Greito paruošimo makaronų pasiūlos ir paklausos vertinimas

76 psl. / 12000 žod.

Ištrauka

Darbo aktualumas: analizuojant prekių paklausą ir pasiūlą, jų pokyčių veiksnius, galima suprasti, kaip funkcionuoja rinkos mechanizmas, kokie jo efektyvumo rezervai. Paklausos ir pasiūlos analizė svarbi ne tik vartojamų prekių ir paslaugų rinkai, bet ir kitoms formoms: gamybos veiksnių, vertybinių popierių, pinigų keitimo rinkai. Todėl AB „Kauno grūdai“, kuri siejama su kokybe, tradicijomis, šimtmečio patirtimi, ekonomine galia ir modernumu vis ieško naujovių, rinkai pasiūlydami naują produktą greito paruošimo makaronus.

Darbo problema: sparčiai keičiantis rinkos sąlygoms, intensyvėjant konkurencijai ir sprendžiant aktualias įmonių verslo problemas, ypač išaugo informacijos susijusios su bendra rinkos paklausa ir pasiūla, poreikis. Kur yra paklausa, ten turi būti ir pasiūla – tai pardavimui skiriama materialinių gėrybių ir paslaugų masė, išreikšta pinigais.

Remiantis naujausiais 2012-tų metų sausio mėnesio statistikos departamento duomenimis, palyginti su 2011 metais gruodžio mėnesiu, vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 0,3 procento. Per sausio mėnesį maisto produktuose makaronai pabrango 5,7 procento.

Atsižvelgiant į tai, kad šalyje pasiektas palyginti aukštas vartojimo reikmenų gamybos lygis, dabar ypatingas dėmesys skiriamas jų kokybės gerinimui ir asortimento plėtimui. Taigi, AB „Kauno grūdai“ įvertinusi situaciją, nori išsiaiškinti vartotojų nuomonę apie greito paruošimo makaronus. Kokia yra greito paruošimo makaronų paklausa ir pasiūla? Kokie veiksniai įtakojo AB „Kauno grūdai“ sprendimą teikti į rinką greito paruošimo makaronus? Kokie pagrindiniai veiksniai įtakoja vartotojus rinktis greito paruošimo makaronus?

Darbo tikslas: įvertinti AB „Kauno grūdai“ greito paruošimo makaronų pasiūlą ir paklausą.

Darbo uždaviniai:

  1. Išnagrinėti pasiūlos ir paklausos teorinius aspektus.
  2. Pateikti AB „Kauno grūdai“ charakteristiką.
  3. Atskleisti AB „Kauno grūdai“ greito paruošimo makaronų pasiūlą ir paklausą Kauno mieste.
  4. Pateikti pasiūlymus ir rekomendacijas įmonės veiklos tobulinimui.

Darbo metodai: mokslinės literatūros duomenų rinkimas, sisteminimas ir analizė, kiekybinio tyrimo metodas – anketinė apklausa, kokybinio tyrimo metodai – interviu, focus grupė, stebėjimas, antrinių informacijos šaltinių analizė.

Darbo objektas: pasiūlos ir paklausos vertinimas.

Darbo rezultatai: remiantis mokslinės informacijos šaltiniais, atskleista pasiūlos ir paklausos nauda, aprašyta charakteristika, išorinė ir vidinės aplinkos, atlikti kokybinio ir kiekybinio tyrimo metodai, pateikti pasiūlymai įmonės veiklos tobulinimui, išvados.

Darbo struktūra: darbą sudaro keturi skyriai.

Pirmajame skyriuje pateiktos pasiūlos ir paklausos rūšys, jas įtakojantys veiksniai, elastingumas. Antrajame skyriuje pateikta AB „Kauno grūdai“ charakteristika. Trečiajame atlikti kokybinio ir kiekybinio tyrimo metodai ir jų analizės. Ketvirtajame pateikti pasiūlymai ir rekomendacijos įmonės veiklos tobulinimui.

Darbo apimtis: darbą sudaro 70 lapų, 15 lentelių, 29 paveikslai, 25 informacijos šaltiniai, 4 priedai.


Turinys

  • ĮVADAS12
  • 1. PAKLAUSOS IR PASIŪLOS TEORINIAI ASPEKTAI14
  • 1.1. Paklausa, ją lemiantys veiksniai, jos rūšys14
  • 1.2. Pasiūla, ją lemiantys veiksniai21
  • 1.3. Paklausos ir pasiūlos elastingumas, jį sąlygojantys veiksniai26
  • 2. AB „KAUNO GRŪDAI“ VEIKLOS CHARAKTERISTIKA29
  • 2.1. AB „Kauno grūdai“ veiklos organizavimas29
  • 2.2. AB „ Kauno grūdai“ aplinkos vertinimas32
  • 3. GREITO PARUOŠIMO MAKARONŲ PASIŪLOS IR PAKLAUSOS VERTINIMAS37
  • 3.1. Tyrimo metodologija37
  • 3.2. Interviu su makaronų padalinio vadovu40
  • 3.3. Greito paruošimo makaronų pasiūlos konkurentų analizė42
  • 3.4. Fokus grupės tyrimo eiga ir rezulatai44
  • 3.5. Stebėjimo eiga ir rezultatai48
  • 3.6. Tyrimo rezultatai ir jų analizė50
  • 4. ĮMONĖS VEIKLOS TOBULINIMO GALIMYBĖS64
  • IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS67
  • INFORMACINIAI ŠALTINIAI69

Reziumė

Autorius
svajūnė
Tipas
Diplominis darbas
Dalykas
Vadyba
Kaina
€11.91
Lygis
Universitetas
Įkeltas
Kov 21, 2016
Publikuotas
2014 m.
Apimtis
76 psl.

Susiję darbai

Sezoniškumo įtaka prekiu paklausos prognozavimui

Vadyba Referatas 2009 m. ausruks
SEZONIŠKUMO ĮTAKA PREKIŲ PAKLAUSOS PROGNOZAVIMUI. "Šiame darbe aptarsime teorinius prekių paklausos modelius bei jos pokyčius nulemiančius veiksnius. Taip pat bus analizuojamas konkrečios firmos...

Teikiamų paslaugų kokybės vertinimas

Vadyba Kursinis darbas 2014 m. eglu567
Įvertinus konkurencijos, besiplečiančio statybų verslo bei siūlomų paslaugų populiarinimo aspektus, akivaizdu, kad kokybės reikšmės nagrinėjimas paslaugas teikiančioje įmonėje yra aktualus. 3. Atlikus tyrimą,...