITERATŪRA47
  • Patvirtinimas apie atlikto darbo savarankiškumą

Reziumė

Autorius
rasa13
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Turizmas
Kaina
€12.39
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Lie 29, 2016
Publikuotas
2012 m.
Apimtis
53 psl.

Susiję darbai

Švenčių pritaikymas atvykstamajam turizmui

Turizmas Diplominis darbas 2014 m. rasa13
Lietuvoje turizmo verslo atstovai turi skirti ypatingą dėmesį lietuviškų švenčių pritaikomumui atvykstančiam turistui. (baisiai sudėtingas sakinys) Nes atvykstamasis turizmas gerokai papildo valstybės iždą....

Turizmo įmonės „Ąžuolų pieva“ veiklos strategija

Turizmas Verslo planas 2012 m. wau741
Darbe rengiama turizmo įmonės veiklos strategija. Kruopščiai analizuojama konkurencinė, ekonominė, politinė-teisinė aplinkos, vartotojų rinkos, įvertnamas rizikos laipsnis. Sukuriamas įmonės pavadinimas, logotipas, aprašomas veiklos...

Didžiausios turizmo įmonės

Turizmas Prezentacija 2017 m. gerrrrda
prezentacija apie dvi didžiausias pasaulyje Turizmo kompanijas. Virgin Atlantic Airways - Jungtinės Karalystės oro linijų bendrovė. Thomas Cook and Son - pirmoji kelionių...